Gå til innhold

Faglig overnattingstur med jobb - leirskole opplegg med 5-8 på hvert rom. Er jeg sær som ikke vil?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt uaktuelt. Merkelig at man ikke har mulighet til å betale for enerom! Utrolig dårlig opplegg!!!

Jeg hadde seriøst ikke orket det der! Uansett hvor mye jeg liker kollegaene mine! 

Anonymkode: c7fce...7e9

Det finnes ikke enerom. Vi tar alle sengene til overnattingsstedet. Vi skal til et bittelite sted. Nærmeste hotell er 1 time unna. 

Anonymkode: 2691c...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må man virkelig være så tett på kollegaene?  Det er jobb, ikke familie. 

Anonymkode: d4ce2...6c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke delt rom. Sliter med søvnen fra før. Teambuilding med overnatting liker jeg ikke. Holder med en dag. 

Anonymkode: a9802...fbf

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sier dine kolleger da? Synes de det er greit ? 

Anonymkode: 0595c...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er på slike turer med jobben av og til, men da bor vi da vitterlig på hotell og har selvsagt enkeltrom. Det er hva jeg ville forventet som voksen arbeidstaker.

Dele rom med køyesenger? Ikke hadde jeg fått sove særlig godt i et rom fullt av folk (og jeg snorker, så tror ikke kollegaene hadde sovet godt heller), og erfaringsmessig har slike steder ræva madrasser, så det hadde vært drepen for ryggen i tillegg.

Jeg hadde glatt takket nei til det der. 

Anonymkode: b55bc...b2a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva sier dine kolleger da? Synes de det er greit ? 

Jeg har snakket med to, de vil helst slippe, men føler seg tvunget til å bli med. Resten virker som de synes det går helt fint å overnatte.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Åh, nei, det hadde jeg nektet. Både for egen del og andres del. Jeg har IBS og vet at jeg promper mye i søvne. Hadde vært ekstremt flaut. I tillegg snorker jeg om jeg sovner på ryggen… 

Anonymkode: b1982...725

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden. Man har rett på å få være privat på jobb, og det er altfor privat for meg.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har snakket med to, de vil helst slippe, men føler seg tvunget til å bli med. Resten virker som de synes det går helt fint å overnatte.

Er dere likt fordelt på kjønn ? 
Må menn og damer dele rom ? 
Jeg hadde sagt klart i fra at å dele rom med en kan til nød gå  ellers så godtar jeg det ikke pga søvnproblemer. 
Sist vi hadde firmatur bestilte jeg enerom til alle , og det ble alle særdeles fornøyd med. 
Vi er for voksne til sånt speiderleirtull 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  det kan de vel umulig kreve?  Det er temmelig spesielt å tvinge voksne ansatte til dette.  Der jeg jobbet, hadde vi mange turer og samlinger.  De sa da at det var fint om noen kunne tenke seg å dele hotellrom pga plass, men ellers fikk vi jo enkeltrom.

Endret av Perine
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dere likt fordelt på kjønn ? 
Må menn og damer dele rom ? 
Jeg hadde sagt klart i fra at å dele rom med en kan til nød gå  ellers så godtar jeg det ikke pga søvnproblemer. 
Sist vi hadde firmatur bestilte jeg enerom til alle , og det ble alle særdeles fornøyd med. 
Vi er for voksne til sånt speiderleirtull 

Det er ca 8 menn og 22 kvinner. For meg hadde det vært annerledes å dele hotellrom med en kollega. Synes det blir voldsomt med køyeseng og potensielt 7 andre på rommet.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har dårlig arbeidsmiljø, og veldig hard tone. Det krever mye av meg å være sammen med dem, og jeg kan ikke være meg selv. Da trenger jeg pusterom der jeg kan være alene for å koble av og lade batteriene. Deler jeg rom får jeg ikke det. Når turen er så lang er jeg redd jeg ikke klarer å skjule at jeg mistrives.

Sånn skal det ikke være på jobb. Dette må du ta opp med lederen din. Bruk denne innbydelsen som en anledning til å ta opp det dårlige miljøet.  

Anonymkode: 87e24...9d6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ca 8 menn og 22 kvinner. For meg hadde det vært annerledes å dele hotellrom med en kollega. Synes det blir voldsomt med køyeseng og potensielt 7 andre på rommet.

Er du sikker på at det ikke er Kompani Lauritsen der skal delta på ? 
Dette er for idiotisk , og for mange år siden var vi mange damer på min jobb, og jeg var yngst . Det var nøyaktig som i hønsegården. 
Aldri i livet om jeg ville bodd sammen med dem 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En del kjedebutikker tvinger ansatte å dele hotellrom. Da må man dele med en butikksjef fra annen butikk. Ikke noen man kjenner nødvendigvis. Og det er en stor uting! Jeg vil sove i fred. Snorke i fred, puste som jeg vil. Snakke i søvne om jeg gjør det. Gå på do i fred. Trekke meg tilbake og være alene etter en lang dag med mye opplegg..

Hater det!

Anonymkode: 186b4...95b

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde noe tilsvarende i fjor, og jeg sa bare at det skjer ikke at jeg deler rom med en kollega. Men det viser seg at arbeidsgiver har rett til beordre deg til det, og du kan ikke nekte. Sjekket med Fagforbundet og flere. Men det løste seg uansett fordi jeg fikk enerom, selv om min plan var å leie eget rom på hotellet ved siden av. 

Anonymkode: 31e1d...8df

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja.. For meg kommer det ann på kollegaene, miljøet, settingen og hvor godt man kjenner hverandre.

Jeg har har både vært på hyttetur med kollegaer og delt køyeseng, delt dobbeltseng på hotell med kollega av samme kjønn, og til og med vært på turisthytte der jeg var eneste kvinne og vi lå 6 personer i køyesenger på samme rom. Har også delt lugar på kielferga alene med en mannlig kollega. På alle disse turene følte jeg meg helt komfortabel, da det var folk jeg kjente godt, og vi hadde et uformelt og vennskapelig miljø.

I nåværende jobb drar jeg på en del ledersamlinger, og det hadde vært helt uaktuelt å dele rom med noen! Kjenner ikke de andre godt, de er stort sett menn som er mye eldre enn meg, og vi er veldig forskjellige som personer. Da behøver jeg virkelig å kunne senke guarden og være alene om natten!

Anonymkode: bb340...424

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Veldig dårlig ledelse! Det må da være flere som egentlig ikke vill - ta det opp med verneombud. Det kan være mange grunner til at man ikke vil dele rom. Alt fra at man sliter med å sove eller har fysiske eller psykiske problemer som gjør det vanskelig. Når det er så mange i en gruppe, er det sannsynlig at noen har gode grunner til å ikke være med på en slik tur.

For egen del sliter jeg med slike arrangementer om det er mer enn 1 overnatting - jeg har alltid fått enkelttrom, bortsett fra en gang da jeg dele en stor stue sammen med en kollga. Vi har hatt noen sosiale sammenkomster med 2 overnatinger og etter disse er jeg kjempesliten. Jeg orker ikek tanken på at vi ansate, vel 30, skal være som en sammensveiset familie. Orker ikke!

Anonymkode: 4acf2...3f5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sover veldig dårlig i utgangspunktet, helt elendig utenfor egen seng og ikke i det hele tatt om jeg må dele rom med andre som ikke er samboer. Selv hjemme sover jeg med maske, ørepropper for fly, vinduet åpent og veldig usammenhengende.

Dette er jeg helt åpen med til andre, og må dessverre av den grunn altid takke nei til å dele hotellrom med venninner (eller kolleger, grøss). Får sove virkelig NULL timer og da blir de åtte timene i mørket + hele dagen etter et mareritt. Tipper sjefen din er en av de super heldige som sover godt uansett, og ikke aner hvordan det er med alle de våketimene enkelte av oss andre ser på klokka hele veien gjennom.

Ville bare sagt nei. Og begrunnet med at jeg har store søvnvansker. Som er helt reelt. Og tipsa om ledelseskurs, host.

Anonymkode: bc488...3ba

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke vil dele rom? 

Ta med deg ørepropper og sovemaske, så merker du ingenting til de andre. 

Anonymkode: 87e24...9d6

Alltid så deilig med folk som aldri har slitt med søvn, eller fysiske og psykiske plager, som skal uttale seg. Gratulerer med empatiprisen

Anonymkode: bc488...3ba

• Liker 14
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri dratt på dette! Snakk med verneombud og de andre på jobben! 

Altså hvor skal man prompe da??

Anonymkode: fc0da...3cb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...