AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:17 #21 Del Skrevet fredag kl 09:17 Hva med å kjøpe en liten leilighet nær hytta, som du kan leie ut med forbehold om at du får ha folkeregistrert adresse der? Så får du bare din post lagt i en separat postkasse, med lås på, eller videresendt til postboks. Husleiekontrakt kan stå som kollektiv, men du kan ha som merknad i kontrakten at du ikke skal oppholde deg der (men bruke det ene soverommet som lager elns). Anonymkode: f2dab...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:25 #22 Del Skrevet fredag kl 09:25 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor er det ikke mulig melde flytting til hytta? Anonymkode: fe9a2...c7f Det er ikke lov til å bo på hytta. Anonymkode: 36e27...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 09:28 #23 Del Skrevet fredag kl 09:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Postboks ja. Anonymkode: 78d9d...8e7 Postboks er stedet for post. Ikke et sted man kan bo. Folkeregisteret krever BOSTEDSadresse, fordi de vil vite hvor befolkningen bor hen. Ikke nødvendigvis hvor de får papirposten sin. Hvor har du sengen din og kjøkkenet du lager mat ved hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:31 #24 Del Skrevet fredag kl 09:31 Million skrev (2 minutter siden): Hvor har du sengen din og kjøkkenet du lager mat ved hver dag? La oss si jeg har det i bilen da.. Anonymkode: 38bbf...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:32 #25 Del Skrevet fredag kl 09:32 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva med å kjøpe en liten leilighet nær hytta, som du kan leie ut med forbehold om at du får ha folkeregistrert adresse der? Så får du bare din post lagt i en separat postkasse, med lås på, eller videresendt til postboks. Husleiekontrakt kan stå som kollektiv, men du kan ha som merknad i kontrakten at du ikke skal oppholde deg der (men bruke det ene soverommet som lager elns). Anonymkode: f2dab...bc1 Hehe, nei absolutt ikke 👎. Jeg har jo solgt fordi jeg ikke gidder eller ønsker å ha noe . Å drive utleie er jo akkurat det motsatte av den enklere tilværelsen jeg søker. 😉 Anonymkode: 38bbf...d10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 09:33 #26 Del Skrevet fredag kl 09:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La oss si jeg har det i bilen da.. Anonymkode: 38bbf...d10 Det er ikke noe FAST BOSTED. Det er nok ikke godkjent gateadresse til en bil som flytter seg fra sted til sted, gate til gate. Jeg har aldri spurt folkeregisteret, men jeg gjetter på at de ikke godtar biler som fast bostedsadresse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:35 #27 Del Skrevet fredag kl 09:35 Million skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri spurt folkeregisteret, men jeg gjetter på at de ikke godtar biler som fast bostedsadresse. Nei, det er jo nettopp det jeg sier at er utfordringen. Men nå er det jo slik det blir da, så får jeg klare meg uten noen registrert adresse. Anonymkode: 38bbf...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:38 #28 Del Skrevet fredag kl 09:38 Det kan jo ikke være slik at det å ha en bolig skal være "påbudt" heller i dette landet.. Anonymkode: 38bbf...d10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet fredag kl 09:38 #29 Del Skrevet fredag kl 09:38 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor er det ikke mulig melde flytting til hytta? Anonymkode: fe9a2...c7f Fordi det ikke er lov til å bo i fritidsbolig mer enn seks måneder per år. Da må den gjøres om til primærbolig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet fredag kl 09:39 #30 Del Skrevet fredag kl 09:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo ikke være slik at det å ha en bolig skal være "påbudt" heller i dette landet.. Anonymkode: 38bbf...d10 Vel, det handler jo om hvor du skal skatte til.... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 09:41 #31 Del Skrevet fredag kl 09:41 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det er jo nettopp det jeg sier at er utfordringen. Men nå er det jo slik det blir da, så får jeg klare meg uten noen registrert adresse. Anonymkode: 38bbf...d10 Folkeregisteret kommer til å bøtelegge deg da, siden du ikke har spadd frem noen fast bostedsadresse til dem. Men du er kanskje villig til å godta det? Kanskje bøtelegger de deg flere ganger for manglende adresse også? Du kan lese her hos Skatteetaten/Folkeregisteret og finne ut hva bøtene for manglende bostedsadresse ligger på. Det er den verste kreditoren du kan ha, Statens innkrevingssentral står for inndrivelsen av gebyret/boten. Siterer fra siden jeg linker til. " Satser for gebyret Gebyr ilegges hvis du svarer for sent eller unnlater å svare. Utgangspunktet for beregningen av gebyrets størrelse starter å løpe dagen etter at svarfristen i brevet utløper. Hovedregelen er at du får et overtredelsesgebyr på ¼ rettsgebyr per dag etter svarfristen. Du kan til sammen få inntil 15 rettsgebyr, det vil si at du må betale gebyr for inntil 60 dager etter svarfristen. Det er Statens innkrevingssentral som fakturerer og innkrever gebyret. Tillegg, hvis du lurer på hva ett rettsgebyr er på (som du kan få 15 ganger av): Rettsgebyr og kostnader Norges domstoler https://www.domstol.no › rettsgebyr-og-kostnader Rettsgebyret er fra 1. januar 2025 på 1 314 kroner. Endret fredag kl 09:44 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:43 #32 Del Skrevet fredag kl 09:43 Million skrev (13 minutter siden): Postboks er stedet for post. Ikke et sted man kan bo. Folkeregisteret krever BOSTEDSadresse, fordi de vil vite hvor befolkningen bor hen. Ikke nødvendigvis hvor de får papirposten sin. Hvor har du sengen din og kjøkkenet du lager mat ved hver dag? Sitat Man kan ikke bo i en postboks… TS, jeg har vært UFB, og det er uproblematisk så lenge du ikke skal søke lån eller opprette mobilabonnement (regner med du har telefon fra før). Det er også litt trøblete å stemme ved valget, men ikke umulig. Anonymkode: 9ce6c...b14 men jeg mente jo selvsagt for postadresse! For å kunne motta post som ikke kommer i digipost. 😅 hvorfor kverulerer dere to som femåringer, må dere ta alt så bokstavelig? Tror dere virkelig det jeg mente at han skal nå kunne BO i en postboks?! Anonymkode: 78d9d...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:43 #33 Del Skrevet fredag kl 09:43 Million skrev (1 minutt siden): Folkeregisteret kommer til å bøtelegge deg da, siden Nei, de kan bøtelegge dersom du ikke melder om ny adresse ved flytting. Jeg flytter ikke, men har solgt boligen. Det er stor forskjell på det! Anonymkode: 38bbf...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 09:45 #34 Del Skrevet fredag kl 09:45 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de kan bøtelegge dersom du ikke melder om ny adresse ved flytting. Jeg flytter ikke, men har solgt boligen. Det er stor forskjell på det! Anonymkode: 38bbf...d10 Du får si det til dem. Lykke til med den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:47 #35 Del Skrevet fredag kl 09:47 Million skrev (Akkurat nå): Du får si det til dem. Lykke til med den. Haha, ja, men dette er jo litt morsomt. Da må de jo i så fall også bøtelegge narkiser og andre som bor på gata, noe jeg tviler på at de gjør.. Anonymkode: 38bbf...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 09:49 #36 Del Skrevet fredag kl 09:49 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, ja, men dette er jo litt morsomt. Da må de jo i så fall også bøtelegge narkiser og andre som bor på gata, noe jeg tviler på at de gjør.. Anonymkode: 38bbf...d10 Det er stor sannsynlighet for at narkomane er dynget ned med bøter for både det ene og det andre, men siden de ikke har fast inntekt er det ingen måte å inndrive dette på. Det at en person er narkoman fritar dem ikke fra statens straffereaksjoner. Siterer fra nett: Er det straffbart å ikke melde flytting? Du kan ilegges overtredelsesgebyr dersom du ikke svarer når Folkeregisteret etterspør folkeregisteropplysninger. I forbindelse med ny folkeregisterlov som trådte i kraft 1.10.2017 er unnlatelse av å gi meldinger til folkeregistermyndigheten avkriminalisert og erstattet med en gebyrordning. Endret fredag kl 09:51 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:51 #37 Del Skrevet fredag kl 09:51 Det er kommunen som fastsetter adresse, så jeg hadde tatt en telefon dit og spurt. Heller spurt de enn kvinneguiden for si det sånn. Anonymkode: 2b072...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:53 #38 Del Skrevet fredag kl 09:53 Million skrev (2 minutter siden): Du kan ilegges overtredelsesgebyr dersom du ikke svarer når Folkeregisteret etterspør folkeregisteropplysninger. I forbindelse med ny folkeregisterlov som trådte i kraft 1.10.2017 er unnlatelse av å gi meldinger til folkeregistermyndigheten avkriminalisert og erstattet med en gebyrordning. Det er ikke snakk om å unnlate å gi opplysninger, men jeg kan jo ikke gi dem en adresse når den ikke finnes! Anonymkode: 38bbf...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:53 #39 Del Skrevet fredag kl 09:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kommunen som fastsetter adresse, så jeg hadde tatt en telefon dit og spurt. Heller spurt de enn kvinneguiden for si det sånn. Anonymkode: 2b072...609 Hvilken kommune? Jeg bor jo ingen steder.. 😉 Anonymkode: 38bbf...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 09:57 #40 Del Skrevet fredag kl 09:57 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke snakk om å unnlate å gi opplysninger, men jeg kan jo ikke gi dem en adresse når den ikke finnes! Anonymkode: 38bbf...d10 Det nytter ikke sitte der og gjenta som en papegøye at "jamen jeg har jo ikke et sted å bo". Da må du skaffe et, da, så du kan gi myndighetene den informasjonen om deg som de krever. ALLE må ha et sted å bo. Du tror du er smart som velger et sted å oppholde deg mest som sannsynligvis er ulovlig å bo året rundt; på hytta. De fleste kommuner har begrensninger for hvor mange overnattingsdøgn i året man får bruke sine fritidsboliger som hytter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå