AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #101 Del Skrevet i går, 06:16 HVOR mange tråder skal du lage om dette her? 🙄🤔 Anonymkode: ae778...0ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:07 #102 Del Skrevet i går, 07:07 frivis skrev (19 timer siden): Det morsomme er jo at politikere tjener over millionen i årslønn og kan kjøpe seg andre løsninger enn offentlig eldreomsorg når den tid kommer. De driter 100 null i eldreomsorgen. Hvorfor blir ikke dere som mener at dette ikke blir håndtert riktig, politikere selv? Hvis dere mener dere kan dette bedre? Det er svært lav terskel for å bli politiker lokalt! Jeg lover dere at politikerne ikke driter i eldreomsorg, det jobbes svært mye - og godt. Men politikerne kan ikke endre måten nordmenn ønsker å leve på. Ingenting blir bedre i samfunnet når vi bare skal syte og skylde på politikere uten å løfte en finger selv. Det er så typisk norsk! Vi klager og klager og klager - men endre måten vi lever på? Nei det skal vi ikke! Det er konsekvensen av å være rike, vi tror vi kan betale oss ut av alle konsekvenser. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, det gjorde du. Budsjettet er skåret ned til beinet og de som jobber der slutter for de orker ikke å stå i dette. Penger løser mye, og ikke minst vilje. Vi kan ikke godta slik behandling av eldre bare fordi vi har skapt en krise selv. Dette kan løses, men det må være vilje. Vi har penger nok. Anonymkode: 81116...c57 Budsjettet er ikke skåret ned, det blir økt, økt, økt hele tiden. Men økningen holder ikke tritt med økningen i eldre og omsorgstrengende. Husk at det ikke er de eldre som krever mest av helse, men pleietrengende under 67 år, som er en voksende gruppe som følge av økt helsehjelp (flere overlever ulykker, medfødte sykdommer, premature fødsler, drukning mm). Det er bare løgn at budsjetter skjæres ned. Igjen, typisk norsk. Vi skal klage, men vi skal ikke engasjere oss eller forstå hva vi klager på. Anonymkode: 46ee4...d51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet i går, 07:57 #103 Del Skrevet i går, 07:57 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvorfor blir ikke dere som mener at dette ikke blir håndtert riktig, politikere selv? Hvis dere mener dere kan dette bedre? Det er svært lav terskel for å bli politiker lokalt! Jeg lover dere at politikerne ikke driter i eldreomsorg, det jobbes svært mye - og godt. Men politikerne kan ikke endre måten nordmenn ønsker å leve på. Ingenting blir bedre i samfunnet når vi bare skal syte og skylde på politikere uten å løfte en finger selv. Det er så typisk norsk! Vi klager og klager og klager - men endre måten vi lever på? Nei det skal vi ikke! Det er konsekvensen av å være rike, vi tror vi kan betale oss ut av alle konsekvenser. Anonymkode: 46ee4...d51 Forklar meg hva som er blitt bedre i eldreomsorgen? Flere og flere sykemeldte pga høy belastning. Dårligere bemanning. Useriøs rekruttering med folk som knapt kan snakke norsk, når eldre knapt forstår og hører hva de som snakker godt norsk sier. Jeg har flere ganger tenkt tanken å bli politiker, men vet ikke om jeg personlig hadde orket å gått den veien slik som systemet er rigget med at alle skal tro, føle og synes det samme (ellers blir du stemplet med utvannete fraser som nazist og fascist). Blir det ille nok i dette landet, så flytter jeg til Amerika, der har de i hvertfall en president som tar vare på folket sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet i går, 08:00 #104 Del Skrevet i går, 08:00 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvorfor blir ikke dere som mener at dette ikke blir håndtert riktig, politikere selv? Hvis dere mener dere kan dette bedre? Det er svært lav terskel for å bli politiker lokalt! Jeg lover dere at politikerne ikke driter i eldreomsorg, det jobbes svært mye - og godt. Men politikerne kan ikke endre måten nordmenn ønsker å leve på. Ingenting blir bedre i samfunnet når vi bare skal syte og skylde på politikere uten å løfte en finger selv. Det er så typisk norsk! Vi klager og klager og klager - men endre måten vi lever på? Nei det skal vi ikke! Det er konsekvensen av å være rike, vi tror vi kan betale oss ut av alle konsekvenser. Budsjettet er ikke skåret ned, det blir økt, økt, økt hele tiden. Men økningen holder ikke tritt med økningen i eldre og omsorgstrengende. Husk at det ikke er de eldre som krever mest av helse, men pleietrengende under 67 år, som er en voksende gruppe som følge av økt helsehjelp (flere overlever ulykker, medfødte sykdommer, premature fødsler, drukning mm). Det er bare løgn at budsjetter skjæres ned. Igjen, typisk norsk. Vi skal klage, men vi skal ikke engasjere oss eller forstå hva vi klager på. Anonymkode: 46ee4...d51 Spiller lite rolle om budsjettet økes hvis pengene blir brukt feil. Da kommer man dårligere ut av det. Det jeg ser etter spesielt korona er at aktivitetstilbudene har vært på et bunn nivå. Så hvor forsvinner alle disse pengene, til lederlønninger kanskje? Det er det du må spørre deg om. Hvis du ikke ser at tjenestene blir bedre og flere blir langtidssykemeldt, så må du lete etter grunner til hvorfor. Endret i går, 08:00 av frivis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet i går, 08:25 #105 Del Skrevet i går, 08:25 (endret) Vi hadde en kantine der jeg jobbet før, drevet av unge funksjonshemmede. Det ble et samlingssted, det kan være tungt å gå på besøk til en språkløs dement som ikke kjenner deg som kone igjen engang. Det som skjedde var at pårørende kom og tok med seg beboeren ut i kantina, der var det flere folk og praten gikk. Alle koste seg. Vi ansatte også. Det var sosialt, og et vinn-vinn prosjekt. Kom bort med Corona. Jeg vil hvertfall ikke bli politiker. En skikkelig politiker vil måtte si at vi i fremtiden må senke forventningene radikalt til hva vi kan forvente av velferd. Det koster å si det. Det vil bla bli nødvendig å la være å behandle alt mulig. Og vi vil måtte belage oss på økt innsats av pårørende. Utenat jeg sier det er en bra ting. Endret i går, 08:29 av Bacteria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #106 Del Skrevet i går, 08:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor blir ikke dere som mener at dette ikke blir håndtert riktig, politikere selv? Hvis dere mener dere kan dette bedre? Det er svært lav terskel for å bli politiker lokalt! Jeg lover dere at politikerne ikke driter i eldreomsorg, det jobbes svært mye - og godt. Men politikerne kan ikke endre måten nordmenn ønsker å leve på. Ingenting blir bedre i samfunnet når vi bare skal syte og skylde på politikere uten å løfte en finger selv. Det er så typisk norsk! Vi klager og klager og klager - men endre måten vi lever på? Nei det skal vi ikke! Det er konsekvensen av å være rike, vi tror vi kan betale oss ut av alle konsekvenser. Budsjettet er ikke skåret ned, det blir økt, økt, økt hele tiden. Men økningen holder ikke tritt med økningen i eldre og omsorgstrengende. Husk at det ikke er de eldre som krever mest av helse, men pleietrengende under 67 år, som er en voksende gruppe som følge av økt helsehjelp (flere overlever ulykker, medfødte sykdommer, premature fødsler, drukning mm). Det er bare løgn at budsjetter skjæres ned. Igjen, typisk norsk. Vi skal klage, men vi skal ikke engasjere oss eller forstå hva vi klager på. Anonymkode: 46ee4...d51 Hos oss skal de kutte over 100 millioner i helse og velferd nå i løpet av veldig få år, så løgn er det ikke.. men det er ikke et forslag fra politikerne, men fra administrasjonen, det er de som kutter, og så er det politikerne som blir stående i dritten å må fordele et budsjett som ikke matcher behovet, så å legge all skyld på politikerne blir helt klart feil. Anonymkode: 2457f...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:53 #107 Del Skrevet i går, 10:53 Men pengene er faktisk i statskassen. Og jo, det er ikke bare mangel på folk, men også mangel på bevilgninger. Kommuneøkonomien er presset som bare det. Støre vil heller bruke penger på vindkraft, batterifabrikker, datasenter, elektrifisering av sokkel, ukontrollert bistand... Anonymkode: 08361...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet i går, 11:37 #108 Del Skrevet i går, 11:37 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette er å legge ansvaret over på de pårørende men ansvaret ligger hos kommunen. Her går du ut fra at alle har store familier. Min mor bor på sykehjem og jeg er alene pårørende her. Jeg har full jobb og barn hjemme. Du må mene man skulle vært pensjonist selv da og ha fri på dagtid? Anonymkode: ef6e7...a62 Du høres ut som unntaket☺️ de fleste på sykehjem er gamle, har godt voksne barn, voksne barnebarn. De som ikke har barn selv har gjerne nieser og nevøer, og svært få har absolutt ingen. Det jeg prøver å si er nettopp dette -alt er ikke kommunen sitt ansvar. Pasientene har det bedre om de pårørende tar noe ansvar selv, etter egne premisser på hva de har ønske om og mulighet til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå