Gå til innhold

Gjør jeg dumt i å gå fra denne mannen? Eller har jeg et forvridd syn på hvordan kjærlighet burde være?

Kafarsken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kafarsken skrev (1 time siden):

Han tar seg tid til meg uansett hva det er.

Fordi, problemet er at jeg betviler alt. Det virker som de dårlige sidene hans overskygger de gode. 

Jeg har klart å overbevise meg selv om at det er forholdet som er problemet, og jeg blir ikke lykkelig før jeg går. 

Du bør så raskt som mulig få litt hjelp til å få perspektiv på dine tanker.

Hvis du skal kun fokusere på hans dårlige sider vil det blir slitsomt for han også. Da spørs det hvor lenge han gidder.

Anonymkode: 37ff6...886

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt enig med de andre her som nevner PMDD. 

Les deg opp på denne lidelsen, og ta kontakt med fastlegen. Det finnes hjelp å få!!

Anonymkode: 9d8a9...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, jeg kan nesten garantere deg at du ikke kommer til å finne en som har bedre kvaliteter enn han ser, som i tillegg er empatisk og elsker DEG. Joda, det finnes noen fantastiske menn som både er empatisk, ordentlig OG som er ryddige av seg, men den komboen er umåtelig sjelden, og sannsynligheten for at de allerede er tatt, er også stor. 

De egenskapene du etterlyser er forøvrig sjeldne hos menn. I de aller fleste forholdene jeg kjenner til, er det helt vanlig at mennene "ikke ser" ting som må gjøres, men trenger å bli fortalt det av kvinnen. Irriterende, ja, men ingen er perfekte. Av dere to, ville jeg heller levd sammen med mannen din enn med deg, som sliter med depresjon. Har selv slitt med depresjon, og vet at du ikke kan noe for det, men det er utrolig slitsomt og tungt å leve med noen som sliter psykisk. Ønsker deg alt godt, TS, hold på han fyren der!

Anonymkode: ba342...c5b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri ta en slik avgjørelse når du er deprimert. 

Jeg hadde en mann lik din, var deprimert og gjorde det slutt. Livet er kullsvart på denne siden av gjerdet, jeg har et forferdelig liv uten han, og skulle så gjerne gjort det om😭😭

Få hjelp for depresjonen først, og prøv å redde forholdet før du gjør noe du potensielt kan angre på resten av livet😢😭

Anonymkode: f66df...c1a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå sier du jo veldig lite om hvordan dere har det sammen. Tenker det er viktigere at dere ler, har det gøy og generelt at overvekten av samhandlingen dere har med hverandre er positiv. Det nytter ikke å ha en snill og god kjæreste hvis forholdet ellers ikke gir deg noe.

Anonymkode: 8a066...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå sier du jo veldig lite om hvordan dere har det sammen. Tenker det er viktigere at dere ler, har det gøy og generelt at overvekten av samhandlingen dere har med hverandre er positiv. Det nytter ikke å ha en snill og god kjæreste hvis forholdet ellers ikke gir deg noe.

Anonymkode: 8a066...d9f

Når man er deprimert er det lite som gir deg noe, og å le og ha det gøy er ganske fjernt da. Ts bør derfor ta tak i sine depresjoner før hun dumper mannen. Hun bør iallefall ikke konkludere med at forholdet ikke gir henne noe når hun er i en tilstand hvor lite gir noe, og hvor depresjon farger alt hun opplever og føler (gjerne ikke føler på grunn av depresjon). 

Ts forteller forsåvidt også at forholdet gir henne mye. Hvem vil orke å stille opp for henne og prate henne gjennom de tyngste dagene om hun går fra ham? Ingen! Da vil hun trolig være like deprimert, og livet vil ikke bli enklere, men tommere, og veldig ensomt. En ny mann som orker dette vil også bli vanskelig å finne. 

For begges skyld bør hun imidlertid ta tak i sin psyke. Livet blir ikke godt med depresjoner. 

Anonymkode: fa7c7...5db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det blir veldig vanskelig å finne en bedre en altså!  

Anonymkode: 15c98...8bd

👍🏻👍🏻

Anonymkode: 8e7fa...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...