lufterhjertet Skrevet fredag kl 00:35 #1 Del Skrevet fredag kl 00:35 (endret) (endret innlegget pga usaklig diskusjon) Endret fredag kl 02:42 av lufterhjertet usaklig diskusjon og kommentarer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:43 #2 Del Skrevet fredag kl 00:43 Uflaks? Som tenåring er man litt unnskyldt tenker jeg, men voksne mennesker vet hvordan enkel biologi fungerer og handler deretter. Anonymkode: c8512...4d7 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:53 #3 Del Skrevet fredag kl 00:53 Så lenge du ikke tar betalt for sex så er du vel ikke hore... Men alvorlig talt, du kan ikke fortsette å bruke abort som prevensjon. Anonymkode: 53b42...3ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:59 #4 Del Skrevet fredag kl 00:59 Spiral er så godt som bivirkningfritt, kobber har ingen hormoner i seg. Du bør ikke ha sex før du har funnet en prevensjon som virker evt før du er helt klar for å få barn. Anonymkode: 8ba28...d64 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:01 #5 Del Skrevet fredag kl 01:01 Jeg tenker ikke du er en hore, eller billig eller noe sånt. Men jeg tenker du er ressurssvak som ikke klarer å unngå å bli ufrivillig gravid gang på gang. Anonymkode: a5add...21e 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 01:07 Forfatter #6 Del Skrevet fredag kl 01:07 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så lenge du ikke tar betalt for sex så er du vel ikke hore... Men alvorlig talt, du kan ikke fortsette å bruke abort som prevensjon. Anonymkode: 53b42...3ca Ja, jeg venta egentlig bare på den kommentaren. Vil heller ikke si at jeg bruker abort som prevensjon, er jo ikke sånn at jeg tar abort hver tredje mnd heller. Er som sagt heller ikke noe jeg selv har lyst til, men hadde jeg beholdt barnet og ikke hadde hatt god økonomi og livet på stell, så hadde jo det også blitt galt. Så vanskelig å gjøre alt «rett» hele tiden😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet fredag kl 01:11 #7 Del Skrevet fredag kl 01:11 Er dette trolling? Eller er det blitt helt normalt å gjøre ting man vet vil få alvorlige konsekvenser, men så gidder man ikke ta konsekvensene når det går galt? Å pule er ikke bare en lek og lyst. Det er naturens måte å sikre overlevelse på. Det er i all hovedsak en funksjon som skal gi oss barn. Men samtidig er det godt. Men når prevensjon ignoreres fordi det passer dårlig og abort brukes som prevensjon, så er du farlig ansvarsløs! At du kjenner på skam er helt naturlig. Det er fordi kroppen din prøver å fortelle deg at det du har gjort er naturstridig. Lytt til den. Den gode nyheten er at du ikke trenger være en person som lever uansvarlig. Ta grep om livet, ta gode valg fremover og bli en omtenksom person som tar ansvar. Da blir det en bra person fremover og fortiden kan legges til side. Men det første steget å ta er ansvar. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet fredag kl 01:13 #8 Del Skrevet fredag kl 01:13 Thanos skrev (1 minutt siden): Er dette trolling? Eller er det blitt helt normalt å gjøre ting man vet vil få alvorlige konsekvenser, men så gidder man ikke ta konsekvensene når det går galt? Å pule er ikke bare en lek og lyst. Det er naturens måte å sikre overlevelse på. Det er i all hovedsak en funksjon som skal gi oss barn. Men samtidig er det godt. Men når prevensjon ignoreres fordi det passer dårlig og abort brukes som prevensjon, så er du farlig ansvarsløs! At du kjenner på skam er helt naturlig. Det er fordi kroppen din prøver å fortelle deg at det du har gjort er naturstridig. Lytt til den. Den gode nyheten er at du ikke trenger være en person som lever uansvarlig. Ta grep om livet, ta gode valg fremover og bli en omtenksom person som tar ansvar. Da blir det en bra person fremover og fortiden kan legges til side. Men det første steget å ta er ansvar. 👏👏👏👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:14 #9 Del Skrevet fredag kl 01:14 lufterhjertet skrev (4 minutter siden): Ja, jeg venta egentlig bare på den kommentaren. Vil heller ikke si at jeg bruker abort som prevensjon, er jo ikke sånn at jeg tar abort hver tredje mnd heller. Er som sagt heller ikke noe jeg selv har lyst til, men hadde jeg beholdt barnet og ikke hadde hatt god økonomi og livet på stell, så hadde jo det også blitt galt. Så vanskelig å gjøre alt «rett» hele tiden😅 Jada, alle kan gjøre feil, men de fleste lærer etter en eller to ganger, mens du har enda ikke lært - for femte gang. Hva med spiral eller p piller som ikke gir så mange bivirkninger? Anonymkode: 53b42...3ca 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 01:18 Forfatter #10 Del Skrevet fredag kl 01:18 Thanos skrev (2 minutter siden): Er dette trolling? Eller er det blitt helt normalt å gjøre ting man vet vil få alvorlige konsekvenser, men så gidder man ikke ta konsekvensene når det går galt? Å pule er ikke bare en lek og lyst. Det er naturens måte å sikre overlevelse på. Det er i all hovedsak en funksjon som skal gi oss barn. Men samtidig er det godt. Men når prevensjon ignoreres fordi det passer dårlig og abort brukes som prevensjon, så er du farlig ansvarsløs! At du kjenner på skam er helt naturlig. Det er fordi kroppen din prøver å fortelle deg at det du har gjort er naturstridig. Lytt til den. Den gode nyheten er at du ikke trenger være en person som lever uansvarlig. Ta grep om livet, ta gode valg fremover og bli en omtenksom person som tar ansvar. Da blir det en bra person fremover og fortiden kan legges til side. Men det første steget å ta er ansvar. Hvem andre enn meg selv går dette utover egentlig, siden du tenker at jeg blir en bedre person om jeg tar ansvar? Jeg genuint bare lurer🫣 og jeg tar ansvar, jeg setter ikke et barn til verden når omstendighetene er som de er. Hadde vel blitt kalt ansvarløs om jeg skrev en tråd om at jeg hadde beholdt det og sleit i ettertid. Da hadde det vel vært at jeg aldri skulle ha beholdt det og «tatt ansvar». Så som jeg skrev i innlegget, alt blir jo galt uansett hva man gjør. Dette er da femte ganga på 8 år, så jeg er jo faen ikke gravid 24/7 om det er det du prøver å referere til, men du skal få lov til å trolle og mene akkurat det du vil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 01:22 Forfatter #11 Del Skrevet fredag kl 01:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jada, alle kan gjøre feil, men de fleste lærer etter en eller to ganger, mens du har enda ikke lært - for femte gang. Hva med spiral eller p piller som ikke gir så mange bivirkninger? Anonymkode: 53b42...3ca Får ingen typer p-piller av legen, ikke p-plaster, sprøyte, ring osv heller. Hormonsprial er uaktuelt også og legen ville heller ikke gi meg kobberspiral da jeg har slitt med mensenssmerter, og han mente at det ville forverre plagene betydelig om jeg fikk kobberspiral. Så jeg vettafaen jeg, om man leser innlegget så regner jeg jo med man klarer å lese klart å tydelig at virkelig ikke vil bli gravid, men det er ikke så mange prevensjonsmidler som passer for meg, ut ifra legen. Han selv har sagt at kondom er egentlig det som er best i mitt tilfelle. I tillegg så er ikke prevensjonsmidler 100% sikre de heller, bare sånn om folk ikke visste det heller altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:31 #12 Del Skrevet fredag kl 01:31 Jeg skjønner igrunnen ikke hvorfor ts laget denne tråden. Greit nok at hun vil fortelle oss på KG at hun nå planlegger sin 5 abort på 8 år - som er uforskammet mye. Men jeg har ikke inntrykk av at hun tar dette med abort og ansvar på alvor da hun hele tiden prøver og rettferdiggjøre sin holdning til masse-abort. Svarer frekt gjør hun også. Ts, det er ikke ansvarlig hverken å ta masse aborter eller føde masse uhells barn. Det som er ansvarlig er å sørge for å ikke bli gravid. Så den frasen du stadig bruker her om hva hvis du fødte disse barna å ikke ha økonomi til det, kan du bare glemme. Du tar rett og slett ikke ansvar, å jeg skjønner veldig godt at du gruer deg for å komme tilbake til sykehuset å ta din 5 abort. Anonymkode: 53b42...3ca 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 01:36 Forfatter #13 Del Skrevet fredag kl 01:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner igrunnen ikke hvorfor ts laget denne tråden. Greit nok at hun vil fortelle oss på KG at hun nå planlegger sin 5 abort på 8 år - som er uforskammet mye. Men jeg har ikke inntrykk av at hun tar dette med abort og ansvar på alvor da hun hele tiden prøver og rettferdiggjøre sin holdning til masse-abort. Svarer frekt gjør hun også. Ts, det er ikke ansvarlig hverken å ta masse aborter eller føde masse uhells barn. Det som er ansvarlig er å sørge for å ikke bli gravid. Så den frasen du stadig bruker her om hva hvis du fødte disse barna å ikke ha økonomi til det, kan du bare glemme. Du tar rett og slett ikke ansvar, å jeg skjønner veldig godt at du gruer deg for å komme tilbake til sykehuset å ta din 5 abort. Anonymkode: 53b42...3ca Så folk kan skrive frekt til meg, men tåler ikke å få en trøkk tilbake? Herregud altså. I tillegg skrev jeg i innlegget at det var et sårt tema for meg, og ville helst ha konstruktive tilbakemeldinger, men for visse personer er jo det tilsynelatende vanskelig å forstå og den «frasen» bruker jeg siden dette er en enten eller situasjon, abort eller beholde. Jeg sørger jo for å ikke bli gravid, om ikke så hadde jeg jo ikke brukt kondom osv, eller lett ette andre typer trygge prevensjonsmidler som jeg spurte om noen visste om i slutten av innlegget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomyn Burker Skrevet fredag kl 02:27 #14 Del Skrevet fredag kl 02:27 Jeg skal prøve å gi råd. Jeg tror det er veldig viktig for deg å være ekstra nøye på kondombruk og ikke bruke hoppe av i svingen mer. Det kommer ofte litt sæd på tuppen av penis selv om han ikke har kommet. Du kan også unngå helt å ha sex i usikre perioder, selv om du bruker kondom. Du bør også la være å drikke alkohol hvis det er slik at du blir for full og du glemmer litt av deg og du glemmer å passe på. Det er kanskje litt ekstremt for en ung jente som lever livet, men du kan jo tenke på det. Har du vurdert pessar og sæddrepende krem? Har du bestemt om du skal ha barn i det store og hele. Finn ut av det. Hvis ikke kan du vurderer sterilisering. Du skal selvsagt ikke skamme deg. Du ble syk av prevensjon og det virker ikke som at helsevesenet har tatt tak i dette og gitt deg gode råd om hvordan du skal beskytte deg. Det er lovlig å ta abort og du tar abort så ofte du vil. Det finnes ingen grense. Du kan ta selvbestemt abort opp til uke 18. Du er ingen hore og du skal ikke skamme deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 02:31 Forfatter #15 Del Skrevet fredag kl 02:31 Anomyn Burker skrev (1 minutt siden): Jeg skal prøve å gi råd. Jeg tror det er veldig viktig for deg å være ekstra nøye på kondombruk og ikke bruke hoppe av i svingen mer. Det kommer ofte litt sæd på tuppen av penis selv om han ikke har kommet. Du kan også unngå helt å ha sex i usikre perioder, selv om du bruker kondom. Du bør også la være å drikke alkohol hvis det er slik at du blir for full og du glemmer litt av deg og du glemmer å passe på. Det er kanskje litt ekstremt for en ung jente som lever livet, men du kan jo tenke på det. Har du vurdert pessar og sæddrepende krem? Har du bestemt om du skal ha barn i det store og hele. Finn ut av det. Hvis ikke kan du vurderer sterilisering. Du skal selvsagt ikke skamme deg. Du ble syk av prevensjon og det virker ikke som at helsevesenet har tatt tak i dette og gitt deg gode råd om hvordan du skal beskytte deg. Det er lovlig å ta abort og du tar abort så ofte du vil. Det finnes ingen grense. Du kan ta selvbestemt abort opp til uke 18. Du er ingen hore og du skal ikke skamme deg. Tusen takk, endelig en ordentlig kommentar🥰 har du selv erfaring med pessar og krem? Har tenkt på det, men da må man vel planlegge timer i forkant når man skal ha sex, om jeg har forstått det rett? Hvor får man tak i pessar og krem? Er uke 18 en ny regel eller har det alltid vært sånn? Trodde det var uke 12, og etter så måtte abortnemda «bestemme», eller noe? Tusen tusen takk for svar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:37 #16 Del Skrevet fredag kl 02:37 Forstår at det er vanskelig for deg å gå gjennom dette for femte gang. Men jeg synes du burde avstå fra sex helt til du finner prevensjonsmiddel som passer deg. Ikke få barn før du er helt klar hvertfall, så ta abort nå, og kontakt helsestasjon/lege for å finne prevensjon som passer deg, ikke ha sex før du har gjort det. For ja, 5 aborter er i overkant mye, selv om jeg har forståelse for at dette er vanskelig. Anonymkode: 0be6f...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomyn Burker Skrevet fredag kl 02:37 #17 Del Skrevet fredag kl 02:37 lufterhjertet skrev (1 minutt siden): Tusen takk, endelig en ordentlig kommentar🥰 har du selv erfaring med pessar og krem? Har tenkt på det, men da må man vel planlegge timer i forkant når man skal ha sex, om jeg har forstått det rett? Hvor får man tak i pessar og krem? Er uke 18 en ny regel eller har det alltid vært sånn? Trodde det var uke 12, og etter så måtte abortnemda «bestemme», eller noe? Tusen tusen takk for svar! Ja, jeg brukte det ei stund. Jeg syntes det var et godt prevensjonsmiddel. Du trenger ikke planlegge det timer før. Det er bare å smette det inn. Her kan du lese om det: https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/pessar Uke 18 er en ny regel. https://www.nrk.no/nyheter/historisk-abortlov-vedtatt-_-grensen-for-selvbestemt-abort-heves-til-18-uker--1.17153368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 02:39 Forfatter #18 Del Skrevet fredag kl 02:39 Anomyn Burker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg brukte det ei stund. Jeg syntes det var et godt prevensjonsmiddel. Du trenger ikke planlegge det timer før. Det er bare å smette det inn. Her kan du lese om det: https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/pessar Uke 18 er en ny regel. https://www.nrk.no/nyheter/historisk-abortlov-vedtatt-_-grensen-for-selvbestemt-abort-heves-til-18-uker--1.17153368 Åå, tusen takk! Det skal jeg prøve ut! Var det vanskelig å sette det inn/ta det ut igjen? Leste at det var som en menskopp, men har aldri prøvd det før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomyn Burker Skrevet fredag kl 02:41 #19 Del Skrevet fredag kl 02:41 lufterhjertet skrev (Akkurat nå): Åå, tusen takk! Det skal jeg prøve ut! Var det vanskelig å sette det inn/ta det ut igjen? Leste at det var som en menskopp, men har aldri prøvd det før.. Det var ikke vanskelig i det hele tatt. Men du må øve litt før du tar det i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lufterhjertet Skrevet fredag kl 02:45 Forfatter #20 Del Skrevet fredag kl 02:45 Anomyn Burker skrev (3 minutter siden): Det var ikke vanskelig i det hele tatt. Men du må øve litt før du tar det i bruk. Høres hvertfall ut som noe som kan funke for meg, og det håper jeg det gjør! Tusen takk for tips! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg