Lele89 Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har vært uføretrygdet 100%, men fikk tilbud om en tilrettelagt jobb og jeg har da vært i 100% fast stilling siden 2021. Nå har helsa mi imidlertid fått seg en seriøs knekk, og jeg er langtidssykmeldt. Jeg føler det blir urettferdig ift jobben å bare fortsette å være sykmeldt på ubestemt tid, fordi jeg egentlig innerst inne skjønner at jeg nok ikke vil klare å komme tilbake i jobb etter dette, da det jeg har fått er permanent og uforutsigbart sykdomsmønster i. Jeg vet at jeg kan falle tilbake på uføretrygden, da den ligger "fryst". Men er det noen som har gjort dette og kan fortelle meg litt om gangen i det? Sier jeg opp på vanlig vis? Hva med lege og NAV? Går man ut oppsigelsestiden? Vil NAV trekke meg i utbetalinger fordi jeg har gått over grensa for hva man kan tjene i tillegg til uføretrygda hittil i år? Vil det kunne gi meg skattesmell? Jeg syns dette er vanskelig å finne ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå