AnonymBruker Skrevet 9. mars #41 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takktakk:) Det er mange andre yrker også som har fastlønn og mange Overtidstimer inkl. I fastlønnen. Men lønnsnivået ligger ofte en del høyere enn hva lærerene har. Sett litt fra utsiden (er ikke jo ikke lærer selv), så ser det ut som en ganske ok jobb i forholdt til lønn, arbeidstimer og mulighet for mye fri (avspasering). Ser selvfølgelig at det kan være store forskjeller her. Anonymkode: d6cf9...265 Jeg hadde tenkt til å svare det samme. Som lærer kan du jo jobbe en måned i sommerferien i en annen jobb, om du skulle ha behov for mer lønn. Jeg har jobbet 150 timer overtid hittil i 2025. Får ikke en krone ekstra for det, og kan bare glemme at jeg får avspasert timene. Sånn kan skje når det er mye sykdom i avdelingen og uforutsette ting skjer. Har selv vært frisk, men det hadde jo vært mer behagelig å være syk enn å jobbe 14 timer om dagen🙃 Jeg skulle så gjerne hatt en jobb som den ts beskriver, og jeg er ikke lærer. Det er liksom nettopp dette en del lærere ikke virker å forstå: det er mange yrker som krever at du er tilgjengelig mer enn 8-16, og det er mange som må jobbe i kvelder og helger. De har bare ikke det fantastiske godet at de har masse ferie/avspasering gjennom året. Jeg unner alle lærerne denne goden, men hvorfor kan de ikke vise takknemlighet for hvor SINNSYKT heldige de er, som har det sånn? Anonymkode: b7358...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå