Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

GS tispe har vært hormonell og markert en mnd`s tid nå! - trodde derfor hun hadde hatt "stille løpetid" , men så kom blodet i går. Noen som har hatt den erfaringen? Virker som løpetid er forskjellig fra gang til gang. Er 3 år.

Anonymkode: 275c1...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår tispe markerer året rundt til tross for løpetid kun ca hver 8.-9. måned. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Takk min har løpetid ca hver 4. mnd..

Anonymkode: 275c1...948

Skrevet

Her markeres det hver dag, året rundt. Tispa er 10 år og har løpetid to ganger per år. Hun går konstant med snuten i bakken, snuser å skvetter. Tenkte kanskje sånt avtok med årene, men turene er vist alltid like spennende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig her iallfall. Kan fortelle når løpetiden snart kommer etter hvor ofte hun ene tisser på tur.

Under løpetiden er hun sur mot søstra og vil ligge for seg selv om natten. Søstra derimot merker jeg derimot ingen forandring på, men hun blir trigget av stroresøster og får løpe tid noen dager etter første er ferdig. Hun bare blør plutselig, blør heeeeeele løpetiden og plutselig er det over. Heldigvis er det 7-8 mnd mellom hver gang.

Anonymkode: e4e99...f63

Skrevet

Som andre sier så kan tisper også markere året rundt.

Ang. "hormonell" så kan det ligge andre ting bak atferdsendringer enn løpetid.

AnonymBruker
Skrevet

Mine tisper markerer året rundt (alle tispene av rasen jeg har, markerer året rundt). I ukene før løpetiden markerer de ekstra mye. Den eldste tispa vil i den perioden også løfte beinet i et forsøk på å tisse over hannhund-urin på lyktestolper 😅 Dessverre har hun ikke anatomien til å tisse sideveis, men det stopper henne ikke fra å prøve.

Anonymkode: 60933...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...