Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Laraa skrev (17 timer siden):

Jeg er minst like spent på om dere får kompensert siden dere:  skal, må,obligatorisk etc...Har sett flere tråder der ansatte må på obligatoriske teambuildingshelger med all slags tullete bli kjent leker og drikkeleker. Og selvfølgelig er dette  "fritid" selv det er obligatorisk oppmøte og langt fra frivillig. Det er forventet at man skal være takknemlig for denne gyldne muligheten til å bli bedre kjent med Kåre nede på kontoret i første etasje som du har null til  felles med,  og så er det til og med gratis grillpølser på kvelden. Men noen av oss ønsker i grunn heller en rolig helg hjemme med venner eller familie 

Ingen som må det, problemet er bare at folk ikke tør å si nei! 

Anonymkode: d13a0...100

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke om helvete frøs til is hadde jeg vært med på noe slik! Jeg hadde sagt neitakk uten noe løgn eller bortforklaringer. Om det skulle koste meg jobben så ok, da er det verdt det.

Mine grenser er som de er og er ikke rom for forhandlinger der. 

Anonymkode: 5b6b2...9f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde jeg aldri, aldri gått med på - og vi har et helt supert arbeidsmiljø og jeg er oppriktig glad i kollegaene mine. Likevel hadde jeg aldri gjort dette. 

Anonymkode: 8c42a...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ofte litt aldersbetinget. Går greit i 20-30 åra, men i 50-60 åra er det lite aktuelt. Denne sjefen må være veldig ung som synes det er en god ide å stappe sine medarbeidere i køyesenger i sovesal for å bli bedre kjent. 
Selv om noen kan synes dette er festlig burde han ha tenkt på dem som føler seg presset til å være med og lir store kvaler av slikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hareena skrev (3 minutter siden):

Dette er ofte litt aldersbetinget. Går greit i 20-30 åra, men i 50-60 åra er det lite aktuelt. Denne sjefen må være veldig ung som synes det er en god ide å stappe sine medarbeidere i køyesenger i sovesal for å bli bedre kjent. 
Selv om noen kan synes dette er festlig burde han ha tenkt på dem som føler seg presset til å være med og lir store kvaler av slikt.

Hadde aldri vært greit for meg verken som 20-åring eller 50-åring. Men min erfaring er at det ofte er godt voksne sjefer som også synes sånt er utrolig kult. 

Anonymkode: 70933...78a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres dust ut å skulle løse dårlig arbeidsmiljø ved å leve tett på hverandre. 

Anonymkode: 82d3a...20b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde aldri vært greit for meg verken som 20-åring eller 50-åring. Men min erfaring er at det ofte er godt voksne sjefer som også synes sånt er utrolig kult. 

Herregud, godt voksne med lang erfaring burde i alle fall skjønt at slikt er for de færreste. Til nød kan opplegget kjøres med ektefølt, frivillig påmelding. (Og så tre netter, da gitt, stakkars ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne ikke falt meg inn og på fritiden min gjør jeg som jeg vil. Ingen sjefer bestemmer over fritiden min. Det står ingen ting i min stillingsinstruks at reiser på påregnes. 

Anonymkode: 0d76b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mange takk! Helt uaktuelt! Hadde blitt hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hareena skrev (På 8.3.2025 den 16.50):

Herregud, godt voksne med lang erfaring burde i alle fall skjønt at slikt er for de færreste. Til nød kan opplegget kjøres med ektefølt, frivillig påmelding. (Og så tre netter, da gitt, stakkars ts)

Takk for medfølelse. Leder er ung, han er 32 år og tror at turer og å være tett på hverandre er måten å bli kjent og fikse arbeidsmiljø. Jeg gruer meg allerede til turen 🙈

takk for alle svar og engasjement på spørsmålet mitt. Stor trøst å lese at mange andre også ikke ville likt en sånn tur.

Anonymkode: 2691c...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i livet! Dersom det er obligatorisk ville jeg løyet på meg en spesiell grunn til at jeg MÅ ha enerom😂

EKSTREM snorke feks😜

Anonymkode: dd33a...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri i verden blitt med på slik "Teambulding" 😅

Anonymkode: 058de...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri i livet! Dersom det er obligatorisk ville jeg løyet på meg en spesiell grunn til at jeg MÅ ha enerom😂

EKSTREM snorke feks😜

Anonymkode: dd33a...7d5

Det finnes ikke enerom der vi skal. Så blir enten å sove med 5-8 personer i samme rom eller ikke være med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, aldri. Hvis jeg ikke får rom alene blir jeg hjemme. Deler kun rom på tur med datteren min. Jeg får ikke sove om jeg må dele med andre. Hadde jeg vært 20 år kanskje da brydde jeg meg ikke. 

Anonymkode: 61736...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for medfølelse. Leder er ung, han er 32 år og tror at turer og å være tett på hverandre er måten å bli kjent og fikse arbeidsmiljø. Jeg gruer meg allerede til turen

Du har en elendig leder. Dette bør du ta opp.

Anonymkode: 693be...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

De (heldigvis få) gangene jobben har prøvd seg på "dele rom" greier, har jeg sagt blankt nei. Det er helt fullstendig uaktuelt. 

Anonymkode: 1c9ee...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det finnes ikke enerom der vi skal. Så blir enten å sove med 5-8 personer i samme rom eller ikke være med. 

Stå opp for deg selv og ikke blir med. Hvis ikke vil sjefen tro han kan fortsette å ture frem og at dette var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å gi beskjed om at du må ha et enerom?

Anonymkode: 674b7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å gi beskjed om at du må ha et enerom?

Jeg leste bare åpningsinnlegget, men ser jo nå at du har svart at der ikke fins noen enerom..
Da hadde jeg bare blitt hjemme om de ikke klarte å ordne noe alternativ overnatting til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...