AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:48 #21 Del Skrevet fredag kl 11:48 Nowayback skrev (13 timer siden): Jeg må akseptere å høre at jeg er skallet. Men sannheten er vond, spesielt når man i mitt tilfelle ikke kan gjøre noe med det. Du må da ikke det? Og er det noe greiere å kalle noen "feit" fordi de teoretisk sett kan gjøre noe med det? Anonymkode: a6869...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:53 #22 Del Skrevet fredag kl 11:53 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Der sa du noe! Gjentatt over tid blir det et problem. Hadde klart å tåle en spøk ved å bli kalt feit en gang i blant sånn f.eks hvis jeg spiser mye mat eller er oppblåst en dag osv. Da hadde jeg bare ledd selv og vært enig. Men han sier det på en måte ved hver anledning han får. Jeg blir faktisk kalt feit daglig i en eller annen form for tull. Han har sagt før «jeg hadde jo aldri kalt deg feit om du faktisk var feit», men man begynner til slutt å tro på det når man hører det daglig. Anonymkode: a4189...a75 Det er jo ikke morsomt i det hele tatt. Be han stoppe. Anonymkode: 2e25e...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet fredag kl 11:58 #23 Del Skrevet fredag kl 11:58 Det blir som at du skal kalle han for en impotent svekling på tull. Syns han sånne ting er greit når det rammer han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:01 #24 Del Skrevet fredag kl 12:01 nope, man tuller ikke med ting som sårer eller ikke begge syns er morsom. Det virker som om du har funnet litt sære typer spør du meg, jeg ville ikke stille ignorert men svart med samme mynt hver gang, litt verre og jeg ville ikke komplimentert treningen men sagt noe sånn som at "ja se der ja, nå er du litt mindre løs i fisken ser jeg.. bra for deg" Anonymkode: 14774...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:09 #25 Del Skrevet fredag kl 12:09 Jeg er tjukk, men mannen min snakker aldri til meg på den måten. Han kan si at han ser jeg har lagt litt på meg, om jeg nevner det. Jeg omtaler meg selv som tjukk, han benekter der ikke, men han omtaler meg ikke som tjukk. Han sier at jeg er deilig og myk. Han skal begynne å trene og vi tuller om at han kommet til å bli så hot og sprek at jeg kanskje også må begynne for å klare å henge med. Vi tuller med at han har manboobs og at mine bryster henger ned til navla... Man skal kunne tulle med sin utkårede, men jeg synes dine eksempler ikke helt faller inn under en slik type kjærlighetserting. Høres ikke særlig humoristisk ut heller. Kanskje det er dårlig humor bare? At han ikke helt har komikeren i seg? Anonymkode: 871d2...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet fredag kl 12:11 #26 Del Skrevet fredag kl 12:11 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skjønner at overskriften kan skape mye klikk, men det gjelder å bli kalt feit på tull. Litt «utseendehistorie» så er jeg helt normal jente som trener og tar vare på meg selv. Føler meg ikke feit eller stygg. Min ekskjæreste som jeg var sammen med i 4 år synes jeg var kjedelig fordi jeg reagerte med å bli sur når han kalte meg «feita» eller andre stygge ting på kødd. Han synes at man burde kunne tulle i forhold. Jeg synes ikke det var koselig og jeg lo aldri av det. Så til mitt nåværende forhold: vi har vært sammen i 3 år og han også mener at i et forhold så bør man kunne tulle om ting, og at det er hans måte å vise kjærlighet på. Jeg blir ikke lengre sur når noen(han) kaller meg for feit fordi jeg vet jeg ikke er det, så jeg enten ignorerer kommentaren og går videre med livet, eller så slenger jeg noen dritt tilbake. Men hva er altså greia?! Kjæresten min har begynt å trene (det har vært min interesse i alle år) så jeg komplimenterte han og sa at brystkassa hans hadde blitt større. Da svarer han med «takk, magen din har også blitt større». Jeg skjønner at dere som leser det her må tro jeg er feit..? Men jeg er ikke det..? (Ikke ment noe negativt mot de som har ekstra på kroppen). Teller kalorier og trener ofte og har en helt normal mage. Jeg kjenner at alle disse kommentarene begynner å gå utover den gode selvtilliten jeg egentlig har. Er det flere som har opplevd slik? Anonymkode: a4189...a75 Er ikke av de som er hårsår og blir lett krenka men det der var rett og slett frekt pga.anledningen den ble sagt. Situasjanen var ikke ladet opp til hans såkalte "tull"....han fikk en kompliment av deg og det normale er å si takk eller gi kompliment tilbake. Ikke latterliggjøre personen. MEN når det sagt så vil jeg samtidig nevne at det finnes veldig mange mennesker som IKKE klarer å ta imot en kompliment haha....de blir stresset av det og babler noe dumt tilbake. Har vedkommende vanskeligheter med å ta imot komplimenter? Endret fredag kl 12:16 av sandpapirhode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet fredag kl 12:28 #27 Del Skrevet fredag kl 12:28 Nei, jeg har aldri opplevd slik fra kjærester/ektefelle. Opplevde det en gang fra en som trodde jeg sa noe negativt om ham. Så han speilet da kommentaren med å si noe oppriktig stygt om mitt utseende, altså noe han oppriktig mente. Han sa «du er penere når du ikke X». Vi som var i rommet bare 😳 Han var nok en usikker type med ikke så gode kommunikasjonsevner i konflikt/krangel - som resulterte i veldig uhensiktsmessig måte å egentlig bare gi andre dårlig selvtillit på. Din nåværende har på sin side rett til å feiltolke ditt utsagn - den kommentaren din var jo ikke helt nøytral. Det går an å si «du er fin i dag», fremfor «ser du begynner å bli *sett inn ting som er klassisk kroppspress for kjønnet*». Din eks var en fjott. Din nåværende speilet deg i den ENE settingen. Resten er bare nedsettende ovenfor langt flere enn deg. »Du er tjukk». Ja……skal det være en fornærmelse? Er en type utseende så ekkelt for deg at det er morsomt å si? Du kan jo spørre ham hva poenget er - du skjønner han ikke oppfatter deg som tykk, så glem den delen - men HVA er hensikten med dette. Samfunnet aksepterer ikke tjukke, og selv om det ikke egentlig er et nedsettende ord så BRUKER han det sånn. Han kunne jo sagt hva aom helst: - Du er dum - Du ser tilbakestående ut - Åh, så traktorlesbe du var nå - Skal si vaginaen din er vid - Flateste rumpa/puppene ever - Ikke mye oppi det topplokket nei - Åh, like mye kroppshår som en gorilla - Kommentarer på hudfarge, utseende generelt som er ment nedsettende Og så videre. Bare: HVOR VIL DU MED DETTE. Forklar. Ta den samtalen - du er sammen med en verbalt og intellektuelt nokså umoden fyr. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet fredag kl 12:31 #28 Del Skrevet fredag kl 12:31 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kjæresten min har begynt å trene (det har vært min interesse i alle år) så jeg komplimenterte han og sa at brystkassa hans hadde blitt større. Da svarer han med «takk, magen din har også blitt større». Anonymkode: a4189...a75 Jeg skjønner ikke enkelte kvinner finner seg i slikt. Det er rett og slett utrolig. Dårlig selvtillit kanskje? Endret fredag kl 12:32 av 000VF000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet fredag kl 12:34 #29 Del Skrevet fredag kl 12:34 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skjønner at overskriften kan skape mye klikk, men det gjelder å bli kalt feit på tull. Litt «utseendehistorie» så er jeg helt normal jente som trener og tar vare på meg selv. Føler meg ikke feit eller stygg. Min ekskjæreste som jeg var sammen med i 4 år synes jeg var kjedelig fordi jeg reagerte med å bli sur når han kalte meg «feita» eller andre stygge ting på kødd. Han synes at man burde kunne tulle i forhold. Jeg synes ikke det var koselig og jeg lo aldri av det. Så til mitt nåværende forhold: vi har vært sammen i 3 år og han også mener at i et forhold så bør man kunne tulle om ting, og at det er hans måte å vise kjærlighet på. Jeg blir ikke lengre sur når noen(han) kaller meg for feit fordi jeg vet jeg ikke er det, så jeg enten ignorerer kommentaren og går videre med livet, eller så slenger jeg noen dritt tilbake. Men hva er altså greia?! Kjæresten min har begynt å trene (det har vært min interesse i alle år) så jeg komplimenterte han og sa at brystkassa hans hadde blitt større. Da svarer han med «takk, magen din har også blitt større». Jeg skjønner at dere som leser det her må tro jeg er feit..? Men jeg er ikke det..? (Ikke ment noe negativt mot de som har ekstra på kroppen). Teller kalorier og trener ofte og har en helt normal mage. Jeg kjenner at alle disse kommentarene begynner å gå utover den gode selvtilliten jeg egentlig har. Er det flere som har opplevd slik? Anonymkode: a4189...a75 De prøver å trykke deg ned så du skal tro mindre om deg selv bli lettere å kontrollere og se mer opp til dem. Det er psykisk vold gå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå