AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #21 Skrevet 7. mars 2025 Hadde vert mye verre for meg at hun kunne leve uten å vise tegn til dårlig samvittighet i 40 år en selve handlingen som ble gjort. Anonymkode: 3dfd9...d73 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #22 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dere ble kjærester som18-åringer, ble samboere noen få år senere, deretter gift. Fikk barn, hus - og var gift 40 år senere, snart 60 år begge to. Godt forhold, kjærlig, nært, intimt, seksuelt. Så fikk du tilfeldigvis vite av noen at hun hadde vært utro da hun var 19-20 år. Hva hadde du tenkt? Anonymkode: d185a...244 Sladder forholder man seg ikke til. Hvem er ts oppe i dette? Anonymkode: 33c52...17f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #23 Skrevet 7. mars 2025 Nå må folk slutte. Man lever da fint i 40 år selv om man har en hemmelighet? Høres ut her som om hemmeligheten preger hele ens liv. Som om det var begått et drap? Man børster det av seg og går videre, verre er det ikke. Anonymkode: 9b0d6...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #24 Skrevet 7. mars 2025 Nå er det jo ikke bekreftet at det er sant, et rykte fra 40 år siden. Lurer fælt på hvem den personen er som er så ondsinnet at den kommer med 40 års gammelt slarv til et forhold som har vært velfungerende i 40 år, med barn involvert! Mulig det stemmer, men hva spiller det for en rolle? Hadde det vært meg hadde jeg slått meg til ro med at det var slarv, og ikke brydd meg mer med det. Hadde ikke ofret familien for å finne ut om et løst rykte som er foreldet på så mange måter. Anonymkode: c510e...5cd 2
er56er Skrevet 7. mars 2025 #25 Skrevet 7. mars 2025 "Så fikk du tilfeldigvis vite av noen at hun hadde vært utro da hun var 19-20 år. " Hva slags menneske er det som etter 40 år føler for å dele en slik informasjon? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #26 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Patetisk! "Hele forholdet mitt var basert på en løvn"? pga en natt i tenårene? Skrøpelig sjel du må ha da? Anonymkode: 9b0d6...8f5 For de som greier å se det litt større bildet, handler det om at dersom denne informasjonen ble delt som den burde blitt rett etter hendelsen, hadde kanskje mannen dumpet denne utro dama. Litt sånn som at de fleste som oppdager utroskap skilles, ikke sant ? Selv du kan forstå noe slikt ? Anonymkode: 026ce...8ee 3
Djerva Skrevet 7. mars 2025 #27 Skrevet 7. mars 2025 er56er skrev (6 minutter siden): "Så fikk du tilfeldigvis vite av noen at hun hadde vært utro da hun var 19-20 år. " Hva slags menneske er det som etter 40 år føler for å dele en slik informasjon? Kan jo være en sjalu person?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #28 Skrevet 7. mars 2025 Jeg ville nok ikke tenkt så mye over det - det var helt i starten av forholdet og vedkommende valgte forholdet vårt fremfor noe annet og ble der i (foreløpig) 40 år. Skjønner ikke hvorfor det skal fortelles engang, med mindre det plutselig dukket opp et ukjent barn (vel, 40 åring) på døra og sa «hei pappa». Man har jo et helt liv til felles - det kan man ikke kaste bort på noe dumt en part gjorde for 40 år siden! Anonymkode: b9308...291 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #29 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For de som greier å se det litt større bildet, handler det om at dersom denne informasjonen ble delt som den burde blitt rett etter hendelsen, hadde kanskje mannen dumpet denne utro dama. Litt sånn som at de fleste som oppdager utroskap skilles, ikke sant ? Selv du kan forstå noe slikt ? Anonymkode: 026ce...8ee Ja, men så er det vel også litt sånn at «det man vet har man ikke vondt av». Noen hemmeligheter har nok best av å forbli hemmeligheter - så lenge det ikke ødelegger for noen. Anonymkode: b9308...291
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #30 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For de som greier å se det litt større bildet, handler det om at dersom denne informasjonen ble delt som den burde blitt rett etter hendelsen, hadde kanskje mannen dumpet denne utro dama. Litt sånn som at de fleste som oppdager utroskap skilles, ikke sant ? Selv du kan forstå noe slikt ? Anonymkode: 026ce...8ee "Denne utro dama"? Ungdommelig feilskjær under et forhold vi ikke vet ekslusiviteten til, er ikke nok til å stemple en person for livet! Anonymkode: 9b0d6...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2025 #31 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ville nok ikke tenkt så mye over det - det var helt i starten av forholdet og vedkommende valgte forholdet vårt fremfor noe annet og ble der i (foreløpig) 40 år. Skjønner ikke hvorfor det skal fortelles engang, med mindre det plutselig dukket opp et ukjent barn (vel, 40 åring) på døra og sa «hei pappa». Man har jo et helt liv til felles - det kan man ikke kaste bort på noe dumt en part gjorde for 40 år siden! Anonymkode: b9308...291 Det store bildet er ett 40 års ekteskap hvor man har hatt det greit sammen. Jeg tror de fleste her ser det store bildet, nettopp derfor ville iallefall ikke jeg brutt opp pga noe som skjedde for 40 år siden. Anonymkode: a5940...f30
911 Skrevet 7. mars 2025 #32 Skrevet 7. mars 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og som jeg skjønner har du blitt det fortalt av noen andre - ikke av din kone? Da ville jeg også tvilt på sannhetsgraden av det 40 år etter. Kan du være sikker på at vedkommende husker rett? Til rett tid? Kan det ha skjedd før du ble sammen med henne? Kan det ha vært noen andre? Har vedkommende selv ligget med henne, eller hørt av noen...? Kan hun ha blitt presset til samleie, uten å klare å kjempe imot, og levd med skammen i alle år, og håpet at ingen skulle få vite? Her er det mange ting som kan ha skjedd. Men, om man har gjort en feil som ung, men vært en god ektefelle i 40 år - er det virkelig noe å bruke energi på? Om du skal reagere på dette bør du ha vært temmelig perfekt i alle år selv. Anonymkode: 7587b...993 Det samme tenker jeg. Aller først ville jeg tatt en skikkelig prat med "budbringeren" for å få vite om dette virkelig er sant. Har vedkommende bevis? Så hadde jeg tatt en prat med kona for å vite hvorfor hun har holdt dette skjult i alle disse årene og om mulig finne ut om hun har vært utro på et senere tidspunkt. Jeg tror at etter så mange år ville hun nok ha vært ærlig. En gang utro i starten av forholdet hadde jeg glatt tilgitt, men samtidig lurt på hvorfor dette er holdt hemmelig.
Langline Skrevet 7. mars 2025 #33 Skrevet 7. mars 2025 Snok1 skrev (5 timer siden): Jeg ville vært mest opptatt av hvorfor hun valgte å fortelle det NÅ. Han skriver vel at han fikk vite det av «noen»?
Snok1 Skrevet 7. mars 2025 #34 Skrevet 7. mars 2025 Langline skrev (1 minutt siden): Han skriver vel at han fikk vite det av «noen»? Aaah, OK. Da slipper man å spørre partner om det. Da er det vel greit. Et liv er langt, og ingen er perfekte. Farlig å trekke generelle slutninger, da. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #35 Skrevet 8. mars 2025 Da blir forholdet aldri det samme som igjen. Er historien sann synes jeg virkelig synd på denne mannen. Lurt til et helt liv med en utro partner. Dette var den ene hemmeligheten. Er det flere ville jeg tenkt. Jeg hadde tatt igjen. Anonymkode: 743b7...62d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #36 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 23.39): Man kan mislike noens handlinger, og handlinger kan få deg til å endre synet på noen. Men om en handling kan få følelser til å bli borte sånn på et blunk, da var ikke de følelsene ekte. Anonymkode: 9e19e...294 Det er ikke en handling, det er to: utroskap og langvarig løgn. Anonymkode: 37c90...4ae 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #37 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 10.59): Ja, men så er det vel også litt sånn at «det man vet har man ikke vondt av». Noen hemmeligheter har nok best av å forbli hemmeligheter - så lenge det ikke ødelegger for noen. Anonymkode: b9308...291 Jeg vil det det omvendt; det man ikke vet, har man ofte vondt av. Det siver inn i forholdet at det ikke er gjensidig ærlighet, og at minst en av partnere tar seg friheter som den andre ikke får. Anonymkode: 37c90...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #38 Skrevet 9. mars 2025 Et par jeg kjenner skilte seg etter noe slikt. Men det var fordi hu hadde levd et liv i 40 år i visshet om at barnet hadde 50% sjanse for å ha en annen far. Og etter som barnet ble eldre ble vel vissheten mer 80/20. så fikk biologisk far vite det og krevde farskapsstest av barnet på 40 år. Det tålte ikke forholdet. «Barnet» er dog like knyttet til «far» i dag, for hen finnes det kun 1 far og det er den faren som alltid har vært far. Anonymkode: ef6a7...447 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #39 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil det det omvendt; det man ikke vet, har man ofte vondt av. Det siver inn i forholdet at det ikke er gjensidig ærlighet, og at minst en av partnere tar seg friheter som den andre ikke får. Anonymkode: 37c90...4ae Ikke bare ærlighet, men man skader partneren sin emosjonelt, selv om man ikke sier noe. Det er det ikke alle som vet eller skjønner...Selv trodde jeg at jeg hadde blitt gal, så viste det seg at det var emosjonelle reaksjoner på hans utroskap og løgn mot meg. Det er fryktelig skadelig og ødeleggende. Jeg forstår godt grunnen til at det var straffbart tidligere. Anonymkode: 8faec...99f 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå