Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne godtatt å dele rom med én person av samme kjønn men jeg hadde aldri i livet godtatt det der. Jeg er ikke en fjortis på norway cup. Jeg hadde heller blitt hjemme. 

Anonymkode: f797c...c03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

That’s gonna be a «no» from me… 😅

Anonymkode: 663c3...327

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecca30 skrev (På 7.3.2025 den 0.09):

Æsj, jeg hadde også fått fnatt av å dele rom med kolleger sånn! Køyesenger og 5-8 stykker? Nei takk, jeg kjenner dem jo knapt! Du er ikke sær, det er bare teit å måtte sove sånn tett på kolleger. Jeg hadde sagt til sjefen at det er dritkleint, men hvis han hadde insistert, hadde jeg vel blitt med og surka litt – eller skulka hele greia.

Hvis tusener av soldater i Forsvaret klarer ett år på rom med 6 andre (noen ganger mot egen vilje) så klarer vi som voksne en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si noe. Meld deg inn syk. 

Anonymkode: 4aca8...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (1 minutt siden):

Hvis tusener av soldater i Forsvaret klarer ett år på rom med 6 andre (noen ganger mot egen vilje) så klarer vi som voksne en natt.

Hva slags argument er det…? 😂

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags argument er det…? 😂

Les en gang til så forstår du nok. Det er ingen som dør av å sove en natt på et fellesrom eller en natt i telt med kolleger. Hvis det må gjøres så er du ikke psykisk ødelagt og merket for livet dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bari skrev (5 minutter siden):

Er vel ikke snakk om å klare, men om det er lurt.

Jeg har vært med på sånt et par ganger på fritida. Har tom vært en sånn leder selv, som tenkte det var smart å løse kursing- og samarbeidsproblemer sånn 😄 Endte opp med 1 som skulle "sette grenser for seg selv' PÅ stedet og fikk, en haug med folk som bodde trangere og var sure, 1 tur i felles boblebad der 1 ikke sa fra om høyt blodtrykk og jeg nesten måtte ringe ambulanse, 1-2 stk som helt manglet forkunnskaper for å ha nytte av det felles kurset (men fikk avdekket det og sendt på eget kurs i ettertid), heldigvis var det i det minste fin natur og innkjøpt mye god mat, og at alle ble sure på meg vs hverandre ble bissart nok til et samhold 😅 Og på slutten lærte folk pakkelek og blei veldig engasjert. Lærte også mye på kurset.

Men det var mye penger lagt ut som neste gang heller gikk til mat og kurs uten overnatting (vi hadde ikke penger til enerom). 

Anonymkode: 82d3a...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (2 minutter siden):

Les en gang til så forstår du nok. Det er ingen som dør av å sove en natt på et fellesrom eller en natt i telt med kolleger. Hvis det må gjøres så er du ikke psykisk ødelagt og merket for livet dagen etter.

Er ingen som har påstått at man dør av det. Det at man gjennomfører noe i forsvaret, eller ikke dør av noe, betyr da ikke man har lyst til å gjøre det med jobben. 😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk for medfølelse. Leder er ung, han er 32 år og tror at turer og å være tett på hverandre er måten å bli kjent og fikse arbeidsmiljø. Jeg gruer meg allerede til turen 🙈

takk for alle svar og engasjement på spørsmålet mitt. Stor trøst å lese at mange andre også ikke ville likt en sånn tur.

Anonymkode: 2691c...6b2

Men hvorfor lar du ikke bare være?

Helt fascinerende å se hvor mange i tråden som ville deltatt og hatet det eller løyet om årsaker for å si nei.

Altså. Bare...si nei.

Anonymkode: 0657e...bf0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mtp at jeg promper MYE når jeg legger meg (har IBS), så er det ikke aktuelt å dele rom, nei. Ble med nød med på en hyttetur som sjefen arrangerte, og i forkant satte jeg som krav å ha enerom, ellers hadde jeg meldt avbud. Ikke snakk om at jeg tar den prompingen foran andre, altså😆

Anonymkode: e86d9...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ingen som har påstått at man dør av det. Det at man gjennomfører noe i forsvaret, eller ikke dør av noe, betyr da ikke man har lyst til å gjøre det med jobben. 😂

Nei, men noen ganger må man gjøre ting man ikke har lyst til. Arbeidsgiver har styringsrett og hvis han eller hun presser igjennom dette så blir det slik med mindre man kan skaffe legeattest eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (3 minutter siden):

Nei, men noen ganger må man gjøre ting man ikke har lyst til. Arbeidsgiver har styringsrett og hvis han eller hun presser igjennom dette så blir det slik med mindre man kan skaffe legeattest eller lignende.

Dette er jo bare tull.

Anonymkode: 0657e...bf0

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (4 minutter siden):

Direkte feil. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bari skrev (8 minutter siden):

Hvis dette er noe en arbeidsgiver vil bruke styringsretten sin på bør arbeidsgiver henges ut offentlig.

Anonymkode: 693be...c61

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (2 timer siden):

Arbeidsgiver har ikke styringsrett over fritiden og nettene og hvem man skal sove med.

Anonymkode: 70933...78a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faglig seminar med hotellopphold inkl eget soverom - gjerne!

Enhver antydning til teambuilding uansett soveforhold - nope!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var bortpå noe lignende selv med jobb (jobben hadde booka en hytte med to sovesaler 14x2), og tok med meg hengekøye (sånn hammockopplegg som var/er så populært) som jeg hang opp et stykke fra hytta og sov i under påskudd av at "jeg elsker frisk luft". Ikke at det er et forslag til løsning for deg TS.

På fritiden reker jeg rundt på vidde, skog og fjell og har ikke problemer med sovesal/fellesrom på DNT-hytter. Men i jobbsammenheng med kollegaer blir det feil for meg. Det er det skillet mellom privat og profesjonell flere i tråden nevner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (3 timer siden):

Alle klarer det, men hva skal hensikten være med å «klare det» i fire netter? Forsvaret blir noe helt annet. En annen kontekst, en annen motivasjon og i bunn og grunn helt andre mål, som strekker seg over en lengre periode. 

Anonymkode: 7ba3b...829

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt uaktuelt. Reiser en del i jobb. Romdeling er fullstendig uaktuelt. 

Anonymkode: 14a48...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bari skrev (17 timer siden):

Nei. Som andre påpeker. Dette går litt forbi arbeidsgivers styringsrett. 

Anonymkode: 14a48...bf5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...