AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:34 #81 Del Skrevet fredag kl 10:34 Jøss, her var mange med sterke følelser for pølsene sine. Anonymkode: bed33...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:35 #82 Del Skrevet fredag kl 10:35 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er ikke skinn på grillpølser. Anonymkode: a7550...fb6 Å nei, hva er det da pølsene er stappet inn i under produksjon? Pølser uten noe som holder pølsemassen inni når pølsene blir produser, er i hvert fall ikke pølser. Men noen tror jo melken kommer fra kjøledisken på Rema. At melka kommer fra kuer har de aldri hørt om. Anonymkode: 778b0...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet fredag kl 10:38 #83 Del Skrevet fredag kl 10:38 Er det flere enn meg som leste denne tråden med et forskrekket uttrykk i ansiktet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:39 #84 Del Skrevet fredag kl 10:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å nei, hva er det da pølsene er stappet inn i under produksjon? Pølser uten noe som holder pølsemassen inni når pølsene blir produser, er i hvert fall ikke pølser. Men noen tror jo melken kommer fra kjøledisken på Rema. At melka kommer fra kuer har de aldri hørt om. Anonymkode: 778b0...138 Ikke meg du siterer, men google er uenig med deg: Er det skinn på grillpølser? Grillpølser er uten skinn, men pølser med skinn bør du skråsnitte for å unngå at de sprekker. Har du bacon rundt pølsene bør de grilles på indirekte varme slik at baconet blir sprøtt uten å bli brent. Anonymkode: 2b58e...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:40 #85 Del Skrevet fredag kl 10:40 Meowmere skrev (Akkurat nå): Er det flere enn meg som leste denne tråden med et forskrekket uttrykk i ansiktet? Jeg også. Ble ganske overrasket over at så mange er så uvitende at de koker pølser i stedet for å trekke dem. Trodde det var barnelærdom. Anonymkode: 88bbf...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:46 #86 Del Skrevet fredag kl 10:46 Jeg er trønder og er oppvokst med trekt grillpølse i lompe/brød 😄. Har alltid blitt solgt trekte grillpølser på 17 mai osv, og vi har hatt det på enkelte bursdager opp igjennom årene. Det er ikke favoritten min lengre, da jeg heller foretrekker den så grillet at den nesten er kølsvart. Men jeg spiser det såpass sjeldent at det er veldig godt når jeg først gjør det. Men det er ikke noe jeg ville laget meg hjemme nei. Anonymkode: 90e20...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:59 #87 Del Skrevet fredag kl 10:59 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg også. Ble ganske overrasket over at så mange er så uvitende at de koker pølser i stedet for å trekke dem. Trodde det var barnelærdom. Anonymkode: 88bbf...ab0 Noe så dumt. Jeg sier like selv om jeg mener trekke. I denne sammenhengen:koke er lik putte dem i kjele med vann i stedet for å steke/grille dem. Kveruler i vei, men det finnes andre ting å bruke tida si på også. Anonymkode: 22220...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:02 #88 Del Skrevet fredag kl 11:02 Meowmere skrev (21 minutter siden): Er det flere enn meg som leste denne tråden med et forskrekket uttrykk i ansiktet? Jeg er forskrekket og opprørt fordi alle har så sterke meninger om pølser. Jeg føler at det er krenkende overfor kjøttbollene som blir ekskludert fra samtalen og raser mot urettferdigheten. Anonymkode: bed33...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:02 #89 Del Skrevet fredag kl 11:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noe så dumt. Jeg sier like selv om jeg mener trekke. I denne sammenhengen:koke er lik putte dem i kjele med vann i stedet for å steke/grille dem. Kveruler i vei, men det finnes andre ting å bruke tida si på også. Anonymkode: 22220...e63 *Koke Anonymkode: 22220...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:04 #90 Del Skrevet fredag kl 11:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noe så dumt. Jeg sier like selv om jeg mener trekke. I denne sammenhengen:koke er lik putte dem i kjele med vann i stedet for å steke/grille dem. Kveruler i vei, men det finnes andre ting å bruke tida si på også. Anonymkode: 22220...e63 Det finnes alltid andre ting å bruke tiden på, det er jo ikke noe argument. Og poenget med språk er jo å kommunisere og da bør man bruke riktig ord. Koke og trekke er to ulike ting. Anonymkode: 88bbf...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:05 #91 Del Skrevet fredag kl 11:05 AnonymBruker skrev (13 timer siden): ?!?! Noen sa til meg at bare vi sunnmøringer koker grillpølser. Er det sant? Anonymkode: 2b313...5ff jeg er sunnmøring og har aldri kokt grillpølser i hele mitt voksne 54 årige liv.. jeg trekker de i varmt vann med buljong eller varmer de på stekepannen, griller osv men aldri har jeg kokt dem.. Anonymkode: 7ac56...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet fredag kl 11:08 #92 Del Skrevet fredag kl 11:08 Grillpølser er best på grill, til nød stekt i stekepanne. Jeg liker å spise dem med potetsalat ved siden av, ikke brød. Wienerpøler trekkes i vann med litt buljong og de spiser jeg gjerne med loff eller pølsebrød. Hvis jeg har pølsebrød vll jeg gjerne ha stekt løk, sennep og litt ketsjup på, som en hotdog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:08 #93 Del Skrevet fredag kl 11:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det finnes alltid andre ting å bruke tiden på, det er jo ikke noe argument. Og poenget med språk er jo å kommunisere og da bør man bruke riktig ord. Koke og trekke er to ulike ting. Anonymkode: 88bbf...ab0 Det har ingenting å si når det gjelder temaet for tråden. Anonymkode: 22220...e63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:18 #94 Del Skrevet fredag kl 12:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å nei, hva er det da pølsene er stappet inn i under produksjon? Pølser uten noe som holder pølsemassen inni når pølsene blir produser, er i hvert fall ikke pølser. Men noen tror jo melken kommer fra kjøledisken på Rema. At melka kommer fra kuer har de aldri hørt om. Anonymkode: 778b0...138 Bare gjør narr av meg du, men det er IKKE skinn på grillpølser! Anonymkode: a7550...fb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:24 #95 Del Skrevet fredag kl 12:24 Merkelig at folk henger seg opp i om man sier koker eller trekker, det har jo ingenting med saken å gjøre. Men hva sier dere til kokt torsk da? Vi skal ha trukket torsk til middag? Anonymkode: a7550...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet fredag kl 12:29 #96 Del Skrevet fredag kl 12:29 Jeg har aldri latt grillpølser trekke nei, de skal jo grilles. Hvis det er innevær, steker vi dem i panna. (Men jeg liker dem ikke så godt, så vi har det sjelden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:46 #97 Del Skrevet fredag kl 12:46 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Merkelig at folk henger seg opp i om man sier koker eller trekker, det har jo ingenting med saken å gjøre. Men hva sier dere til kokt torsk da? Vi skal ha trukket torsk til middag? Anonymkode: a7550...fb6 Jeg kan koke pølsa, men torsken nå stekes Anonymkode: 942c3...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:50 #98 Del Skrevet fredag kl 12:50 Til dere som er så overrasket og forskrekket over disse sterke følelsene ang koking/trekking av grillpølser... prøv å start en diskusjon om hvorfor det IKKE anbefales å la barna spise pølser kalde/ikke gjennomvarmet.. *setter meg tilbake og spiser popkorn mitt* Anonymkode: d326a...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:51 #99 Del Skrevet fredag kl 12:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med fare for å høres dum ut: Hvorfor benyttes det ikke bare wienerpølser? Anonymkode: 7a843...303 For det er ikke godt 😵💫 Den knekken er så uappetittelig... synes ikke det smaker helt det samme heller. Anonymkode: 2b313...5ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:57 #100 Del Skrevet fredag kl 12:57 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hehe ja, offisielt skal de vel det, men smaken er så vidt jeg vet den samme. Anonymkode: 2b313...5ff Nei, om man koker pølsene så sprekker de, og da blir de ikke gode! Anonymkode: 230b5...274 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå