AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Del Skrevet 7. mars Jeg skal sy en genser i musselin til en jente. Stoffet er vasket og henger til tørk nå. Må det strykes før jeg begynner å sy? Anonymkode: c2e6e...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Del Skrevet 7. mars Jeg stryker alt stoff før jeg syr, men ikke nødvendig å stryke det mye. Anonymkode: 2c1de...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #3 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 19.37): Jeg stryker alt stoff før jeg syr, men ikke nødvendig å stryke det mye. Anonymkode: 2c1de...55f Ekspander Det er ganske mye stoff. Kan jeg klippe delene først og så stryke? Bare i ytterkantene, der jeg skal sy? Anonymkode: c2e6e...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Del Skrevet 11. mars Det man kaller musselin på norsk er gjerne "double gauze"; et krinklete stoff som skal være "rynkete". Hvis du stryker dette slik at det blir glatt, for deretter å klippe ut, blir plagget for lite når stoffet trekker seg tilbake til sin naturlige rynkethet etter vask. Jeg stryker aldri denne type stoff selv, men hvis jeg ser at det er ekstra rynkete i kantene (noe det gjerne blir), drar jeg lett i det slik at det får samme tekstur som resten av stoffet. Anonymkode: 1a76e...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 13.16): Det man kaller musselin på norsk er gjerne "double gauze"; et krinklete stoff som skal være "rynkete". Hvis du stryker dette slik at det blir glatt, for deretter å klippe ut, blir plagget for lite når stoffet trekker seg tilbake til sin naturlige rynkethet etter vask. Jeg stryker aldri denne type stoff selv, men hvis jeg ser at det er ekstra rynkete i kantene (noe det gjerne blir), drar jeg lett i det slik at det får samme tekstur som resten av stoffet. Anonymkode: 1a76e...10b Ekspander Det går ikke så fort med meg, har klippet ut mønsteret nå, og tenkte å gjøre klart stoffet for klipping uten å stryke det. Kviet meg for å stryke og for evt. dårlig resultat pga. stryking🤔 Hadde håpet på et sånt type svar før jeg satte igang, som en liten forsikring om at det antakelig går fint, kanskje bedre, uten stryking😊 Anonymkode: c2e6e...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå