AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Okei plis hjelp. Jeg har så mye angst nå. Og har generelt sykt mye angst med tanke på mat. Derfor spør jeg her så jeg kan slappe av. I dag brukte jeg Idun eddik 7% til å lage agurk salat i en skål. Hadde en god del av den eddiken oppi og satt den i en åpen skål i kjøleskapet. Og nå i ettertid leser jeg på nett at eddik er farlig og helseskadelig. Vet at det helst stod med høyere konsentrasjon, men nå får jeg helt panikk her. Er det farlig å puste inn denne også? Og må jeg kaste all mat i kjøleskapet nå og lufte ut kjøleskapet eller noe? Eller gjelder denne giften KUN på høy konsentrasjon? Kan noen plis fortelle meg? 😩 Anonymkode: 79faa...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Dette trenger du ikke bekymre deg for. Eddik i skål er en kjent metode for å fjerne vond lukt, og jeg setter gjerne en skål i kjøleskapet etter at jeg har vasket det for å friske helt opp. 😊 Anonymkode: dfd43...3a8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har brukt mengder av nettopp denne eddiken i matlaging, og lever i beste velgående. Anonymkode: 6e011...1bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Tror du må ha lest om eddiksyre. Eddik 7% er en matvare og ikke farlig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har brukt mengder av nettopp denne eddiken i matlaging, og lever i beste velgående. Anonymkode: 6e011...1bf Og til luktfjerning ol. Ikke farlig. Anonymkode: 6e011...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Enkelte burde ikke ha tilgang til Internett Anonymkode: 9a4e7...d3c 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Jeg bruker denne type eddik til å sylte grønnsaker med, altså i matlaging. Du merker fort om eddik er for sterk (feks 35% eddik, som må tynnes ut). Eddik er ypperlig til rengjøring, og som i ditt tilfelle, fjerne lukt! Anonymkode: e6da6...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker denne type eddik til å sylte grønnsaker med, altså i matlaging. Du merker fort om eddik er for sterk (feks 35% eddik, som må tynnes ut). Eddik er ypperlig til rengjøring, og som i ditt tilfelle, fjerne lukt! Anonymkode: e6da6...796 Fjerne lukt fra agurken i agurksalaten? 🤔 Anonymkode: 663bb...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Tror du virkelig at folk blir syke av å spise eller puste inn agurksalat? Det er et vanlig tilbehør som de aller fleste har spist og ingen ble syke. Anonymkode: 0e4b9...173 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden TS her Åh tusen takk for svar alle sammen 🙏🏼Herregud som jeg stressa. Jeg sliter så med angst så turte nesten ikke puste på kjøkkenet. Og tenkte at jeg må kaste all mat i kjøleskapet etter den skålen stod der åpnet. Men okei nå etter at flere sier at det ikke er farlig så skal jeg PRØVE å slappe av 😅 Den agurk salaten gikk rett i søpla da både fordi jeg uansett tok altfor mye av den eddiken, men også fordi jeg ble så redd. Men så lenge jeg ikke må kaste all maten i kjøleskapet eller kjøpe kjøpe nytt kjøleskap (ja jeg vet er dramatisk, men jeg er så redd for matforgiftning og farlige kjemikalier og sånt) så er jeg fornøyd Anonymkode: 79faa...40a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Hvor står det at eddik 7 % er farlig og helseskadelig?😅 Anonymkode: 7cdc7...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor står det at eddik 7 % er farlig og helseskadelig?😅 Anonymkode: 7cdc7...420 TS her. Jeg har ikke peiling på eddik og alt det, men jeg leste blandt annet dette : Anonymkode: 79faa...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Ts: du må bare unnskylde det at folk ikke vet hva de har i hus. Trodde de fleste som noengang har brukt eddik 7% i mat vet at det kan være irriterende. Irriterende betyr bare at det kan svi/klø litt ved langvarig eksponering(avhengig av f.eks hudtype) litt som svak solbrennhet. (Eddik er en syre) Mateddik er altså ikke 100% trygt, men er absolutt ikke farlig. Litt sånn å gå over veien ved et lysregulert fotgjengerfelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette trenger du ikke bekymre deg for. Eddik i skål er en kjent metode for å fjerne vond lukt, og jeg setter gjerne en skål i kjøleskapet etter at jeg har vasket det for å friske helt opp. 😊 Anonymkode: dfd43...3a8 Vond lukt? Eddik luker helt forferdilig. Har ikke det i hus. Anonymkode: 71df2...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Husk at eddik er syre og kan tære på tennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Okei plis hjelp. Jeg har så mye angst nå. Og har generelt sykt mye angst med tanke på mat. Derfor spør jeg her så jeg kan slappe av. I dag brukte jeg Idun eddik 7% til å lage agurk salat i en skål. Hadde en god del av den eddiken oppi og satt den i en åpen skål i kjøleskapet. Og nå i ettertid leser jeg på nett at eddik er farlig og helseskadelig. Vet at det helst stod med høyere konsentrasjon, men nå får jeg helt panikk her. Er det farlig å puste inn denne også? Og må jeg kaste all mat i kjøleskapet nå og lufte ut kjøleskapet eller noe? Eller gjelder denne giften KUN på høy konsentrasjon? Kan noen plis fortelle meg? 😩 Anonymkode: 79faa...40a Jeg bruker denne eddiken til å vaske hår og hodebunnen med, dette går veldig bra. Anonymkode: 034f8...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden TS her De første kommentarene gjorde meg mer rolig🙏🏼Men ikke så mye noen av de siste kommentarene😬 Jeg vil bare vite om all maten min i kjøleskapet er forgiftet og må kastes etter at skålen med en del eddik oppi har stått åpen i kjøleskapet. Eller om all maten i kjøleskapet trygt kan spises og kjøleskapet kan fortsettes å brukes som normalt 😅 Anonymkode: 79faa...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette trenger du ikke bekymre deg for. Eddik i skål er en kjent metode for å fjerne vond lukt, og jeg setter gjerne en skål i kjøleskapet etter at jeg har vasket det for å friske helt opp. 😊 Anonymkode: dfd43...3a8 TS her Okei da burde det jo både kjøleskapet og maten min være trygg😊Er det den idun 7% eddik du bruker da? Anonymkode: 79faa...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her De første kommentarene gjorde meg mer rolig🙏🏼Men ikke så mye noen av de siste kommentarene😬 Jeg vil bare vite om all maten min i kjøleskapet er forgiftet og må kastes etter at skålen med en del eddik oppi har stått åpen i kjøleskapet. Eller om all maten i kjøleskapet trygt kan spises og kjøleskapet kan fortsettes å brukes som normalt 😅 Anonymkode: 79faa...40a Nei, du må ikke kaste all mat i kjøleskapet. Ja, det er fortsatt trygt og kjøleskapet og maten som er der inne kan brukes som normalt. Anonymkode: 2a413...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har brukt mengder av nettopp denne eddiken i matlaging, og lever i beste velgående. Anonymkode: 6e011...1bf TS her Okei bra! Da burde jeg og maten min i kjøleskapet være trygg. Hehe 😊 Tusen takk til alle som svarer🙏🏼 Anonymkode: 79faa...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå