Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal på avdelingstur i april. Vi er 35 i avdelingen og vi skal til en slags leirskole med køyesenger og 5-8 personer på hvert rom. Det er planlagt 3 overnattinger og faglig innhold i tillegg til teambuilding.

Jeg har ikke noe problem med teambuilding, men jeg vil virkelig ikke dele rom med kolleger. Det gjør at jeg gruer meg til turen, og har mest lyst til å bli hjemme. Sjefen er veldig opptatt av at vi skal reise på tur sammen, og at det er viktig å bruke mye tid sammen. Han valgte bevisst leirskole-aktig overnatting for at vi skal bli mer kjent. 

Hvordan hadde dere reagert på å dele rom med så mange kolleger du ikke kjenner så godt? Er det bare jeg som er skikkelig sær som ikke vil? Hadde dere presset dere til å bli med, eller ville dere sagt ifra om at det er uaktuelt?

Anonymkode: 2691c...6b2

Denne er tricky.

Så la oss ta et viktigste først : Du er ikke sær, og jeg ville ikke presset meg selv til å delta. Det ville ikke ha noen positiv konsekvens av Teambuildingen.

Jeg forstår hva lederen prøver å få til, og det funker fjell i veldig mange miljøer, men utfordringen er at for å gjøre dette, må lederen kjenne sine medarbeidere, og jeg tror han har bommet her. Ikke bare i forhold til deg, men iforhold til gruppestørrelse og lengde. Man er for mange og 4 dager er for lenge.

Altså, dette ender opp i noe alla Kompani lauritzen nivå, og da skal du allerede ha en tett og homogen gruppe. Og da er denne typen Teambuilding bortkastede penger.

Jeg PERSONLIG liker sånt, men jeg har aldri brukt dette på noe som ligner dette nivået.

Jeg vet ikke posisjonen din, så jeg har ingen forlag til hvordan å kommunisere dette, men i ditt sted ville jeg valgt vekk.

Endret av Druid
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, jeg hadde også fått fnatt av å dele rom med kolleger sånn! Køyesenger og 5-8 stykker? Nei takk, jeg kjenner dem jo knapt! Du er ikke sær, det er bare teit å måtte sove sånn tett på kolleger. Jeg hadde sagt til sjefen at det er dritkleint, men hvis han hadde insistert, hadde jeg vel blitt med og surka litt – eller skulka hele greia.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke skjedd. 

Men hva sier kollegaene dine til dette? Det må jo være stort flertall for motstand her? 

Anonymkode: cb629...d9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde jeg ALDRI blitt med på. Nei takk. Så jeg forstår deg godt.

Anonymkode: ef9f9...bc8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sagt nei. Det er fullstendig uaktuelt for meg med den typen 24/7 omgang med andre. Jeg må ha nedetid uten mennesker rundt meg hvert eneste døgn for å fungere. Jeg er autist og får migrene av stress så allerede etter den første natta ville jeg nok vært ute av spill, da forsvinner jo hele poenget med teambuildingen.

Anonymkode: d2744...02b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal på avdelingstur i april. Vi er 35 i avdelingen og vi skal til en slags leirskole med køyesenger og 5-8 personer på hvert rom. Det er planlagt 3 overnattinger og faglig innhold i tillegg til teambuilding.

Jeg har ikke noe problem med teambuilding, men jeg vil virkelig ikke dele rom med kolleger. Det gjør at jeg gruer meg til turen, og har mest lyst til å bli hjemme. Sjefen er veldig opptatt av at vi skal reise på tur sammen, og at det er viktig å bruke mye tid sammen. Han valgte bevisst leirskole-aktig overnatting for at vi skal bli mer kjent. 

Hvordan hadde dere reagert på å dele rom med så mange kolleger du ikke kjenner så godt? Er det bare jeg som er skikkelig sær som ikke vil? Hadde dere presset dere til å bli med, eller ville dere sagt ifra om at det er uaktuelt?

Jeg synes det er ille å dele rom med en, så neitakk fra meg til leirskole.

Anonymkode: 90ac9...1e1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde også gnagd av meg armen før et sånn opplegg. Nei, jeg må ha rom for meg selv. Blør kraftig om jeg har mensen, snorker ofte og sliter med luftsmerter og diaré ganske ofte.  Har også mine rutiner for å sovne jeg ikke hadde ønsket å dele med andre. 

Anonymkode: caed8...667

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis opplegget er obligatorisk ville jeg prøvd å finne et rom som ikke er i bruk om natta og sovet der, om det så er et kott (bare det er stort nok). Ta med feltseng eller en god oppblåsbar madrass. Evt. et telt. Si at du har søvnproblemer og er avhengig av ro på kveld/natt for å klare å fungere på dagtid. 

Anonymkode: 9f323...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært helt uaktuelt for min del. 

Anonymkode: afc4d...81e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt å le litt av forslaget og sagt at, hvis det hadde vært for eksempel et spahotell så kunne jeg vurdert turen.

En ulempe med å ikke ville være med på en slik tur er jo om da leder tar det negativt og arbeidsoppgavene fremover gjenspeiler at du ikke er en lagspiller (om de da mener det).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette på noen som helst måte obligatorisk? Hvis ikke hadde jeg takket pent nei. Jobbtur i 3 dager uten en mulighet til å trekke seg bittelitt unna såpass mange kolleger er utenkelig for veldig mange så her bør ikke terskelen for å si ifra til leder være særlig stor?

Anonymkode: b4bde...445

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har reist på fjelltur med kollegaer hvor vi delte hytte og sov flere på samme rom men det var frivillig. Hadde aldri bodd på sovesal med noen av mine andre kollegaer 🙈

Anonymkode: be14e...193

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres kjipt ut. Jeg forstår deg. Skal på hotell i helgen og ha med mannen sin tenåring.  Ukomfortabel nok med å måtte dele rom med hen.

Anonymkode: 70a6a...65a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde også gnagd av meg armen før et sånn opplegg. Nei, jeg må ha rom for meg selv. Blør kraftig om jeg har mensen, snorker ofte og sliter med luftsmerter og diaré ganske ofte.  Har også mine rutiner for å sovne jeg ikke hadde ønsket å dele med andre. 

Anonymkode: caed8...667

Det er nesten garanti for at magen slår seg vrang når man er på samlinger.

Anonymkode: 186b4...95b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Opplevd det samme selv d.v.s det kom som en overraskelse da vi kom på hotellet...5 damer + 1 mannlig sjef    ( liten avd.) i køyesenger på et rom!! 

Holdt på å få hjertestans og trodde ikke mine egne ører! 

Uaktuelt så jeg og ei til leide eget rom vi betalte selv...

Jeg hadde aldri deltatt på slike premisser!! I beste fall kunne jeg delt rom med en kollega jeg likte. 

Kan du ta det opp med sjefen? Skyld på en sykdom e.l ? 😉

At du må ha eget rom?

Med dårlig arb. miljø som du beskriver hadde jeg ikke utsatt meg for å dele rom i alle fall..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uaktuelt.  Voksne folk bør få enerom 

Anonymkode: 71aa5...a89

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Som en mannn føler dette blir indirekte kjønnsdiskriminering av sjefen. Kvinner vil vel generelt ikke sove på rom med menn de ikke stoler fult på.

Anonymkode: 80a0e...f31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke pokker. Leirskoleopplegg med køyesenger til voksne for «teambuilding»? Gud bedre 

Anonymkode: a194b...b4c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde nok ikke blitt noe godt miljø av det. Tipper kollegaene mine hadde endt opp med å hate meg etter en slik tur. Jeg er den som gjerne legger meg senest og står opp først og er gjerne på toalettet 1-2 gr om natten. Bruker lang tid på do gjør jeg også. Er vanvittig morgen-våken og glad. Men blir veldig veldig mygla på ettermiddagen om jeg ikke får egentid og ikke får lande alene. Jeg trenger også å sove 1 t etter jobb pga utfordringer på natt. Helsen gjør at jeg ikke klarer å ligge mer enn totalt 4-5,5 t til sammen. Og får ikke jeg hentet meg inn; så snur jeg fort fra og være søt og grei til å være sur: Rett og slett ufordragelig. Har også cøliaki og sensitiv mage - så det stinker jo til tider som et toalett på en rasteplass av avgasser fra min kropp på natten. Så nei jeg har ingenting i mot å dele rom. Men jeg vet at det hadde ender med gjensidig hat etter 2-3 dager. så om det hadde vært lurt i forhold til arbeidsmiljø ? nei.  Vi var faktisk på hyttetur kontoret en gang. Da fikk jeg eget rom uten å spørre fordi de andre vet hvor krevende nettene kan være for meg der jeg er oppe og går eller oppe på do flere ganger. Det gikk fint.,. Men tenker jo også at som voksne så har en faktisk lov til å si at en ikke sover på rom med andre på tur. Noen ting er en bare ferdig med. Det er jo litt som når en er ung og bor i kollektiv - der kommer jo en dag der en rett og slett er ferdig med det . 

Anonymkode: 9e841...4bb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er grunnen til at du ikke vil dele rom? 

Ta med deg ørepropper og sovemaske, så merker du ingenting til de andre. 

Anonymkode: 87e24...9d6

Men de andre merker kanskje meg? (Jeg er ikke TS, men ser for meg samme opplegg på min arbeidsplass)
Selv bruker jeg CPAP-pustemaskin om natta, det samme gjør minst én av mine kolleger. Den er ikke helt stille akkurat, spesielt om jeg løfter på maska.
Jeg hører lydbok på mobilen for å få sove (med in-ear hodetelefon med kabel). I tillegg går jeg på do 5-7 ganger pr. natt. Med tilsvarende mange ganger med plunder og justeringer med ledninger osv.

Det er mye forskjellig rundt omkring. Spesielt blant "godt voksne". Ikke bare-bare å leke leirskole da.

Anonymkode: 98145...586

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...