Gå til innhold

Kjæresten er stadig skuffelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg stadig skuffet over kjæresten min, samtidig som jeg er så glad i han at jeg hopper av glede. Men så kommer det en skuffelse, og det at det har vært gjentagende gjør at jeg bare blir mer og mer sint for hver gang. Noen andre som har eller har hatt det slik? Vi har snakket om det. 

Anonymkode: 61b9a...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si noe om skuffelse på så generell basis, du må komme med eksempler på hva du blir så skuffet over.

Anonymkode: a9f72...4e3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Føler meg stadig skuffet over kjæresten min, samtidig som jeg er så glad i han at jeg hopper av glede. Men så kommer det en skuffelse, og det at det har vært gjentagende gjør at jeg bare blir mer og mer sint for hver gang. Noen andre som har eller har hatt det slik? Vi har snakket om det. 

Hva slags forventninger har du til kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, jeg har det også sånn. 

Jeg tenker som så at jeg bare må bli enig med meg selv om akkurat hvor grensa går, og så følge det opp. 

Men i praksis "løser" det seg litt av seg selv, fordi jeg merker at jeg selv fjerner meg litt emosjonelt når han skuffer meg. Da blir jeg mindre skuffet, fordi jeg bryr meg mindre...

Anonymkode: 4b1c1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du blir skuffet over... Kanskje du er en prinsesse med høye forventninger. Eller han er en dust og en slubbert... Hvem vet... 

Vil du ha svar, må du nesten komme med noe konkret. 

Anonymkode: f5ed7...871

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man blir skuffet er det ens egne forventninger som ikke møtes, men spørsmålet er om forventningene man har er slik at de kan møtes?
Når man snakker om dette med skuffelse og forventninger uten bedring er det et tegn på at ens budskap ikke oppfattes av den andre parten og det er du som er ansvarlig for å formidle dine behov.

Nå sier du ikke noe om hvorvidt det er den samme skuffelsen gang på gang eller om det er flere ting, men jeg ville startet med å fåfrem budskapet mitt på en annen måte siden det du har "snakket om" til nå ikke har fungert så bra. 

Å gjøre det samme om og om igjen å forvente et annet resultat blir rett og slett litt for dumt. 

Anonymkode: 938ad...2ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo helt hva som skuffer deg. Hvis forventningene ligger langt utenfor det som er realistisk vil man jo gå gjennom hele livet som skuffet.

Anonymkode: 1c215...fb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på det samme og skuffelsene her er at det stadig dukker opp andre ting som kommer i veien når vi har en avtale . At vi skal være sammen også kommer det noe i veien hele tiden , noe av det er innafor , jobb og at unger f eks . Men noen ganger er det bare feil prioritering og da blir man veldig skuffet . 

Anonymkode: a00b0...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essensen er jo HVA som skuffer. Umulig å kommentere om du har for høye forventninger og burde realitetsorientere deg selv, eller om han er en slask som nedprioriterer deg uten at du forteller hva du blir skuffet over. 

Anonymkode: 38205...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg kjenner på det samme og skuffelsene her er at det stadig dukker opp andre ting som kommer i veien når vi har en avtale . At vi skal være sammen også kommer det noe i veien hele tiden , noe av det er innafor , jobb og at unger f eks . Men noen ganger er det bare feil prioritering og da blir man veldig skuffet . 

Anonymkode: a00b0...1d5

At du blir bortvalgt og nedprioritert er klart skuffende hvis han ikke er flink til å prioritere deg så mye ellers at det veier opp. 

Min kjæreste prioriterer meg så høyt at om han skulle avlyse noe bare fordi han vil se en serie på tven i fred så er det en helt ok prioritering, han velger meg på så mange andre vis at jeg føler han har en solid margin på avlysninger uten at det medfører skuffelse. 

Anonymkode: 38205...3f0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...