Gå til innhold

Hæ, koker dere ikke grillpølsene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gentleman59 skrev (5 minutter siden):

Hei,

Pølse i vaffel eller kokte grillpølser, nei takk, men jeg at andre liker det er helt i orden selvsagt.
Det er "Anonymbruker" jeg kaller troll. 

Pølser er godt det, jeg kjøper hos slakteren. 

/Mvh Mann 66

PS: Jeg elsker god mat, og jeg elsker lave mat, men at noen spiser sushi skjønner jeg ikke.

Tror ikke du har skjønt helt hva et troll er...? Og hvorfor i all verden føler du nehov for å (feilaktig) påpeke det ikke bare en, men to ganger?

Anonymkode: 2b313...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye debatt om koking eller trekking her nå, men er det virkelig ingen som reagerer på alle de som skriver at de damper pølsene? 

Grilling, steking, trekking og tilogmed koking av grillpølser er et kjent fenomen, men damping?!?!?!  🤡😂

Anonymkode: fd7e0...057

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke du har skjønt helt hva et troll er...? Og hvorfor i all verden føler du nehov for å (feilaktig) påpeke det ikke bare en, men to ganger?

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wienerpølse er ikke godt.

hilsen Nordmøring (overrasket?)

Anonymkode: d6a18...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg kjøpe meg en pakke grillpølser og så skal jeg fosskoke pølsene til ære for alle som har så lite problemer her i livet at de bryr seg om hva andre gjør med grillpølsa si.

:blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og ikke minst kverulere 

Anonymkode: a7550...fb6

Så absolutt. 

Anonymkode: a9e60...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mye debatt om koking eller trekking her nå, men er det virkelig ingen som reagerer på alle de som skriver at de damper pølsene? 

Grilling, steking, trekking og tilogmed koking av grillpølser er et kjent fenomen, men damping?!?!?!  🤡😂

Anonymkode: fd7e0...057

Det har jeg ikke reagert på. Her jeg bor er det noe som heter dampamår, en slags morrpølse (er det det dere kaller det?) som kannserveres både til jul og i pølsebrød til hverdags. Ligger i ordet at den blir dampet? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dampepølse også. Antar at disse da i utgangspunket ble damet, men på de fleste anvisninger står de nå at de skal trekkes/dampes. Her er en de står spesifikt at den skal dampes, men går jo fint å trekke også selvsagt (MEN IKKE STEKES ! 😉

https://nordfjordkjott.no/produkter/dampepolse

Ellers tror jeg opprinnelsen til trekking/konking av grillpølser i deler av Norge skyldes at de mange steder rett og slett ikke lage winenerpølser. Så da ble pølser i brød rett og slett trukne grillpølser, fordi disse var tilgjengelige. For øvrig var det også mer brød ubredt i de samme områdene. Da jeg vokse på på 70-tallet på Møre var det alltid pøslse i brød, lomper var ikke å se. Så ledes var både Wienerpølse og lomper et Østlandsfenomen den tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Johan uten land skrev (1 time siden):

Det finnes dampepølse også. Antar at disse da i utgangspunket ble damet, men på de fleste anvisninger står de nå at de skal trekkes/dampes. Her er en de står spesifikt at den skal dampes, men går jo fint å trekke også selvsagt (MEN IKKE STEKES ! 😉

https://nordfjordkjott.no/produkter/dampepolse

Ellers tror jeg opprinnelsen til trekking/konking av grillpølser i deler av Norge skyldes at de mange steder rett og slett ikke lage winenerpølser. Så da ble pølser i brød rett og slett trukne grillpølser, fordi disse var tilgjengelige. For øvrig var det også mer brød ubredt i de samme områdene. Da jeg vokse på på 70-tallet på Møre var det alltid pøslse i brød, lomper var ikke å se. Så ledes var både Wienerpølse og lomper et Østlandsfenomen den tiden..

Føler lomper fortsatt er et østlandsfenomen? De eneste jeg kommer på som bruker lompe til pølse på det jevne er tilflyttede østlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...