Gjest funderende ferieplanlegger Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 Har nå hatt noen måneder uten p-pille bruk. Tidligere brukte jeg Trinordiol. Nå har jeg imidlertid så kraftige mensblødninger at skal begynne på igjen. Jeg har fått resept på Cerazette, men har ikke begynt å bruke enda. I sommer skal jeg på sydenferie, og etter mine beregninger får jeg selvfølgelig mensen et par dager ut i ferien. Det jeg lurer på, er om jeg først skal prøve å forskyve mensen ved hjelp av Trinordiol? (Har noen brett liggende). Eller om det er helt unødvendig? Siden Cerazette sannsynligvis ikke vil gi meg blødninger til samme tid som om jeg ikke hadde begynt med de? Noen av dere som bruker disse som kan komme med deres erfaringer? Den mensen dere evt. får, kommer den til vanlig tid? Vanskelig og forklare.... Håper dere forstår tankegangen min.....
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #2 Skrevet 10. mars 2006 Jeg har gått på Cerazette i ett år, og har knapt hatt blødninger. Men de få jeg har hatt, har kommet til helt merkelige tider, helt uforutsigbart. Heldigvis har det vært så lite, og så kortvarig at jeg ikke har brydd meg, men litt irriterende er det, allikevel.
Lizzie Skrevet 10. mars 2006 #3 Skrevet 10. mars 2006 Da jeg begynte på Cerazette hadde jeg småblødninger i kanskje tre uker i sammenheng. Etter det blødde jeg overhodet ikke på 5 måneder - før jeg blødde bittelitt hver dag i 6 uker. Da gikk jeg tilbake til mitt gaamle merke trionetta. Får riktignok oftere mens, men vet i det minste når jeg får den og hvor lenge den varer:) Nå har det seg jo slik at Cerazette har flere andre fordeler i forhold til andre p-piller da, så her blir det jo alltid en vurderingssak.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 Jeg mistet mensen umiddelbart da jeg begynte på disse. Jeg startet på dem første dag i ny menstruasjon og etter den perioden var over har jeg ikke blødd en dråpe.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #5 Skrevet 10. mars 2006 Jeg mistet mensen umiddelbart da jeg begynte på disse. Jeg startet på dem første dag i ny menstruasjon og etter den perioden var over har jeg ikke blødd en dråpe. ← Det kan da umulig være bra for kroppen å holde på sånn.
Gjest allium Skrevet 10. mars 2006 #6 Skrevet 10. mars 2006 Jeg blødde totalt uforutsigbart på Cerazette, og jeg har inntrykk av enten er det det som skjer, eller så mister man mensen helt. Uansett blir det da ingen vits i å forskyve den med andre piller først.
Arkana Skrevet 10. mars 2006 #7 Skrevet 10. mars 2006 Jeg hadde ingen mens da jeg brukte Cerazette, men derimot blødde jeg litt hver eneste dag så lenge jeg bruke dem, og det ble for slitsomt så jeg sluttet. Det var visstnok, i følge legen min, en veldig vanlig bivirkning.
hecuba Skrevet 10. mars 2006 #8 Skrevet 10. mars 2006 Jeg mistet mensen umiddelbart da jeg begynte på disse. Jeg startet på dem første dag i ny menstruasjon og etter den perioden var over har jeg ikke blødd en dråpe. ← samme her.
Lille-mor Skrevet 10. mars 2006 #9 Skrevet 10. mars 2006 Jeg byttet fra trionetta til cerazette. Trionetta ga med mellomblødninger, og cerazetta var bar i to mnd. Etter det hadde jeg mellomblødninger hele tiden og det var ikke noe mønster i det. Derfor sluttet jeg. Bruker ikke noe nå, og mensen har kommet helt i syklus igjen. Ville kanskje brukt trinordiol frem til ferien, og utsatt mensen med den, så kan du heller prøve ut cerazette etterpå. Noen ser ikke noe til mensen mens de går på den, men har inntrykk av at veldig mange også får mellomblødninger. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2006 #10 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har ikke hatt mensen eller småblødninger i det hele tatt etter at jeg begynte på Cerazette, bortsett fra litt i den første uken.
Cathie Skrevet 11. mars 2006 #11 Skrevet 11. mars 2006 Jeg hadde ingen mens da jeg brukte Cerazette, men derimot blødde jeg litt hver eneste dag så lenge jeg bruke dem, og det ble for slitsomt så jeg sluttet. Det var visstnok, i følge legen min, en veldig vanlig bivirkning. ← Me 2
Tigerlily Skrevet 11. mars 2006 #12 Skrevet 11. mars 2006 Jeg har nesten ikke blødd på Cerazette - bare hatt et par småblødninger. Har gått på Cerazette siden juni 2005.
Gjest funderende ferieplanlegger Skrevet 13. mars 2006 #13 Skrevet 13. mars 2006 Tusen takk for mange svar. Forstår det slik at det ikke er særlig vits i å forskyve mensen ved hjelp avTrinordiol, og så starte på med Cerazette. Vanskelig å vite hvordan mine blødninger kommer til å bli, uansett. Håper på den bivirkningen med ingen mens.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå