Gå til innhold

skal jeg bare akseptere å bli kalt feit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner at overskriften kan skape mye klikk, men det gjelder å bli kalt feit på tull. Litt «utseendehistorie» så er jeg helt normal jente som trener og tar vare på meg selv. Føler meg ikke feit eller stygg. 

Min ekskjæreste som jeg var sammen med i 4 år synes jeg var kjedelig fordi jeg reagerte med å bli sur når han kalte meg «feita» eller andre stygge ting på kødd. Han synes at man burde kunne tulle i forhold. Jeg synes ikke det var koselig og jeg lo aldri av det.

Så til mitt nåværende forhold:

vi har vært sammen i 3 år og han også mener at i et forhold så bør man kunne tulle om ting, og at det er hans måte å vise kjærlighet på. Jeg blir ikke lengre sur når noen(han) kaller meg for feit fordi jeg vet jeg ikke er det, så jeg enten ignorerer kommentaren og går videre med livet, eller så slenger jeg noen dritt tilbake. Men hva er altså greia?!

Kjæresten min har begynt å trene (det har vært min interesse i alle år) så jeg komplimenterte han og sa at brystkassa hans hadde blitt større. Da svarer han med «takk, magen din har også blitt større». 

Jeg skjønner at dere som leser det her må tro jeg er feit..? Men jeg er ikke det..? (Ikke ment noe negativt mot de som har ekstra på kroppen). Teller kalorier og trener ofte og har en helt normal mage. Jeg kjenner at alle disse kommentarene begynner å gå utover den gode selvtilliten jeg egentlig har. Er det flere som har opplevd slik?

Anonymkode: a4189...a75

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke noen problemer med at mannen min kommenterer kroppen min. 

Men, å bli kalt feita er uansett ikke pent. 

Hvis ikke kjærestene dine forstår det, er det noe riv ruskende galt. 

Anonymkode: 5326f...754

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal du ikke akseptere. Hvorfor finner du deg i dette? Dette er jo ikke greit. Du lar deg jo bli tråkket på.

En fyr med sosiale antenner vet at dette ikke er greit. 

En kjæreste skal løfte deg opp, ikke bryte deg ned. Humor på din bekostning du ikke liker er ikke humor, det er å drite deg ut og gjøre narr. Det er ugreit.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker absolutt ikke st du er feit basert på det du skriver. Men jeg ville kanskje heller sagt feig.

Hvorfor i all verden setter du ikke ned foten å sier at det faktisk ikke er greit spøke med sånt? Hvorfor sier du ikke at han sårer deg, og at du er lei av hans negative kommentarer på kroppen din?  Å slenge dritt tilbake hjelper ikke, da skaper dere bare en "krig", en loop av negativitet. Å ignorere det hjelper heller ikke. Du må ta deg sammen å si i fra på en skikkelig måte...

Anonymkode: 495f9...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjæresten min har begynt å trene (det har vært min interesse i alle år) så jeg komplimenterte han og sa at brystkassa hans hadde blitt større. Da svarer han med «takk, magen din har også blitt større».

Skjønte han at du mente det positivt? For ut fra hvordan det er skrevet høres det nesten ut som han tok det som kritikk, og skulle slenge noe tilbake. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du ikke godtar det så er det ikke greit. Dine grenser på respekteres.

Anonymkode: 127dc...94b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen bryr seg om du er feit eller ikke, det er ikke fælt å være feit. Og det at du og typen din bruker feit som skjellsord sier mye om dere begge to. Slutt med deg, og det gjelder deg også. Du har behov for respekt, og det har jeg i min feite kropp også. 

Når det gjelder resten av situasjonen, nei, jeg synes absolutt ikke at du skal bare akseptere at han er kjip med deg og kommer med kommentarer for å plage, når du har sagt at du ikke liker det. Ta en ordentlig prat med ham, del hvordan du ønsker at dere skal ha det, kanskje han kan øve seg på å tulle på en mer positiv og oppbyggende måte. 

Anonymkode: d3328...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med både eksen din og din nåværende kjæreste i at man bør kunne tulle litt med hverandre i et forhold.

Det viktigste for at humor og tulling blir en god ting, derimot, er gjensidig forståelse av hvor grensa går, samt respekt for nevnte grense. Og der har de to karene noe å lære. Min erfaring er at jeg tåler langt mer spøk og fjas når jeg vet at jeg blir hørt og respektert når/hvis jeg sier fra om at jeg ble såret. Hvis reaksjonen/protesten min blir ignorert eller overkjørt, derimot ... Da sårer det nesten enda mer.

Anonymkode: 72fd1...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig med både eksen din og din nåværende kjæreste i at man bør kunne tulle litt med hverandre i et forhold.

Det viktigste for at humor og tulling blir en god ting, derimot, er gjensidig forståelse av hvor grensa går, samt respekt for nevnte grense. Og der har de to karene noe å lære. Min erfaring er at jeg tåler langt mer spøk og fjas når jeg vet at jeg blir hørt og respektert når/hvis jeg sier fra om at jeg ble såret. Hvis reaksjonen/protesten min blir ignorert eller overkjørt, derimot ... Da sårer det nesten enda mer.

Meg over igjen:

For å svare på overskriften; nei, du skal ikke akseptere det hvis du egentlig ikke syns det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit, og har ingen kvaler med å kalle meg selv - eller bli kalt - feit.

At han kaller deg feit er ikke å spøke - en spøk innebærer at begge parter ler. Han oppfører seg bare tåpelig. 

Anonymkode: d587c...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...