Gå til innhold

Plis hjelp. Er idun eddik farlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du må ikke kaste all mat i kjøleskapet. Ja, det er fortsatt trygt og kjøleskapet og maten som er der inne kan brukes som normalt. 

Anonymkode: 2a413...092

TS her

okei det er bra! Igjen tusen takk for svar folkens😊🙏🏼 Føler meg så dum nå som spør om dette, men sånn er det med angst og tankene noen ganger 😬 trygghet øverst på lista 😅

Anonymkode: 79faa...40a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her

okei det er bra! Igjen tusen takk for svar folkens😊🙏🏼 Føler meg så dum nå som spør om dette, men sånn er det med angst og tankene noen ganger 😬 trygghet øverst på lista 😅

Til neste gang du får slike tanker, så kan det være lurt å puste med magen og ikke stille ledende spørsmål på google. Å google "artikkel + farlig" vil aldri gi deg det svaret du lurer på annet enn å bekrefte katastrofetankene og gjøre deg mer engstelig og usikker. Håper du får profesjonell hjelp med angsten din ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til neste gang du får slike tanker, så kan det være lurt å puste med magen og ikke stille ledende spørsmål på google. Å google "artikkel + farlig" vil aldri gi deg det svaret du lurer på annet enn å bekrefte katastrofetankene og gjøre deg mer engstelig og usikker. Håper du får profesjonell hjelp med angsten din ❤️ 

TS her 
Tusen Takk❤️ Ja jeg skal begynne hos psykolog 😊🙏🏼 Først søkte jeg bare opp oppskriften og så søkte jeg på hva eddik brukes til😬 og så fant jeg flere sånne «skumle ting» som stod😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her 
Tusen Takk❤️ Ja jeg skal begynne hos psykolog 😊🙏🏼 Først søkte jeg bare opp oppskriften og så søkte jeg på hva eddik brukes til😬 og så fant jeg flere sånne «skumle ting» som stod😩

Eddik er en syre og kan irritere lett, den 7%, og det et helt naturlig. Sitronsaft og også irriterer hud, men er også ufarlig. Ikke kast maten din :)

Anonymkode: 034f8...dc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du 14 år og redd hva mamma kommer til å si? 😂😂

Anonymkode: 2b4b4...376

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eddik er ikke farlig! Så lenge du ikke har helt i deg masse 37 prosent… Jeg drikker eddik i vann, har eddik på bena/mellom tærne hver dag for å unngå fotsvette. Har eddik som skyllemiddel, har eddik i skåler rundt omkring for å fjerne dårlig lukt. Bruker eddik til rengjøring av stekeplater, vifte på kjøkkenet +++ Det går helt fint 😊

Anonymkode: 7173e...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at du føler deg tryggere. Neste gang du lager agurksalat, husk at det skal bare en dash i en skål med vann og det skal også litt sukker oppi (eller hva enn søtningsstoff du bruker). Da blir salaten god. Du kan til og med spise agurken til laks uten å tenke på lake i det hele tatt. Rømmen er syrlig nok til å smake godt til agurk og poteter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eddik er en syre og kan irritere lett, den 7%, og det et helt naturlig. Sitronsaft og også irriterer hud, men er også ufarlig. Ikke kast maten din :)

Anonymkode: 034f8...dc5

TS her
Det er sant. Det var enkelt og godt forklart 😊 Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sofie777 skrev (16 minutter siden):

Flott at du føler deg tryggere. Neste gang du lager agurksalat, husk at det skal bare en dash i en skål med vann og det skal også litt sukker oppi (eller hva enn søtningsstoff du bruker). Da blir salaten god. Du kan til og med spise agurken til laks uten å tenke på lake i det hele tatt. Rømmen er syrlig nok til å smake godt til agurk og poteter.

TS her

Takk. Ja det ble helt feil mål på den der salaten. Men tror ikke jeg kommer til å lage dette med det første. Den hendelsen her traumatiserte meg med tanke på at jeg ble så redd. Det var ikke verdt den psykiske helsa mi å lage dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...