Gå til innhold

Min kjæreste abonnenten!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har blitt sammen med en fin fyr. Men ser noen røde flagg som kan krasje en eventuell felles økonomi i fremtiden. Han abonnerer på alt mellom himmel og jord og sier det er normalt. Det er jeg som er sær. Hva synes dere? Jeg har kun mobilabonnement og Netflix akkurat nå og har av og til plussabonnement på en nettavis. Men han har disse og veldig mange flere i tillegg. Som youtube+ for å slippe reklamer, noe spillgreier jeg ikke forstår bæret av, iphone og xbox-greier tror jeg og chess dått komm, Max, HBO, Disney, TV2, Viaplay, Spotify, noe sportsgreier/kanal, lokalavisen, VG og bil. Han leaser bil, som han kaller det. Jeg kaller det abonnerer på bil - er vel det det er. Er han ikke ganske ekstrem? Hvor mange sånne abonnementer har du?

Anonymkode: 3cb9b...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nja, jeg har en streamingtjeneste (samboer står for en annen), abonnement på treningssenteret+særidrettstreningssenter, lokalavisa, to riksaviser, et par-tre interessegrupper (om det kan kalles abonnement, det er jo årsmedlemskap og medlemsblad/sider), bokklubb til barnet, og på den lokale REKO-ringens matvarebokser, i tillegg til middagsesker et par ganger i uken ved ujevne mellomrom. 

Har også privat "abonnement" på å arve klær til barnet vårt, hvor vi betaler en bekjent for deres arveklær når de rydder i skap og skuffer.

Anonymkode: b907b...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Kommer vel an på hvordan økonomien og prioriteringene er totalt sett tenker jeg. Lever han over evne? Og, er dette ting han faktisk bruker?

Selv har jeg jo også mange abonnement: mobil, Spotify (musikk og podcast, Storytel (lydbok), Nintendo Switch Online, Netflix + ett til (dette "ett til" varier ila året, jeg fryser bevisst ett abonnement når jeg gjenåpner et eldre), Skriveapp-abonnement på Mac. Så ja, det hoper seg jo opp; (Tar inidluen gjennomgang jevnlig - ergo sørger for feks å "kun" ha to streamingtjenester av gangen - hvis ikke hadde sikkert Disney, hbo, apple osv også vært med på lista) men samtidig er dette ting jeg bruker omtrent daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hr alt for mange. Vi er en familie på 5 hvor tre er tenåringer. Vi har 

Allente med Viaplay sport (skal sies opp. Mulig vi skal ha vare Viaplay) 

Netflix

Max

Telia play (skal sies opp men er inkludert i trådløst bredbånd) 

Prime video

Disney+ 

Telia trådløst bredbånd 

4 mobilabonnement med fri mobildata. Mannen har via jobb. 

Spotify premium family 

Anonymkode: 6dba8...74c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en haug av slike strømmetjenester og diverse kanaler. Har økonomi til det så hvorfor ikke. 
Men slikt er jo viktig å snakke om og bli enige om, dersom et samliv skal vurderes. 

Anonymkode: f1abe...634

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alt jeg også. Minst 10+ forskjellige. Blir vel et par tusen til sammen i mnd. det har jeg råd til

Anonymkode: 70d01...37d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis han bruker det og har råd til det ser jeg ikke helt problemet. 

Har aldri tenkt at jeg og samboeren min abonnerer på mye men når jeg går igjennom har vi en del 😅 Mobil abb, Spotify, Netflix, tv2 play, Disney+, Max, Vg+ lokalavisa(som også gir tilgang til mange andre), linser abonnerer vi også på😅 han har YouTube premium og abonnerer på et blad, jeg har pc gamepass, begge har twitch sub.  Totalt har vi 15 abonnementer gående. 

Anonymkode: 581ba...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nesten alt jeg også. Ante ikke at dette ble sett på rødt flagg. 

Anonymkode: 501cb...d89

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er heller du som har få abonnement! Det er vanlig å ha flere avisabonement og strømmetjenester, jeg har åtte.

Anonymkode: 6ae4b...bf3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe rødt flagg i seg selv om det er økonomisk forsvarlig.

Anonymkode: aca68...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke så unormalt egentlig.. har man råd, så? 

Alle har jo sitt de bruker penger på, som kanskje andre synes er teit.

Hans abonnementer overgår sikkert ikke månedlig det jeg kan bruke på EN dag på byn med middag, konsert og øl.

Eller de som bruker en haug med penger på sykkel, ski, hudpleie, manikyr, klær, interiør, hytta.. 

Og det å lease bil.. å kjøpe bil er jo også å gå i minus hver måned, i lån og verdi som faller, vedlikehold osv. Det er et pengesluk enten man leaser eller kjøper. Så man velger det som man anser som mest fordelaktig.

Anonymkode: 893b3...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kun netflix fast, deler med familien, så jeg betaler litt ekstra. Så deler de Disney+ med meg. 

Ellers abonnerer jeg kun på diverse når en og anna serie skulle komme med ny sesong, sier opp i det samme det er sett ferdig.

Noen og hundre her, noen og hundre der, og det blir fort tusenlapper som flyr utav kontoen tenker jeg. 

Blitt mye mer bevist siste året, skal sies, sette mye mer inn på sparekontoen. 

Anonymkode: 58161...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alt+ på aid (alle lokalavisene), spotify, radioplay, viaplay og disney+. I tillegg har jeg treningsabonnent på ett senter, og fitbit og strava. Bruker tv2 og hbo max via tv-leverandøren. Og netflix via en venn.

Typen har iallefall tv2 med alt av sport og disney, netflix, viaplay med fotball, spotify, sats med flere senter, strava, og garmin.

Anonymkode: 645d2...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker det var ekstremt mange ja! 
selv har jeg:

storytel, Spotify og Netflix, og synes egentlig det er 2 for mye 😅

Skjønner veldig godt at du reagerer..! 
Men spørsmålet er vel heller om han faktisk har råd til det, og om han faktisk bruker disse tjenestene. 
Er svaret ja på begge tenker jeg ikke det er et rødt flagg, men kanskje noe å være litt obs på i et fremtidig samboerskap

Anonymkode: 33894...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi jar like mange ting ved abbonerer på som han. Vi har 3 abb på xbox gamepass, disney+, netflix, Spotify, Youtube premium, Podme, Amazon prime, Max, Tv2 Play og sikkert mye greier jeg har glemt. Vi prøver å si opp det vi ikke bruker aktivt men det er alltid mange abonnement som går.

Anonymkode: b5bd1...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det var mye!

vi er en familie med tre tenåringer. Vi har vel egentlig bare Spotify, tror jeg . Max er inkludert i telia (tv). Ellers har vi abonnement på kart/gps i bilen, og på treningssenter. 

har hatt Netflix eller Disney sporadisk innimellom, men da er det fordi barna vil se ett eller annet, og så sier vi opp abonnementet når de er ferdige.

Anonymkode: 51d4a...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tjah... det blir da noe, strømmetjenester, spotify. Ja, og bilen da😆 

Anonymkode: df097...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mobil, netflix og det er vel det. Men har tv og internet over fiber da. 

Anonymkode: a42da...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...