Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Bari skrev (20 timer siden):

Nei, men noen ganger må man gjøre ting man ikke har lyst til. Arbeidsgiver har styringsrett og hvis han eller hun presser igjennom dette så blir det slik med mindre man kan skaffe legeattest eller lignende.

Nei, faktisk ikke. Skal reise og overnatting være en del av jobben, er dette noe som skal stå i kontrakten, OG man skal da få full lønn for det. Jeg har aldri noen sinne hatt en jobb hvor min arbeidsgiver har hatt rett til å tvinge meg til å delta på samlinger og overnatte på samme rom som andre. 

Anonymkode: 1c9ee...e30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobber i en liten avdeling med bare hyggelige damer på min alder (+-40), og kunne strukket meg til å ligge på rom med èn av dem, ikke 5-8! Skjønner godt at du ikke vil være med på dette! 

Jeg vet dessverre ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. 

Anonymkode: 9ba6c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (22 timer siden):

Hvis tusener av soldater i Forsvaret klarer ett år på rom med 6 andre (noen ganger mot egen vilje) så klarer vi som voksne en natt.

Det er jo LITT annerledes da. Det er jo forventet! Ikke i en jobb man jobber i, enten det er på kontor, skole el. 

Anonymkode: 9ba6c...216

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta med telt eller sov i egen bil.

Anonymkode: 81967...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke aktuelt for meg, det skjer ikke. Punktum. De får heller sparke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sagt nei til slikt tidligere, og var overrasket over at de fleste andre sa ja. Dem om det, men ikke forvent at folk går imot arbeidsgiver selv om dette er åpenbar idioti. Hos oss var det var snakk om bare en natt, men med utedo og uten rennende vann. Og kun "teambuilding" - hvilket for oss betyr barneleker. Hvis det er så utrolig positivt å leke barneleker sammen kollegaer - hvorfor gjør vi det aldri på kontoret? Hvorfor dra bort et sted og bruke masse fritid på det?? Jeg nekter å tro at kollegaene mine pleier å kaste hestesko og sette hale på grisen etter arbeidstid til vanlig - så hvorfor i alle dager legge opp til at vi skal samles et øde sted hvor vi ikke kan finne på noe annet og deretter gi oss hestesko-spill? Min personlige teori er at det er en slags dominansstrategi for å få oss til å innse at arbeidsgiver bestemmer, og at det derfor også kun er noe som idioter eller usikre ledere vil foreslå...

Anonymkode: f663c...e64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg både snorker og promper i søvne, det er ikke noe jeg ønsker at kollegaene mine skal få med seg. 

Anonymkode: 33b68...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 19.37):

Alle klarer det, men hva skal hensikten være med å «klare det» i fire netter? Forsvaret blir noe helt annet. En annen kontekst, en annen motivasjon og i bunn og grunn helt andre mål, som strekker seg over en lengre periode. 

Anonymkode: 7ba3b...829

De er også klarert å være fysisk og psykisk egnet. Det er en grunn til at man ikke putter en random gruppe av befolkningen i forsvaret. 

Anonymkode: caed8...667

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hørtes utrolig slitsomt ut! Burde vært klart at dette er noe ikke alle har glede av, selv ikke når man er i "leirskole-alder" engang.

Anonymkode: 2f07f...cc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...