Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det der burde har vært luftet før det ble bestemt. 

"hei, folkens! For årets avdelingstur vurderer vi å dra til fletteflisa leirskole, for der kan vi (sett inn masse kult og forfriskende). Men - der er det bare åttemannsrom. Hva tenker dere?" 

Det hadde jo blitt nedstemt og så måtte de ha funnet på noe annet... 

På min arbeidsplass har vi ofte valgt bort kule steder fordi de ikke har nok enkeltrom, og det ville aldri falt ledelsen inn å putte kollegaer på samme rom sånn uten videre. 

Jeg hadde sagt ifra at jeg ikke blir med på det opplegget der. 

Anonymkode: d20c0...c0c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta med ørepropper, glidekrem og kondomer så blir det bra skal du se 

Anonymkode: e3115...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri. Takket nei til hyttetur med kollegaer hvor vi måtte dele rom 3-4 stk. i dobbeltsenger. Selv om det kun var en natt. Jeg har kommet dit(som 40 åring) at jeg ikke bruker 2 døgn av fritiden min sammen med kollegaer. Vi hadde et greit forhold oss i mellom, men jeg synes det er unødvendig med overnatting. Og på samme rom?! Ellers takk. 

Jeg hadde sagt jeg ikke kunne. Viktig avtale på sykehuset, syk eller et eller annet. 

Anonymkode: 09221...181

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet, nei. Vil heller bli overkjørt av bussen.

Anonymkode: 4de15...cbe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde hatet opplegget, men med den rette kollegagjengen hadde jeg blitt med allikevel. Trenger som mange andre å ha alenetid og hente meg inn igjen etter mye sosialisering. Men da måtte jeg vært trygg nok på kollegaene til å ta den plassen jeg trengte. Skal sies at jeg sover godt og nok ville fått endel søvn. Men jeg både snorker, prater i søvne og promper så vet ikke hvor koselig det ville vært for resten av gjengen...

Anonymkode: 5e673...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått helt fint,  men så har vi et godt arbeidsmiljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5-8 personer som ligger og snorker og fiser på samme rom? Nei takk, fra meg. Hadde ikke orket!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skrev at dere får avspasering,  men hvor mye da? Vanlig arbeidstid er 7,5 timer om dagen,  ikke 24 timer. 

Anonymkode: f1f28...d80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Oi var det de dagene vi skulle reise! Å nei jeg kan dessverre ikke være med da jeg har lovet XXX å YYY…. dette var forferdelig dumt! Håper dere uansett klarer dere uten meg. Håper å høre mange historier og får se gøyale bilder!!!».

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Då hadde ikkje eg sovet på 3 dager.. Hadde aldri blitt med på dette

Anonymkode: 3d430...f2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vant til å dele rom gjennom hobbyen min, men i arbeidslivet er det kun et par kolleger jeg aller nådigst hadde kunnet dele rom med.

Men som voksen synes jeg at det skal være mulig for de som ønsker å sette skarpt skille mellom jobb og privat, og det å dele rom med noen er veldig privat og intimt, og dermed krysser det profesjonell distanse mange ønsker å ha til sine kolleger. Jeg orker ikke natt-fise foran kolleger, eller måtte stå opp og gå på do midt på natta mens jeg håper jeg ikke vekker noen. 

Anonymkode: a7ff0...a88

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meldt avbud, sagt at jeg var syk. Hater å dele rom og bad med andre enn min nærmeste familie, så nei takk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjedelig å eksponere CPAP-maskin og pustemaske for dem som har søvn-apne.

Anonymkode: e3821...be2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi skal på avdelingstur i april. Vi er 35 i avdelingen og vi skal til en slags leirskole med køyesenger og 5-8 personer på hvert rom. Det er planlagt 3 overnattinger og faglig innhold i tillegg til teambuilding.

Jeg har ikke noe problem med teambuilding, men jeg vil virkelig ikke dele rom med kolleger. Det gjør at jeg gruer meg til turen, og har mest lyst til å bli hjemme. Sjefen er veldig opptatt av at vi skal reise på tur sammen, og at det er viktig å bruke mye tid sammen. Han valgte bevisst leirskole-aktig overnatting for at vi skal bli mer kjent. 

Hvordan hadde dere reagert på å dele rom med så mange kolleger du ikke kjenner så godt? Er det bare jeg som er skikkelig sær som ikke vil? Hadde dere presset dere til å bli med, eller ville dere sagt ifra om at det er uaktuelt?

Anonymkode: 2691c...6b2

For en eller maks to overnattinger , å maks 4 på rom kunne jeg vurdert d. Men tre overnattinger , å muligens 8 på rommet høres slitsomt ut . Høres mer som en øvelse i Heimevernet enn teambuilding 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg ønsker ikke å dele rom med kollegaer. Har jobbet i 20 år, og har kun delt rom med kollega én gang- og da var jeg 28 år og syntes det var helt ok. 
Deler rom med venninner noen ganger på tur, men selv det synes jeg kan være litt slitsomt (men verdt det). Kollegaer blir litt for tett, selv om jeg liker mange av de! 

Anonymkode: 3f4e1...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på min første overnatting med kolleger i fjor. Jeg gikk rett til leder da invitasjonen kom og sa det som det var: Jeg er ekstremt privat av meg, jeg må ha enerom, og det kan jeg om så betale selv. Svaret var: Vi bestiller aldri noe annet enn enerom/dobbeltrom til hver enkelt person, ingen må sove sammen. 

Hadde aldri godtatt å skulle sove på «kaserne» med 3-4 andre på samme rom. Jeg har behov for privatliv. Behov for å kunne slippe ut tarmgass og være for meg selv. Å gå i helspenn i flere døgn har vært helt uaktuelt. Og det hadde jeg sagt til lederen på en ordentlig måte. Om ønsket om enerom ikke kunne etterkommes ville jeg måtte bli hjemme. Evt kjørt fram og tilbake hver dag, leid hotellrom eller airbnb. 

Anonymkode: e8316...e63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Null stress. Deler hvilerom med to kollegaer på nattevakt. På øvelser med Forsvaret er vi fort 12 soveposer i et sovetelt (menn og kvinner), evt 6-på rommet på kaserne (tenk Kompani Lauritzen).

Men kunne jeg valgt hadde jeg selvfølgelig gått for enerom på hotel.

Anonymkode: 17bea...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort endel lignende opp gjennom, og hatt mange groggy dager uten særlig søvn natta før. Garantert at man har de verste dagene med mens på sånne turer også; naturen er fin sånn.

I dag hadde jeg satt meg på bakbeina. Orker ikke mer av sånne ting. Skulle det vært tvang, så skulle jeg hatt med kjele og lokk,, og vært temmelig beruset når det var køyetid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi hadde noe tilsvarende i fjor, og jeg sa bare at det skjer ikke at jeg deler rom med en kollega. Men det viser seg at arbeidsgiver har rett til beordre deg til det, og du kan ikke nekte. Sjekket med Fagforbundet og flere. 

Anonymkode: 31e1d...8df

Ser gjerne en kilde på at arbeidsgiver kan tvinge deg til å sove med andre. 

Anonymkode: 70933...78a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kunne gjort det én natt, men ikke tre. Problemet er ikke egentlig å dele rom, men å måtte dele med kollegaer. Jeg er ikke sååå begeistret for dem. 

Nå hadde ikke tur med 3 overnattinger vært aktuelt her da, jeg har små barn. Da skulle det vært noe veldig spesielt… 

Anonymkode: 17c35...765

Helt enig!👍 

Anonymkode: d13a0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...