Gå til innhold

Er det mulig å skjerme barnet mitt for stygge jentegjenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et barn på fem år. Hun er liten, men allerede nå har jentene i bhg begynt med utestengelse osv. Min blir ikke spesielt mye utestengt, og bryr seg lite de gangene det skjer, men jeg får helt knekken av å tenke på alt hun må gjennom de neste årene. Finnes det noen som helst måte å hindre dette på? Er det spesielle skoler hvor barn typisk er snillere med hverandre? Montessori, internasjonal, Steinerskole? 

Anonymkode: 1669b...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det kan du ikke. Du må bare snakke med ditt barn om hvordan vi er mot andre samt at hun har verdi i seg selv. Lær henne å sette grenser. At det er lov å si nei.

Hilsen mamma til ei stor jente i dag. 

Anonymkode: 28963...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke at du kaller de stygge jentegjenger.. inviter de heller og vær med å skape no positivt mellom de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flytt. Så slipper hun å gå på skole med de. 

Anonymkode: 9840c...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lær barnet ditt å være inkluderende, positiv til andre, nysgjerrig og sosial, så finner hun venner blant de som ikke henger seg på "en leder". Husk at gutter også er gode venner, og hjelp med å knytte sosiale bånd helt fra starten av skolen, vær med på vennegrupper, inviter både gutter og jenter i bursdager og på besøk, og finn ut av hvem hun trives i selskap med. 

Dette går ikke helt av seg selv, foreldrene må støtte opp rundt nettverket i klassen. 

Anonymkode: 4e5f1...a54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har et barn på fem år. Hun er liten, men allerede nå har jentene i bhg begynt med utestengelse osv. Min blir ikke spesielt mye utestengt, og bryr seg lite de gangene det skjer, men jeg får helt knekken av å tenke på alt hun må gjennom de neste årene. Finnes det noen som helst måte å hindre dette på? Er det spesielle skoler hvor barn typisk er snillere med hverandre? Montessori, internasjonal, Steinerskole? 

Anonymkode: 1669b...847

Min er 9 år og der er ingen utestengelse hos oss da mobbefri skole uten utenstengelse er en hjertesak på skolen som blir snakket om fra aller første skoledag. Og jeg har sett hvor mye fokus de har på dette alle 3 årene hun har gått på skolen.

Har også snakket mye med jentene mine allerede fra 4=5 årsalderen hvordan noen jenter og jentemiljø kan være. At mange jenter sliter med å være 3 stk uten at en ofte føler seg tilsidesatt. Og at be ost mobbing blant jenter ofte er uten ord og direkte handling mot personen, men indirekte med baksnakking og utestengelse. Har også fortalt at mobbing ofte foregår digitalt, via nett/mobiltelefon. Og at denne ukulturen med mobiltelefon blant barn (men også voksne) er hovedgrunnen til at jeg vil vente lenge med å gi dem egen mobiltelefon.

Anonymkode: 83111...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Må også legge til at det er lurt å ha flere å spille på, og ikke støtte seg kun til en "bestevenn", da grupperinger og interesser forandrer seg. Også lurt å ha andre arenaer for sosial mestringi nærmiljøet, feks idrett, kulturskole el.l., da blir man kjent på en annen måte. 

Anonymkode: 4e5f1...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...