AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Vi har havnet i en situasjon på arbeidsplassen hvor vi nå rett og slett har for mange ansatte i en type stilling. Dette er en stilling man ikke starter i, da den krever en del egenskaper som man må få vist gjennom arbeid i bedriften. Dvs vi som jobber i denne stillingen har vært ulik tid i bedriften før vi startet i stillingen. Det er fortsatt usikkert hvordan bedriften kommer til å gjøre det, men de pleier i alle fall å benytte ansiennitet når det gjelder nedbemanning. Vanligvis så er det jo fra man starter i bedriften, men her synes jeg det blir rart å ikke hensynta når man startet i denne spesifikke stillingen. Det har nemlig vist seg at han som kom inn sist i stillingen (<6 mnd siden) har noen måneder lenger ansiennitet i bedriften enn meg, men jeg har da jobbet i denne stillingen i 2 år. Har de evt rett til å nedgradere meg til en dårligere betalt/lavere prosent stilling? Anonymkode: c864f...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Er du organisert? I såfall så kontakter du dem og legger frem saken din der. I min bedrift der jeg jobber så handler ansiennitet om fra den dagen du ble ansatt eller begynte på prøvetiden. Anonymkode: 0e6fc...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du organisert? I såfall så kontakter du dem og legger frem saken din der. I min bedrift der jeg jobber så handler ansiennitet om fra den dagen du ble ansatt eller begynte på prøvetiden. Anonymkode: 0e6fc...cdc Ja, jeg er organisert, og tar selvfølgelig kontakt med fagforening dersom det blir behov. Enn så lenge er det jo ikke det, så vil først nå se om noen vet hva jeg evt kan stå i fare for. Anonymkode: c864f...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har havnet i en situasjon på arbeidsplassen hvor vi nå rett og slett har for mange ansatte i en type stilling. Dette er en stilling man ikke starter i, da den krever en del egenskaper som man må få vist gjennom arbeid i bedriften. Dvs vi som jobber i denne stillingen har vært ulik tid i bedriften før vi startet i stillingen. Det er fortsatt usikkert hvordan bedriften kommer til å gjøre det, men de pleier i alle fall å benytte ansiennitet når det gjelder nedbemanning. Vanligvis så er det jo fra man starter i bedriften, men her synes jeg det blir rart å ikke hensynta når man startet i denne spesifikke stillingen. Det har nemlig vist seg at han som kom inn sist i stillingen (<6 mnd siden) har noen måneder lenger ansiennitet i bedriften enn meg, men jeg har da jobbet i denne stillingen i 2 år. Har de evt rett til å nedgradere meg til en dårligere betalt/lavere prosent stilling? Anonymkode: c864f...1cb Når de måtte nedbemanne hos oss var det de som startet sist på avdelingen som måtte gå til en annen avdeling Anonymkode: 2929c...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når de måtte nedbemanne hos oss var det de som startet sist på avdelingen som måtte gå til en annen avdeling Anonymkode: 2929c...2d1 Så var ei som hadde jobbet på huset lenger enn en annen, men fordi hun var nye på avdelingen måtte hun gå inn i en annen stilling Anonymkode: 2929c...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden annsienitet så vidt jeg vet går utpå når du startet i jobben, men i nedbemanning faser så tar de og ofte hensyn til kompetanser, så viss andre har lang erfaring innenfor den stillingen så kan de gå foran noen med lengre ansiennitet. Meeeen sånn egentlig så kan egentlig arbeidsgiver velge de de vil i en nedbemanning fase, eneste restriksjonen de har er vel at de ikke kan sparke en fast og f.eks bruke en innleid i den stillingen, ellers er det fritt frem, selv om de fleste da vektlegge kompetanse/ansiennitet. Kommer med andre ord helt an på hva ledelsen tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå