AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Del Skrevet 6. mars De aller fleste norske (og utenlandske) aviser og magasiner har i dag betalingsmur. Om du kjøper abonnement får du lese. Noen aviser, spesielt lokalaviser, har inngått avtaler slik at du kan abonnere på en pakke som inneholder flere medier. Men om jeg bor i Bergen og bare vil lese mer detaljert om en sak eller tre om noe som har skjedd i en annen region, så er det lite sannsynlig at jeg er villig til å betale for et abonnement i Trondheim bare for dette. Jeg kunne tenkt meg en engangs-pris pr. artikkel, men er usikker på hvor mye jeg ville betalt. Dagspass og ukes-pass kunne også vært interessant. Vipps er en god løsning, brukt overalt allerede, så selve betalingen er jo grei. Ønsker bare å kunne lese de artiklene som virkelig interesserer meg og jeg tror på at jeg ikke er alene. Men ja, så hva tenker du om forslaget, og evt. pris? Noen her som har tenkt på det samme? Anonymkode: cc413...489 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Del Skrevet 7. mars Samme her, jeg ville også brukt den funksjonen, med engangspris for å lese en artikkel. Men de hadde vel tapt penger på det, vil jeg tro? Tror jeg kanskje 20 kroner per artikkel ville vært maks for meg. Men det er jo sikkert ikke nok 😅 Og så spørs det jo litt på artikkelen. Dersom det er en lang artikkel avisen har brukt mye tid og ressurser på og som jeg hadde brukt litt tid på å lese, hadde jeg vært villig til å bruke mer penger enn om jeg bare skulle lest en kort artikkel der det gjengis noe fra et bystyremøte, et kommunalt vedtak, eller lignende. Så det er litt vanskelig å si hvordan de burde ha prissatt disse artiklene. Anonymkode: e83b3...abd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 12. mars #3 Del Skrevet 12. mars Enig! Det har jeg også savnet veldig. Jeg skjønner jo at de ønsker å selge abonnementer, men jeg tror de ville tjent godt på at folk utenfor eget geografiske område kunne betale 10-20 kr for å lese enkeltartikler i tillegg til sine faste abonnenter. Hva skal jeg med fullt abonnement på f.eks. Nordlys, Trønderavisa eller Bergens Tidende her på Sørlandet, nei det er ikke aktuelt. Jeg vet ikke hvor mange avisabonnementer folk vanligvis har. Jeg har to og vurderer å droppe den ene. Det kan fort bli mye med både aviser og strømmetjenester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Del Skrevet 12. mars Ja, har abonnement på lokalavisen men kunne tenkt meg en engangs betaling for enkelte artikler i andre aviser/ magasin. Men maks 10kr tror jeg. Anonymkode: 25496...f4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Del Skrevet 12. mars 10-20 kr for å lese artikler som ofte ikke er lengre enn 1-2 avsnitt? Definitivt ikke. Tok en vilkårlig sjekk at to +artikler i lokalavisen nå. Den ene har overskriften "dette er ett rop om hjelp" og så viser det seg være en lang artikkel om en bedrift som er på randen av konkurs, som jeg har null interesse av. En annen artikkel er om en bilulykke "det har vært en ulykke på x vei. Det er singelulykke. Materielle skader. Det er forsikringssak" Problemet med en "betal pr artikkel" er at man ikke aner om det er en artikkel av interesse før man betaler, og man aner ikke om man betaler 20 kr for 20 avsnitt, eller 20 kr for 20 ord. Anonymkode: ce825...34d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #6 Del Skrevet 12. mars Hos Dagens Næringsliv kunne man tidligere kjøpe dagspass, da kunne man lese så mange artikler man ville i løpet av 24 timer. Jeg mener det kostet 49 kroner, benyttet meg av det flere ganger. Dessverre kuttet de det ut og har ikke sett andre aviser ha noe lignende. Anonymkode: f7f34...e67 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #7 Del Skrevet 12. mars betal per artikkel hadde vært supert, kanskje hadde vi da også blitt kvitt alt agurknytt om influensere og andre kjendiser også… Anonymkode: e90fa...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #8 Del Skrevet 12. mars 5kr pr artikkel burde holde. Anonymkode: 5607b...646 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Del Skrevet 13. mars Bibliotekene har tilgang til de fleste aviser, og med lånekort kan man logge inn, og få tilgang. Husker ikke helt hvordan, men kanskje det står noe p0 hjemmesidene til bibliotekene. Bruker heller det som er gratis, enn å betale for 1 og 1 artikkel. Anonymkode: 75edf...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mars #10 Del Skrevet 13. mars Kunne også tenkt meg å få lest artikler rundt om for en engangspris bare, ikke fast abonnement. Ofte har man jo bare lyst eller behov for å lese den ene i en avis i en annen landsdel. Jeg deler VG- og Aftenposten-abonnement med min far, og får gjennom det lest en del lokalaviser rundt om, men langt i fra alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #11 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): 5kr pr artikkel burde holde. Anonymkode: 5607b...646 Max 2 kr. Journalister trenger ikke millionlønninger som de har i dag Anonymkode: a5d86...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #12 Del Skrevet 13. mars Jeg hadde definitivt heller ønsket meg å kunne betale for en enkeltartikkel heller enn å abonnere. Det finnes noe sånt på buyandread, man kan kjøpe en side eller hele avisen. Men alt for dyrt, 15 kroner for en side og 60 for avisen. Med en pris på 5 kr for en artikkel kan det hende jeg hadde kjøpt iblant. Det verste med alle disse gratis eller enkrones-abonnementene på aviser er at man blir ringt ned av telefonselgerne deres etter at man avslutter. Anonymkode: 15bc6...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #13 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Max 2 kr. Journalister trenger ikke millionlønninger som de har i dag Anonymkode: a5d86...0e7 Hvor mange journalister i lokalavisene har millionlønner? Det er langt over gjennomsnittlig lønn for journalister. Anonymkode: ce825...34d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #14 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Max 2 kr. Journalister trenger ikke millionlønninger som de har i dag Anonymkode: a5d86...0e7 Jobber i lokalavis, og kan garantere deg at vi journalister som jobber her har laaaaaangt ifra millionlønn. Vi har for øvrig fra vår bedrift etterlyst en slik løsning som omtales her, i flere år egentlig. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig å få til, men handler nok om å få til en løsning på tvers av konsern. Håper det kommer på plass i hvert fall. Anonymkode: 9d568...af1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Del Skrevet 14. mars Det jeg skulle ønske var at mediebedriftene kunne søkt om støttemidler dekket fra samme pengesekk som NRK, mot at vi hadde mer åpne og tilgjengelige medier fremfor at alt ligger bak betalingsmur. Det at folk får tilgang til den informasjonen de søker, er et felles gode, og det er en uting at det er blitt utilgjengelig. Jeg tror det ville vært det beste både for mediene, enkeltpersoner og samfunnet i sin helhet. De tradisjonelle mediene taper mot ting som youtube, tiktok og andre plattformer hvor det er mindre kvalitetssikring av innholdet, og mer desinformasjon ute og går. Anonymkode: 3c86e...534 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå