Gå til innhold

Mobbet på jobb, sykemelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir mobbet på jobb fordi jeg er feit og ikke akkurat pen. Jeg sammenlignes med en gris og det lages memes om meg. Jeg er lærer og det er elever som gjør dette. 

Er det innafor å be legen om en sykemelding?

Anonymkode: 81451...3eb

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker ja, men samtidig må problemet tas tak i. De kan jo ikke komme unna med det der! Tar rektor/ledelse deg på alvor? 

Anonymkode: 366e4...dae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er elevene barn, tenåringer eller voksne?

Anonymkode: 2697d...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart du kan be om sykemelding, for ingen skal utsettes for mobbing på jobb. Du vil sikkert få høre her at du som lærer må tåle såpass, men det må du ikke. Disse barna/ ungdommene er rett og slett onde og går på deg og din person, å det er ikke greit. 

Samtidig så bør vel kanskje skoleledelsen også få vite om dette sånn at de kan iverksette tiltak for å få slutt på mobbingen.

Anonymkode: 9a9ca...74f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker ja, men samtidig må problemet tas tak i. De kan jo ikke komme unna med det der! Tar rektor/ledelse deg på alvor? 

Nei, de sier det handler om meg. De etterspør klasseledelse og relasjonskompetanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er elevene barn, tenåringer eller voksne?

Anonymkode: 2697d...182

Vgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir mobbet på jobb fordi jeg er feit og ikke akkurat pen. Jeg sammenlignes med en gris og det lages memes om meg. Jeg er lærer og det er elever som gjør dette. 

Vet ikke hvor gammel du er men det der er ikke innafor. Å blir mobbet er ikke greit. Du må ta det opp med din leder. Du må be om hjelp. I beste fall konfrontere de det gjelder. 

Endret av Laura1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du er jo på ingen måte syk. Dette må du ta med barna det gjelder og foreldrene. Samtidig tenker jeg at en lærer må tåle sånt fra barn. Kan ikke ta sånne ting personlig. Mange barn er umodne og synes det er gøy Å le av lærerne. Vi gjorde det da jeg var på skolen og 

Anonymkode: 8a12c...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura1986 skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvor gammel du er men det der er ikke innafor

Ikke innafor med sykemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, de sier det handler om meg. De etterspør klasseledelse og relasjonskompetanse. 

Du er vel fagorganisert? Ta kontakt med tillitsvalgt og/eller verneombud.

Anonymkode: c5661...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva sa ledelsen om mobbingen?

Anonymkode: 861b8...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du er jo på ingen måte syk. Dette må du ta med barna det gjelder og foreldrene. Samtidig tenker jeg at en lærer må tåle sånt fra barn. Kan ikke ta sånne ting personlig. Mange barn er umodne og synes det er gøy Å le av lærerne. Vi gjorde det da jeg var på skolen og 

Lærer må ikke tåle dette fra barn, og i hvert fall ikke “barn” på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir faktisk syk av dette. Får ikke sove om natten, kaster opp før jobb, ser meg konstant over skuldra på jobb om noen filmer eller tar bilder av meg. 

Disse barna er på vgs om det har noe å si. 17-23 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man kan bli syk av mobbing jo! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sa ledelsen om mobbingen?

Anonymkode: 861b8...457

Se innlegg #5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir faktisk syk av dette. Får ikke sove om natten, kaster opp før jobb, ser meg konstant over skuldra på jobb om noen filmer eller tar bilder av meg. 

Hvis du ikke har støtte i ledelsen er sykemelding en midlertidig løsning. Du bør prøve å bytte arbeidsplass. Google hun læreren som ble mobbet fordi hun var redd for sopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da høres det ut som det er grunnlag for sykemelding.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette går ikke under sykmelding. Dette går på arbeidsmiljø og ikke sykdom. Men mange leger skriver ut alikevel. Da blir det nok registrert som psykisk på sykmeldingen din.

Anonymkode: 7c557...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som jeg skreiv tidligere her, så ville enkelte her mene at du må tåle dette, men prøv å overse disse kommentarene. Selvsagt må du ikke tåle å bli mobbet. Elever ved vgs vet at man ikke oppfører seg sånn, å de vet at man ikke skal mobbe andre. Siden du heller ikke får støtte av skoleledelsen så er sykemelding løsningen for deg, å som du sier så blir du syk av dette. 

Bestill deg en time hos legen din, prøv å få en time så fort som mulig og si eller skriv når du bestiller time at du ikke klarer å gå på jobb. Hvis du er heldig så får du en time allerede i morgen eller tidlig neste uke. Hvis du ikke får time i morgen så tar du egenmelding. Du skal ikke være nødt til å gamble med egen helse pga at andre mobber deg.

Anonymkode: 9a9ca...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mobbing er psykisk vold som kan gjøre oss syke!

Anonymkode: 295f6...ec1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...