Gå til innhold

Hvorfor godkjenner ikke alle kjøpet på Finn.no?

Thyra

Anbefalte innlegg

Når man legger inn beløpet de ber om og de har 48 timer på å godkjenne. Hvorfor er det en del som ikke godkjenner? Vil de ikke selge?

Dette har jeg flere ganger stusset over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

finn er litt skrullete og man får ikke alltid opp varsler om at det er bud.. solgt endel der selv men når ting har ligget en stund glemmer man å sjekke innpå det hele tiden om det ikke kommer varsler/mail som man egt skal få så har vært borti det selv dessverre

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det at jeg ikke hadde satt meg inn i regler for hvordan sende varen. Så jeg måtte finne og lese dette først. Så har jeg 16 andre ting jeg MÅ gjøre først som må gå foran. Vipps er fristen ute. Så ble ikke de gamle skoene solgt likevel, men det er jo ikke noe som er prekært i mitt liv, de fortsetter bare å stå i en hylle i boden.

Anonymkode: 42183...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de har fått andre bud så de bruker litt tid på å prøve å presse opp prisen. 

Anonymkode: c7a43...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme problemet på Tise. Legger inn forespørsel om kjøp men får ingen respons. 

De leser at du vil kjøpe og er inne på appen mange ganger, men svarer ikke. 

Folk er også generelt dårlige til å få med viktig info i annonsen, så ofte må jeg spørre om noe før jeg kjøper, inget svar. Har for tiden 5 ting på Tise og 1 på Finn hvor jeg har lagt inn ønske om kjøp eller et lite spørsmål før jeg kjøper, som selger ikke svarer på. Jeg purrer i  tilfelle de har glemt, men til ingen nytte. Møkkafolk

Burde vært en funksjon at annonsen blir slettet hvis en ikke svarer på melding eller kjøp innen 36 timer.

Anonymkode: f6a45...0c9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For min del er det at jeg ikke hadde satt meg inn i regler for hvordan sende varen. Så jeg måtte finne og lese dette først. Så har jeg 16 andre ting jeg MÅ gjøre først som må gå foran. Vipps er fristen ute. Så ble ikke de gamle skoene solgt likevel, men det er jo ikke noe som er prekært i mitt liv, de fortsetter bare å stå i en hylle i boden.

Da setter du deg inn i dette før du legger ut annonse neste gang, eller merker annonsen at varen må hentes. Å sende er ikke rakett forskning, det er faktisk ganske selvforklarende. Når jeg leter etter ting på slike apper forventer jeg at selger faktisk er interessert i å selg, da er det ganske respektløst å bare bli oversett.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du syns ikke det er ganske respektløst å kaste bort andres tid på denne måten?

Anonymkode: 6e2c7...29c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du syns ikke det er ganske respektløst å kaste bort andres tid på denne måten?

Haha. Er det noens tid som blir kastet bort på Finn, så er det de som selger varer. Gud bedre hvor mange folk jeg har hatt som ikke dukker opp, eller som slutter å svare etter å ha meldt interesse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde vært en funksjon at annonsen blir slettet hvis en ikke svarer på melding eller kjøp innen 36 timer.

Synes det er et større problem at kjøper som har sendt spørsmål/melding ikke gidder å respondere på svaret de får.

K: “Hei, jeg kjøper denne”

S: “Så fint, vil du legge inn bud i appen eller ta det på Vipps?”

K: 

Anonymkode: 814a3...db2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (27 minutter siden):

Haha. Er det noens tid som blir kastet bort på Finn, så er det de som selger varer. Gud bedre hvor mange folk jeg har hatt som ikke dukker opp, eller som slutter å svare etter å ha meldt interesse.

Ok. Med den logikken skal jeg også begynne å kaste bort tida til selgere fordi en selger ikke svarte meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Med den logikken skal jeg også begynne å kaste bort tida til selgere fordi en selger ikke svarte meg.

Gjør hva faen du vil. Slutta med Finn for lenge siden på grunn av at folk kaster bort tida mi.

Endret av Makavelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde vært en funksjon at annonsen blir slettet hvis en ikke svarer på melding eller kjøp innen 36 timer

Men husk det selges mye utenom fiks ferdig ordningen også (selv om annonsen er merket med fiks ferdig). 

Anonymkode: c7a43...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart.. selger endel på Finn og svarer alltid. Godkjenner ikke ved skambud, men sender et høflig avslag.  Salget er trått om dagene. Tror ikke folk har penger lenger.

Anonymkode: 2b4be...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rart.. selger endel på Finn og svarer alltid. Godkjenner ikke ved skambud, men sender et høflig avslag.  Salget er trått om dagene. Tror ikke folk har penger lenger.

Og jeg har solgt som bare det på Finn de siste 14 dagene. Før det var det trått ja, men plutselig løsna det. Rart. 

Anonymkode: 2765a...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

jeg tror motsatt, tegnet på at folk ikke har penger, er nok nøyaktig motsatte - at folk begynner å kjøpe på finn. Salget på finn har vært trått lenge fordi det er mer mas å søke opp en brukt vare, avtale kjøp og henting og alt rundt det, enn å kjøpe ny vare med gratis frakt hjem, at de får hundre kroner man sparer, er ikke verdt for de alle fleste. Hvis salget har faktisk løsnet nå, så er det et tegn på at folk har mindre penger, og gidder nå å bruke tid på å spare noen hundrelapper. Jeg har dog ikke sett noen tegn til det. 

Anonymkode: d6632...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt en del på Finn i det siste, og jeg stusser på at Finn noen ganger ikke gir meg beskjed om henvendelser, særlig bud. 

Ingen mail og ingen notifikasjoner på appen... så jeg ser det ikke før jeg besøker min egen profil. Og det gjør jeg ikke så ofte siden jeg lener meg på at jeg SKAL få beskjed fra Finn om noe skjer. 

Det er frustrerende å oppleve at jeg ikke har svart pga manglende beskjed fra Finn siden jeg har som mål å svare raskt og få sendt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke på nett hele tiden, så noen ganger glipper det fordi jeg ikke har rukket å se det. Gjelder særlig annonser som har ligget ute en stund. Jeg er som regel oftere innpå når jeg akkurat har lagt ut noe.

Også sliter jeg som flere nevner her med at jeg ikke får med meg varsler i tide. Jeg har en «bug» i Finn som gjør at det alltid står varsel om at jeg har fått melding, uten at jeg har det. Har vært sånn over et år nå uten at brukerstøtte klarte å løse det. Så jeg glemmer å sjekke meldinger, siden jeg ikke ser at det har kommet NY melding. Og mailen sjekkes ikke daglig, bare de som er merket viktig ved ankomst og det skjer ikke med finnmailer.

Jeg ignorere aldri en forespørsel om kjøp. Men det har skjedd en god del ganger at jeg ikke ser den i tide.

Anonymkode: d70b7...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For min del er det at jeg ikke hadde satt meg inn i regler for hvordan sende varen. Så jeg måtte finne og lese dette først. Så har jeg 16 andre ting jeg MÅ gjøre først som må gå foran. 

Hvorfor legger du ut ting til salgs når du ikke har satt deg inn i regler og har tid til å følge opp?

Anonymkode: e30f6...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (3 timer siden):

Det gjelder da kjøpere (eller de som påstår de er interessert og vil kjøpe på melding) også. Det er et uendelig antall ganger nærmest, at jeg har fått henvendelser fra folk som påstår å være interesserte og vil kjøpe varen, også når jeg har svart f.eks. "Ja, det er greit. Når kan du hente?" så svarer de ikke mer. Normal høflighet og 10 sekunders tidsbruk ville vært å svare "beklager, men jeg fant noe annet i stedet". Et eller annet sånt.

Rekorden jeg har hatt på somling fra Finn-kjøper, var imidlertid en dame som faktisk betalte på forskudd og skulle komme og hente denne varen. Dag og dato ble avtalt, og hun dukket ikke opp. Jeg kontaktet henne og spurte hva som skjedde. Unnskyldning, så ny dato ble avtalt. Og hun dukket ikke opp da heller! Så på ny kontaktet jeg henne, og en ny forklaring ble gitt av henne. Så.... en tredje dato ble avtalt, men jeg hadde ikke store forhåpninger, så jeg skrev til henne da vi gjorde tredje avtale at "dukker du ikke opp da heller, refunderer jeg bare pengene dine og selger til noen andre". Hun svarte ikke på den meldingen, og hun dukket heller ikke opp. Da bare vippset jeg pengene i retur, det var snakk om et fillebeløp på 150 kr.

Det jeg skulle selge ble solgt og hentet raskt av noen andre, mer pålitelige Finn-kjøpere. For et sosehue den første damen var!?? Ikke hente noe hun faktisk har forskuddsbetalt for? HVORFOR?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (30 minutter siden):

Det gjelder da kjøpere (eller de som påstår de er interessert og vil kjøpe på melding) også. Det er et uendelig antall ganger nærmest, at jeg har fått henvendelser fra folk som påstår å være interesserte og vil kjøpe varen, også når jeg har svart f.eks. "Ja, det er greit. Når kan du hente?" så svarer de ikke mer. Normal høflighet og 10 sekunders tidsbruk ville vært å svare "beklager, men jeg fant noe annet i stedet". Et eller annet sånt.

Rekorden jeg har hatt på somling fra Finn-kjøper, var imidlertid en dame som faktisk betalte på forskudd og skulle komme og hente denne varen. Dag og dato ble avtalt, og hun dukket ikke opp. Jeg kontaktet henne og spurte hva som skjedde. Unnskyldning, så ny dato ble avtalt. Og hun dukket ikke opp da heller! Så på ny kontaktet jeg henne, og en ny forklaring ble gitt av henne. Så.... en tredje dato ble avtalt, men jeg hadde ikke store forhåpninger, så jeg skrev til henne da vi gjorde tredje avtale at "dukker du ikke opp da heller, refunderer jeg bare pengene dine og selger til noen andre". Hun svarte ikke på den meldingen, og hun dukket heller ikke opp. Da bare vippset jeg pengene i retur, det var snakk om et fillebeløp på 150 kr.

Det jeg skulle selge ble solgt og hentet raskt av noen andre, mer pålitelige Finn-kjøpere. For et sosehue den første damen var!?? Ikke hente noe hun faktisk har forskuddsbetalt for? HVORFOR?

Akkurat der synes jeg faktisk "Fiks ferdig" er bedre for meg som selger. 
Med "Fiks ferdig", så har jeg opplevd en kjøper som betalte inn, men ikke hentet pakken sin før den gikk i retur. 
Da fikk jeg faktisk utbetalt mine penger, og fikk pakken i retur til meg. 
Hørte ikke noe mer fra kjøper, men solgte tingen til en annen en stund senere. 

Jeg har opplevd både selgere som ikke svarer. Selgere som avviser bud på det de ber om, på "Fiks ferdig", når de selv har åpnet for "Fiks ferdig". Og ikke minst massevis av potensielle kjøpere som spør om ting, gjerne vil kjøpe, og så ikke svarer. Eller avtaler å komme og hente, og så blir helt stille. 

Men min opplevelse er at majoriteten av de som både kjøper og selger på finn.no er greie folk å ha med å gjøre.

Anonymkode: 10bd3...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...