Gå til innhold

Legen ville gi meg 70 prosent sykemelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bør jeg si at jeg heller jobber 50 prosent ? Jeg har en samboer som mener 70 prosent sykemelding er for mye for bedriften. 

Jeg har store helseplager, men hensikten er å komme tilbake I jobb allikevel mens behandling pågår. 

Anonymkode: f97d2...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bør jeg si at jeg heller jobber 50 prosent ? Jeg har en samboer som mener 70 prosent sykemelding er for mye for bedriften. 

Jeg har store helseplager, men hensikten er å komme tilbake I jobb allikevel mens behandling pågår. 

Hør på legen din, ikke samboeren din. 

Anonymkode: d48da...506

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier samboeren din bedriften, ellers forstår jeg ikke hvorfor han synser om dette?

Anonymkode: 6712a...1c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eier samboeren din bedriften, ellers forstår jeg ikke hvorfor han synser om dette?

Nei, han eier ikke bedriften.  Men han mener å jobbe 30 prosent er altfor lite. Men jeg bør nok høre på legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren din mener bedriften er viktigere enn helsen din? Så hyggelig av han... ;)

Men han tar vel gjerne en større andel av husarbeidet, slik at du kan fokusere på å tilfredsstille bedriften istedenfor?

Anonymkode: 592b9...f3d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en samboer som mener 70 prosent sykemelding er for mye for bedriften. 

Hvilke kvalifikasjoner har din samboer til å si dette?

Anonymkode: ff2b3...c38

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dyrere for bedriften at du blir sykemeldt lenger for du presser deg pga din samboer er mer bekymret for bedriften enn deg

Anonymkode: a6e5b...47d

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å starte med 70% sykemelding og ev trappe ned til 50 etterhvert, enn motsatt (eller enda verre, plutselig på til 100 fordi du ikke tar hensyn til deg selv)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, han eier ikke bedriften.  Men han mener å jobbe 30 prosent er altfor lite. Men jeg bør nok høre på legen. 

Det er jo ikke han som har helseplager. Den dagen han eventuelt får sykemelding for noe, får han ta valg for seg selv.

Legen din har åpenbart ment at 70% er fornuftig akkurat nå, og så foretar h*n en ny vurdering når sykemeldingen ev. skal forlenges.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke han som har helseplager. Den dagen han eventuelt får sykemelding for noe, får han ta valg for seg selv.

Legen din har åpenbart ment at 70% er fornuftig akkurat nå, og så foretar h*n en ny vurdering når sykemeldingen ev. skal forlenges.

Enig.  Jeg har store plager og målet er å komme tilbake. Men jeg må komme gradvis tilbake slik at jeg blir frisk nok, sier legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig.  Jeg har store plager og målet er å komme tilbake. Men jeg må komme gradvis tilbake slik at jeg blir frisk nok, sier legen. 

Bra, lytt til fagpersonen.

Kjipt at samboeren din prøver å gi deg dårlig samvittighet for å prøve å ivareta og forbedre helsetilstanden din.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...