Gå til innhold

Fjernet fra jobbgruppe pga jeg er sykemeldt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har slitt mye med rygg, og gått delvis sykemeldt 40% i 4 mnd. Nå har jeg fått dato for operasjon, men grunnet hvor mye smerter jeg har fikk jeg beskjed om at jobb ikke var et alternativ frem til operasjonen. Operasjon er etter sommeren som da vil si at jeg er blitt 100% sykemeldt frem til dette. Gav beskjed til sjef om dette og at sykemelding vil bli forlenget videre med en måned om gangen men at jeg ikke er tilbake før etter operasjon i følge lege. 

Så; vi var en messenger gruppe der det er meg, min sjef, og 2 andre som er høyt oppe på arbeidsplassen. Legger aldri ut noe kritisk info her, men mer avtaler eller påminnelser til hverandre. Nå har sjefen min fjernet meg fra denne gruppen, og jeg lurer på om dette er innafor bare for jeg er sykemeldt? 

Hun bruker mye hersketeknikk og kan være ganske urettferdig noen ganger så lurer på om hun gjør dette for å vise at hun ikke liker at jeg er sykemeldt? 

Anonymkode: 11586...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trenger du den dagligdagse informasjonen der nå som du er sykemeldt så lenge da?

Anonymkode: 2c8c0...df3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er jo ikke på jobb, så da trenger du ikke jobbinformasjon vel? Du blir nok lagt til når du er tilbake 

Anonymkode: 473b5...1b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd lignende, det føles jo veldig kjipt, da man jo er sykmeldt av en grunn og ikke for at man ikke gidder jobben eller vil delta, liksom. Det kan jo være at sjefen din har tatt deg ut av gruppa fordi hun ikke vil at du skal få unødvendige varsler iom at du er sykmeldt lenge fremover, men når du nevner at vedkommende driver med hersketeknikker så skjønner jeg at du blir suspekt. Det vil jo kunne være nyttig for deg å fortsette å ha tilgang i gruppa, så du ikke mister helt kontakten med arbeidskollegaene dine mens du er sykmeldt. Det går an å sende sjefen en melding og si at du gjerne fortsetter å være med i gruppa for fellesskapet sin del, selv om du ikke kan være på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du automatisk det verste? Kanskje hun ville spare deg for spamming med informasjon du ikke har bruk for? Du er tross alt sykemeldt, og skal ikke jobbe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå har sjefen min fjernet meg fra denne gruppen, og jeg lurer på om dette er innafor bare for jeg er sykemeldt? 

Jeg ville fjernet meg selv fra en sånn gruppe mens jeg har vært sykmeldt 100%.

Syns også det er korrekt at du fjernes. Du er ikke del av den daglige driften per nå.

Anonymkode: d02dc...fe7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så; vi var en messenger gruppe der det er meg, min sjef, og 2 andre som er høyt oppe på arbeidsplassen. Legger aldri ut noe kritisk info her, men mer avtaler eller påminnelser til hverandre. Nå har sjefen min fjernet meg fra denne gruppen, og jeg lurer på om dette er innafor bare for jeg er sykemeldt? 

Hun bruker mye hersketeknikk og kan være ganske urettferdig noen ganger så lurer på om hun gjør dette for å vise at hun ikke liker at jeg er sykemeldt? 

Hvorfor må alt være negativt? Kan det være at sjefen din har respektert at du er sykmeldt og dermed også skjermer deg for stadige arbeidsrelaterte påminnelsen som kan gjøre det stresset? Har du ovethodet noe i den gruppen å gjøre, hvis den bare dreier seg om dag-til-dag påminnelser om møter og avtaler? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...