Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får dere betalt eller avspasering for dette? 

Hvis ikke tror jeg ikke det kan kalles obligatorisk. 

Jeg har aldri vært med på sosiale ting med jobb som krever overnatting, har bare sagt i fra at jeg vil ikke bruke tiden min på det. 

Og når jeg har sagt nei, har flere andre turt å si nei også. 

Også fellesrom med køyesenger da....aldri i verden!

Anonymkode: df51c...e63

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplever det som obligatorisk, men har ikke prøvd å si nei, så vet ikke sikkert.

Anonymkode: 2691c...6b2

Får dere betalt for dette??

Anonymkode: ee70e...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i livet om jeg hadde dratt. Deler ikke rom med en kollega, og heller ikke kolleger som står meg nær. Det vet sjefen(e) og det har aldri vært noe problem å få eget rom. På slike stedet der det ikke er mulig å få eget rom drar jeg ikke. Det vet leder også og maser derfor aldri.

Anonymkode: bae8e...ace

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplever det som obligatorisk, men har ikke prøvd å si nei, så vet ikke sikkert.

Får du overtidsbetalt osv? Hvis ikke kan du ikke pålegges en slik tur.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det hadde vært totalt uaktuelt! 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare å gi beskjed, enten får de fikse enerom eller så blir du ikke med.

Ser du sier at det ikke finnes enkeltrom, men da m de få klar beskjed om at tvangssosialisering utenfor arbeidstid er helt uaktuelt! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Får du overtidsbetalt osv? Hvis ikke kan du ikke pålegges en slik tur.

Vi får avspasering. 

takk for stort engasjement og mange svar!

jeg skal prøve å ta det opp med flere på jobb, og høre hva de egentlig mener. Håper det er flere enn de to jeg vet om som ikke liker det her. 

jeg har delt rom på jobbtur på andre arbeidsplasser. Da har arbeidsmiljøet vært bra, og jeg har kjent kollegene mine godt. Det er ikke situasjonen på denne arbeidsplassen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nope! Det der hadde jeg ikke blitt med på! 

Er det langt unna? Kan du kjøre til og fra hver dag slik at du slipper å overnatte?

Hat du barn? Kan du finne på en unnskyldning der? For det hadde jeg gjort..Jeg sliter med nattesøvn og med magen så 10 ville hester ville ikke fått meg inn på et rom med flere andre kollegaer. Synes sjefen din er passe fjern som i det hele tatt bestemmer dette.

Anonymkode: a1924...9ea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært uaktuelt av flere grunner. 
-sliter med søvn, trenger ro og fred. 
-har ibs og livmorfremfall som gjør at jeg ofte må hyppig på do 
-er alenemor og de kan ikke være alene i dagesvis

Bare til å være ærlig med leder. Vedkommende trenger å realitetsorienteres noe.

Anonymkode: 51a9a...e94

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke. Jeg hadde ikke fått sove ett sekund. Ørepropper og sovemaske hjelper ingenting for meg, jeg blir redd for å snorke, og andre ufrivillige lyder kroppen lager når man sover. Sluttet å dele rom med venninner på tur for flere år siden. Så kolleger blir et absolutt NEI.

Anonymkode: f3797...546

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hyggelige kollegaer. Vi skal ut en tur nå snart, en gåtur og så middag. 

Men 3 dager sammen, deling av rom… det måtte jeg fått betalt for å være med på. Og til og med da ville jeg ikke likt det. Men jeg ofrer ikke 3 dager med fritid for å være med på «tull».

Anonymkode: 3b3fc...3f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har hyggelige kollegaer. Vi skal ut en tur nå snart, en gåtur og så middag. 

Men 3 dager sammen, deling av rom… det måtte jeg fått betalt for å være med på. Og til og med da ville jeg ikke likt det. Men jeg ofrer ikke 3 dager med fritid for å være med på «tull».

Anonymkode: 3b3fc...3f4

Ja. Synes og det er altfor lenge. 

godt å se tilbakemeldingene i denne tråden om at veldig mange andre og ikke er komfortabel med å sove med så mange kolleger på et rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi skal på avdelingstur i april. Vi er 35 i avdelingen og vi skal til en slags leirskole med køyesenger og 5-8 personer på hvert rom. Det er planlagt 3 overnattinger og faglig innhold i tillegg til teambuilding.

Jeg har ikke noe problem med teambuilding, men jeg vil virkelig ikke dele rom med kolleger. Det gjør at jeg gruer meg til turen, og har mest lyst til å bli hjemme. Sjefen er veldig opptatt av at vi skal reise på tur sammen, og at det er viktig å bruke mye tid sammen. Han valgte bevisst leirskole-aktig overnatting for at vi skal bli mer kjent. 

Hvordan hadde dere reagert på å dele rom med så mange kolleger du ikke kjenner så godt? Er det bare jeg som er skikkelig sær som ikke vil? Hadde dere presset dere til å bli med, eller ville dere sagt ifra om at det er uaktuelt?

Skjønner ikke sånt opplegg, vi hadde det sånn på forrige arbeidsplass, hvert år. Leide hytte hvor flere måtte dele rom, sosialt og faglig. Jeg blir jo veldig sliten av det og trives overhode ikke med å tvangsosialiseres med kollegaer over flere dager. For meg er utbytte av sånt veldig dårlig, er nesten grunn til å bytte jobb. 

Anonymkode: ee344...2f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, kanskje om jeg var 20 og vi skulle feste.

Som voksen - nei takk. 

Anonymkode: 907da...920

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som en kontorrotte som kun jobber 8-16 kan jeg ikke forstå hvordan dette kan være obligatorisk. Jeg klarer ikke å se at en arbeidsgiver kan tvinge arbeidstakere til å delta på teambuilding i fire døgn. Dette må jo være frivillig. Eller så må de kun gjøre dette i arbeidstiden et annet sted. 

Anonymkode: b4906...a52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde heller ikke orket å dele rom. Jeg sover dårlig i utgangspunktet, og vil helst ha lys på og vinduet åpent. Sover generelt dårlig på nye steder. Våkner jeg, så får jeg angst av å måtte bli liggende i senga med lyset av, og tør ikke reise meg opp fordi jeg blir redd for å forstyrre de andre. Jeg er nødt til å reise meg opp, gå litt og "nullstille meg" før jeg får sove igjen, kanskje også gå på toalettet. Har vært sånn hele livet. Så for meg er det uaktuelt å dele rom. 

Anonymkode: 9609e...533

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Absolutt ikke. Jeg hadde ikke fått sove ett sekund. Ørepropper og sovemaske hjelper ingenting for meg, jeg blir redd for å snorke, og andre ufrivillige lyder kroppen lager når man sover. Sluttet å dele rom med venninner på tur for flere år siden. Så kolleger blir et absolutt NEI.

Anonymkode: f3797...546

Jeg kan ikke ha sovemaske eller propper i øre. Får klaustrofobifølelse av å ligge sånn i mørket. 

Anonymkode: 9609e...533

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er lærer og har vært på leirskole mange ganger. Vi voksne får alltid enerom, hadde ikke orket mange dager på rom med random kolleger.

Anonymkode: 066c4...e58

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp begynt i en jobb hvor det ble arrangert en slik tur. Jeg ble liggende alene for ingen ville dele rom med meg. Var jammen meg stusslig det også. 

Ellers har jeg ikke noe problem med å dele rom med noen. Forsvaret plukker raskt av deg det.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde nettopp begynt i en jobb hvor det ble arrangert en slik tur. Jeg ble liggende alene for ingen ville dele rom med meg. Var jammen meg stusslig det også. 

Ellers har jeg ikke noe problem med å dele rom med noen. Forsvaret plukker raskt av deg det.

Det er jo forferdelig 😱 det burde jo være en viss styring på rommene for å unngå dette.

Anonymkode: 066c4...e58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker. Øvrig innhold er ikke lest eller vurdert. Skulle regelbrudd være stående oppfordres dere til å rapportere dem, slik at de vil få en vurdering.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...