Gå til innhold

Etter forhold med voldelig mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til deg som har vært i et forhold med en voldelig mann: Hva gjorde du for å komme over frykten for menn etterpå? Klarte du å inngå nye forhold med ikke-voldelige menn i etterkant? 

Anonymkode: 7b86a...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke enda, men jeg har et håp i det minste så det er bedre enn ingenting.

Før klarte jeg ikke å forholde meg til menn i det hele tatt. Det går det heldigvis mye bedre med.

Anonymkode: f8194...c67

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg unna forhold. Nok med barna og meg. Men det som har hjulpet er og jobbe sammen med menn i ikke mannsdominerte yrker. Lære og kjenne de og stole på de.

Anonymkode: ea625...d82

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt holder jeg meg unna menn. Er 9 år siden bruddet. Det var mest psykisk vold og trusler, men det ødela meg likevel. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til deg som har vært i et forhold med en voldelig mann: Hva gjorde du for å komme over frykten for menn etterpå? Klarte du å inngå nye forhold med ikke-voldelige menn i etterkant? 

Skift fokus, i stede for å fokusere på nye forhold og menn så bør du oppsøke terapi for å forstå hva som foregikk i forholdet og din del av det. Jeg sier absolutt ikke at du var skyld i volden og den dårlige behandlingen, men du gikk ikke heller eller kjente igjen dårlige trekk og faretegn. Det er viktig å forstå hvorfor for å kunne beskytte seg selv og ta vare på seg selv. 

Hilsen ei som også var i sånt forhold, singel fortsatt, 10 år etter. Og lykkelig. 

Anonymkode: f6e87...9a2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (4 minutter siden):

Så langt holder jeg meg unna menn. Er 9 år siden bruddet. Det var mest psykisk vold og trusler, men det ødela meg likevel. 

Ønsker deg alt godt, og jeg håper virkelig at du kommer til en dag hvor det ikke tar så stor plass og du har det bedre med deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det var aldri målet eller fokus.

Jeg var innstilt på og ønsket å være alene. Ungen var ute av redet og jeg fikk pusterom. 

brått og plutselig fant en fyr som ikke gjorde meg urolig. Tvert imot, ble jeg rolig rundt ham og det skremte livskiten ut av meg. 

Men dette var etter tosifret antall år i terapi og med fokus på alt annet enn en potensiell partner.

Anonymkode: c59a3...779

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legg alt med forhold vekk for en lang stund. Jobb med deg selv. Ditt fokus bør være deg selv og evt barn om du har det. Hvis ikke så er faren for at du finner deg en lik mann, ganske stor

Anonymkode: 46045...a0a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kom til å holde meg unna menn i lang tid. Jeg var livredd eksmannen min og jeg var livredd for å ende opp i en ny tilsvarende relasjon. Men så utviklet det seg følelser mellom min nærmeste kompis og meg, og vi er i dag samboere. 

Jeg tror at om det ikke hadde skjedd, hadde jeg nok vært singel ennå. Men det her var en relasjon jeg var trygg på fra før, hvor vi fra før kjente hverandre veldig godt og var klar over hverandres gode og mindre gode sider. Jeg har aldri følt meg utrygg med han og jeg visste ikke at det var mulig å ha det så fint og godt i et forhold som hva jeg har nå.

Anonymkode: 64f93...2cc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ønsker deg alt godt, og jeg håper virkelig at du kommer til en dag hvor det ikke tar så stor plass og du har det bedre med deg selv. 

Takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du gått i terapi?

Anonymkode: 4bf81...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...