Gå til innhold

Utfryst

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på ett kontor i 4 år. Hver 3dje mnd kåres en ansatt som har stukket seg ut og stått på. Alle har vunnet bortsett fra meg. Jeg synes det begynner å bli flaut og det begynner å gå inn på meg. Tilogmed de som har jobbet mindre enn meg har vunnet. Jeg er venn med alle på kontoret og stiller alltid opp. Sjeldent syk og har gode tall. Er alltid på lista over de som har høyest salgstall. Er det veldig "pick me" og spørre sjefen hvorfor jeg aldri vinner pris?  Jeg har flere ganger bare tenkt jaja men nå merker jeg at jeg begynner å bli frustrert og at jeg oppriktig blir lei meg for det gir ingen mening. Håper dere kan komme med konstruktiv kritikk. Vet sikkert mange tenker sitt, men ha i bakhodet at det er en sårbar sak for meg.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
bobz skrev (4 minutter siden):

Jeg har jobbet på ett kontor i 4 år. Hver 3dje mnd kåres en ansatt som har stukket seg ut og stått på. Alle har vunnet bortsett fra meg. Jeg synes det begynner å bli flaut og det begynner å gå inn på meg. Tilogmed de som har jobbet mindre enn meg har vunnet. Jeg er venn med alle på kontoret og stiller alltid opp. Sjeldent syk og har gode tall. Er alltid på lista over de som har høyest salgstall. Er det veldig "pick me" og spørre sjefen hvorfor jeg aldri vinner pris?  Jeg har flere ganger bare tenkt jaja men nå merker jeg at jeg begynner å bli frustrert og at jeg oppriktig blir lei meg for det gir ingen mening. Håper dere kan komme med konstruktiv kritikk. Vet sikkert mange tenker sitt, men ha i bakhodet at det er en sårbar sak for meg.

Skjønner godt hvordan det oppleves.

❤️‍🩹

Anonymkode: ec950...908

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, klart du kan spørre om det. Men ikkje gjer det på ein anklagande måte. Prøv feks: "Kva kan eg gjere for å vinne prisen også" eller "kva kan eg gjere betre". 

:) 

Anonymkode: 2a1fb...cb9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er helt greit spørre om begrunnelse. Men spør gjerne mer i "hva kan jeg gjøre anderledes".

Men dette er hovedgrunnen til at jeg har sagt veldig tydelig nei til slike kåringer hos oss. Så lenge jeg sitter i ledergruppa kommer jeg til å kjempe med nebb og klør for å unngå slike popularitetskonkurranser og kåringer hos oss. Vi feirer bursdager og begivenheter, og team-oppnåelse.

Anonymkode: 70883...84a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, bobz said:

Hvilke kriterier legges til grunn for utvelgelsen? Og hvordan ser du deg ift til dem?

Anonymkode: af36a...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette hørtes vondt ut og jeg kjenner igjen følelsen selv om jeg ikke har opplevd noen lignende form for kåringer på arbeidsplassen. Men jeg har opplevd ting som kan grense opp mot dette, og det er ikke noe godt.

Jeg synes ikke du overreagerer, og jeg synes absolutt at du kan ta dette opp med din leder. Dette er akkurat det man har ledere for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulempen er at sjefen kommer til å hoste opp en elendig forklaring og vips, så vinner du neste gang, men da med enda større bismak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke fan av arbeidsplasser der man konkurrerer mot hverandre. Det føles som et skoleopplegg enn et arbeidsmiljø, og det var faktisk grunnen til at jeg sluttet i den forrige jobben. Foretrekker en jobb der jeg kan møte opp, gjøre det jeg skal, og vite at det er godt nok.

Anonymkode: ed862...82c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (12 timer siden):

Ulempen er at sjefen kommer til å hoste opp en elendig forklaring og vips, så vinner du neste gang, men da med enda større bismak. 

Nettopp men jeg må ta det opp for jeg blir oppriktig lei meg og det går utover humøret mitt. Jeg er bare redd for å fremstå som "pick me" eller virke misunnelig. Det er egentlig bare at det irriterer meg at jeg aldri vinner når jeg har jobbet der så lenge. Skjønner bare ikke hvorfor alle andre vinner men aldri meg. Det får meg til å miste lysten til å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvordan jeg skal ta opp saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, for en teit ordning. 

Søk andre jobber. 

Anonymkode: b2af1...d19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud, for en teit ordning. 

Søk andre jobber. 

Anonymkode: b2af1...d19

Jeg trives veldig godt med ansatte og jobben jeg gjør men synes denne konkurransen er veldig teit og det forskjellsbehandler folk. Skal ta det opp på møtet men tar gjerne imot tips til hvordan jeg skal ta det opp og ordlegging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bobz skrev (22 timer siden):

Tips til hvordan jeg skal ta opp saken?

Fagforening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...