AnonymBruker Skrevet 9. mars #21 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Samme. Men forstår dette, for jeg føler også på usikkerheten. Hjelper ikke at mannen her går rundt og lurer på om vi driter oss ut nå siden alle "ekspertene" sier at man må selge alt man har og legge pengene i madrassen omtrent. MEN, vi har globale indeksfond, sikkert mye USA der, men, i mine øyne, enten lykkes Trump med planen sin, og da har USA potensielle oppgangsmuligheter, ellers mislykkes han med planen sin, og verden går tilbake til mer normale tilstander, hvilket roer den øvrige delen. Så jeg tenker at om 10 år til så er det for meg litt utenkelig at alt har gått til dundas. Det blir jo litt gambling, men rent teoretisk kan det være de som nå selger seg ut av USA som bommer. Det VET man faktisk ikke akkurat nå. Men det skal Trump ha, han forstår økonomi og business, så for meg er det langt fra utenkelig at det vil bli økonomiske oppgangstider i USA som kan slå positivt ut. Men det skjer jo ikke over natta da. Men uro i markedet har vi vært gjennom flere ganger. Ikke første gang ekspertene sier "selg og løp". Er sjeleglad vi aldri har hørt på de før. Men, kan hende det hadde vært lurt denne gang. Usikkerhet er ikke gøy å leve med. For vår del har vi fulgt det aller viktigste rådet: vi investerer bare penger vi har råd til å tape. Så selv om de skulle forsvinne helt blir det ingen økonomisk krise her. Vi klarer oss helt greit uansett. Derfor er det unødvendig å være bekymret for vår del. Det påvirker selvsagt roen. OG - skal sies - vi har lang horisont fortsatt. Kanskje trenger vi aldri de investerte pengene faktisk. De er bonus. Men forstår godt at de som akkurat nå skal begynne å selge seg ut de neste si 5 årene... står i en helt annen situasjon. Og det plager meg at "eksperter" i media ikke skiller noe mellom disse ulike situasjonene. Anonymkode: 7b75d...881 Hva med å se på dette? Japan Dumps the Dollar – U.S. in Shock After Massive Treasury Sell-Off! Electric Vehicles, Tariffs Anonymkode: c4ab8...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #22 Del Skrevet 9. mars Jeg har kjøpt mer av det globale indeksfondet med 60% i USA og har kjøpt mer av to tech aksjer som også er i USA bare de siste to ukene. Jeg fortsetter all sparing som normalt ut over de ekstra kjøpene nevnt over. Pensjonssparingen min er i et fond med lavere risiko og mer i europa og asia så hele porteføljen min er spredd. Jeg har buffer på sparekonto med OK rente men de penga taper seg jo sammenligna med all annen sparing på sikt så der er det virkelig bare bufferen. All annen sparing har lang horisont. Anonymkode: a1acf...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #23 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): DNB-forvalter selger aksjer – setter penger på bankkonto – E24 Bør vel si en del? Anonymkode: c4ab8...ee8 Det er vel mer risiko med aksjer enn med indeksfond? Han selger jo heller ikke unna alt i vill panikk. Det står forøvrig også: Sitat Eksperter har samtidig advart småsparere mot å gjøre drastiske grep med sparepengene sine under markedsuroen. – Det er veldig mye støy i nyhetsbildet. Kilden til støyen er en uforutsigbar amerikansk president, hvor en uttalelse den ene dagen blir reversert den neste. Informasjonsverdien for investorer er ekstremt lav, sa sjefstrateg Christian Lie i Formue nylig til E24. Anonymkode: 40063...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #24 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å se på dette? Japan Dumps the Dollar – U.S. in Shock After Massive Treasury Sell-Off! Electric Vehicles, Tariffs Anonymkode: c4ab8...ee8 Jeg ser aldri på youtube videoer som klistres i en diskusjon. Finnes det en skriftlig versjon fra en reputabel kilde som underbygger det du ønsker å si? Anonymkode: cbad0...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå