AnonymBruker Skrevet 9. mars #81 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor avsluttet du det ikke for lenge siden, når du har vært misfornøyd helt fra start? Noen er interessert i friluftsliv, noen er opptatt av gourmet- mat og kunst, mens andre syns det er hyggelig å ta en øl på en pub sammen, kanskje med band/ musikk og stemning. Hva ser du etter når du dater? Hvorfor fortsetter du å treffe noen som liker noe du egentlig ikke ønsker, og blir likevel motvillig med? Når man har datet i to måneder så nærmer det seg at man definerer om man er kjærester. Hva var egentlig intensjonen din angående datingen med henne? Anonymkode: 485e8...10d Jeg er ikke TS, jeg svarte deg pga du ikke hadde fått med deg at TS hadde avsluttet forholdet. Når en begynner å daten en person så er en ikke alltid obs på evt sykdom og diagnoser i starten. En kan jo like en person i starten, men når oppførsel og urimelighet preger forholdet så er det mest humane og naturlige å ta avgjørelsen om å avslutte. Jeg vil tro at de fleste som har et uavklart forhold til egen helse og større utfordringer vil prøve å maskere dette inntil det ikke går lenger. Da slippes trollet ut av sekken, og da må daten få lov å trekke seg unna. Men det jo da spetakkelet starter for alvor Anonymkode: 053dd...0e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #82 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er ikke TS, jeg svarte deg pga du ikke hadde fått med deg at TS hadde avsluttet forholdet. Når en begynner å daten en person så er en ikke alltid obs på evt sykdom og diagnoser i starten. En kan jo like en person i starten, men når oppførsel og urimelighet preger forholdet så er det mest humane og naturlige å ta avgjørelsen om å avslutte. Jeg vil tro at de fleste som har et uavklart forhold til egen helse og større utfordringer vil prøve å maskere dette inntil det ikke går lenger. Da slippes trollet ut av sekken, og da må daten få lov å trekke seg unna. Men det jo da spetakkelet starter for alvor Anonymkode: 053dd...0e7 Jo jeg fikk med meg det, men syns ikke han har behandlet henne særlig bra. Jeg ser han nevner diagnosen flere ganger og hva han har lest på nett. Men ser ikke diagnosen i oppførselen han beskriver. Han skriver jo selv at han ikke var særlig interessert fra starten av. Så kan godt forstå at dette skapte en stor usikkerhet for henne. Hun ønsket sterkt bekreftelse på noe annet, men å få det skriftlig på melding er ikke det samme som å merke det via oppførsel og handling. Og jeg tenker det var det som fikk begeret til å renne over. Hun har ikke truet med noe, hun har ikke vært voldelig på noen måte, hun har ikke skadet seg selv eller noen andre, ikke truet med å ta livet sitt, ikke sagt veldig stygge/ sårende ting, tatt hevn eller løyet. Ser ikke hva den såkalte veldig urimelige oppførselen er. Jeg hadde også fått nok av en date som oppførte seg som TS, og jeg har ikke noen diagnose. Anonymkode: 485e8...10d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #83 Del Skrevet 9. mars Beklager å skrive det, men jeg tror ikke dette kommer til å endre seg med det første. Borderline krever terapi og hard jobbing for å holde det under kontroll, og selv da er det ingen 100% garanti. Noen får det til, andre ikke. Uansett virker det jo ikke som om denne kvinnen jobber med seg selv og/eller er i terapi? Det er jo heller ikke et godt tegn at man allerede ser så sterke tendenser etter kun 2 mnd, med overdreven sjalusi, sinneutbrudd og masse meldinger når man ikke bruker all tid sammen. Anonymkode: 86030...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #84 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun har ikke truet med noe, hun har ikke vært voldelig på noen måte, hun har ikke skadet seg selv eller noen andre, ikke truet med å ta livet sitt, ikke sagt veldig stygge/ sårende ting, tatt hevn eller løyet. Ser ikke hva den såkalte veldig urimelige oppførselen er. Jeg hadde også fått nok av en date som oppførte seg som TS, og jeg har ikke noen diagnose. Anonymkode: 485e8...10d Du får lese HI på nytt. Hun slo han i skulderen. Mener du det er greit? Slutt å blame TS. At du hadde valgt å reagere slik tyder på at det er noe med deg også, men som du er udiagnosert med. For det er ikke normalt og storme ut, kjefte, rope og gråte. En moden person tar det opp på en konstruktiv måte uten å må gå til angrep. AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 18.56): Hun hadde som vanlig fått ønsket sitt om å gå på en bar. Vi sitter der og har det trivelig. Ved siden av vårt bord sitter det en jentegjeng. Helt tilfeldig får jeg blikkontakt med en av dem, jeg var ikke flørtete på noen måte. Plutselig så stormet hun ut lokalet. Jeg løp etter og tok henne igjen. Midt ute på gata overhalte hun meg med kjeft, roping og gråting. Jeg ble helt satt ut, prøvde å holde hånden hennes for å roe henne ned. Hun rev seg løs å slo meg i skulderen. Jeg frøs til og bare gikk fra stedet rett hjem. Anonymkode: 0929e...0e9 Anonymkode: d85bd...aec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #85 Del Skrevet 10. mars Det er helt klart at dama er langt utover hva som er greit. Samtidig synes jeg det virker som ts brukte det for å bryte, fordi han i utg. ikke var interessert. I så fall er det en dame som er crazy og en fyr som er feig. Forhåpentligvis blir de vel begge klokere og bedre. Anonymkode: a4e8e...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #86 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jo jeg fikk med meg det, men syns ikke han har behandlet henne særlig bra. Jeg ser han nevner diagnosen flere ganger og hva han har lest på nett. Men ser ikke diagnosen i oppførselen han beskriver. Han skriver jo selv at han ikke var særlig interessert fra starten av. Så kan godt forstå at dette skapte en stor usikkerhet for henne. Hun ønsket sterkt bekreftelse på noe annet, men å få det skriftlig på melding er ikke det samme som å merke det via oppførsel og handling. Og jeg tenker det var det som fikk begeret til å renne over. Hun har ikke truet med noe, hun har ikke vært voldelig på noen måte, hun har ikke skadet seg selv eller noen andre, ikke truet med å ta livet sitt, ikke sagt veldig stygge/ sårende ting, tatt hevn eller løyet. Ser ikke hva den såkalte veldig urimelige oppførselen er. Jeg hadde også fått nok av en date som oppførte seg som TS, og jeg har ikke noen diagnose. Anonymkode: 485e8...10d Hei! Det er TS igjen. Jeg har ikke fulgt med på denne tråden på noen dager. At jeg ikke var interessert i henne er ikke sant. Det er helt vanlig å gi folk en sjanse selv om man ikke føler forelskelse ved første møte. Hun virket spennende, sosial og utadvendt. Derfor tenkte jeg at jeg skulle gi det en sjanse. De første par ukene var hun veldig flørtete og morsom. Jeg er ikke den som går ut mest og jeg syntes det var spennende. Men det tok ikke lang tid før hun krevde alt jeg har å gi. Hun prøvde å distansere meg fra vennene mine, da spesielt bestekompisen min som jeg bor sammen med. Om jeg ikke var sammen med henne gikk telefonen min varm med meldinger og anrop. Jeg måtte hele tiden bekrefte for henne at jeg ikke var på noen dating apper eller var på «markedet» på noen som helst måte. Men selv viste hun meg chatter på tinder med alle mennene hun snakket med og som «ville ha henne». Jeg skulle forstått da at dette ikke kom til å gå. Jeg har ikke så mye erfaring med kjærlighetsforhold enda. Det har skjedd mye mer på to måneder enn det jeg tok opp i den første posten min. Men jeg skrev om det som satte en støkk i meg. Hvordan mener du jeg har behandlet henne dårlig? Anonymkode: 0929e...0e9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #87 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Det er TS igjen. Jeg har ikke fulgt med på denne tråden på noen dager. At jeg ikke var interessert i henne er ikke sant. Det er helt vanlig å gi folk en sjanse selv om man ikke føler forelskelse ved første møte. Hun virket spennende, sosial og utadvendt. Derfor tenkte jeg at jeg skulle gi det en sjanse. De første par ukene var hun veldig flørtete og morsom. Jeg er ikke den som går ut mest og jeg syntes det var spennende. Men det tok ikke lang tid før hun krevde alt jeg har å gi. Hun prøvde å distansere meg fra vennene mine, da spesielt bestekompisen min som jeg bor sammen med. Om jeg ikke var sammen med henne gikk telefonen min varm med meldinger og anrop. Jeg måtte hele tiden bekrefte for henne at jeg ikke var på noen dating apper eller var på «markedet» på noen som helst måte. Men selv viste hun meg chatter på tinder med alle mennene hun snakket med og som «ville ha henne». Jeg skulle forstått da at dette ikke kom til å gå. Jeg har ikke så mye erfaring med kjærlighetsforhold enda. Det har skjedd mye mer på to måneder enn det jeg tok opp i den første posten min. Men jeg skrev om det som satte en støkk i meg. Hvordan mener du jeg har behandlet henne dårlig? Anonymkode: 0929e...0e9 Du kjente ingen umiddelbar gnist, men ga henne en sjanse fordi oppmerksomheten hun ga deg var smigrende. Du skriver at hun skriver ting i meldinger som "om du virkelig liker henne". "Hun fikk som vanlig ønsket sitt om å gå på bar oppfylt". Hun var morsom og sosial og det var spennende at hun var ulik deg. Men det ligger jo ingen følelser her i det du skriver. Alle beskrivelsene av henne er enten ganske platoniske, et par litt nedlatende. Og det er forsåvidt greit etter en sånn hendelse. Dama trenger åpenbart hjelp og dette må ha vært veldig forvirrende og kjipt for deg. Det er veldig bra at du slipper å forholde deg til henne. Samtidig bør du være bevisst på å ikke skylde et uunngåelig brudd på hennes diagnose og atferd, hvis det faktisk ikke er sånn at det var så mye følelser der i utg. Det er poenget. Man dater jo for forhold og man vet som oftest kjapt om man er genuint interessert eller ikke. Anonymkode: a4e8e...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. mars #88 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Det er TS igjen. Jeg har ikke fulgt med på denne tråden på noen dager. At jeg ikke var interessert i henne er ikke sant. Det er helt vanlig å gi folk en sjanse selv om man ikke føler forelskelse ved første møte. Hun virket spennende, sosial og utadvendt. Derfor tenkte jeg at jeg skulle gi det en sjanse. De første par ukene var hun veldig flørtete og morsom. Jeg er ikke den som går ut mest og jeg syntes det var spennende. Men det tok ikke lang tid før hun krevde alt jeg har å gi. Hun prøvde å distansere meg fra vennene mine, da spesielt bestekompisen min som jeg bor sammen med. Om jeg ikke var sammen med henne gikk telefonen min varm med meldinger og anrop. Jeg måtte hele tiden bekrefte for henne at jeg ikke var på noen dating apper eller var på «markedet» på noen som helst måte. Men selv viste hun meg chatter på tinder med alle mennene hun snakket med og som «ville ha henne». Jeg skulle forstått da at dette ikke kom til å gå. Jeg har ikke så mye erfaring med kjærlighetsforhold enda. Det har skjedd mye mer på to måneder enn det jeg tok opp i den første posten min. Men jeg skrev om det som satte en støkk i meg. Hvordan mener du jeg har behandlet henne dårlig? Anonymkode: 0929e...0e9 Vil bare si at jeg er lettet for at du kom deg unna. Høres ikke ut som dere var kompatible, og hun virket veldig preget av diagnosen sin. Hørtes ikke ut som om hun er særlig villig til å jobbe med problematikken heller. Å stadig trenge bekreftelse inntil det absurde, sykelig sjalusi og drama (hun slo deg jo!) er forhold jeg ikke unner noen å leve under. Og med fare for å stigmatisere, alt du beskriver er klassisk for diagnosen. Er et evig kaos. Snakker av erfaring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #89 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kjente ingen umiddelbar gnist, men ga henne en sjanse fordi oppmerksomheten hun ga deg var smigrende. Du skriver at hun skriver ting i meldinger som "om du virkelig liker henne". "Hun fikk som vanlig ønsket sitt om å gå på bar oppfylt". Hun var morsom og sosial og det var spennende at hun var ulik deg. Men det ligger jo ingen følelser her i det du skriver. Alle beskrivelsene av henne er enten ganske platoniske, et par litt nedlatende. Og det er forsåvidt greit etter en sånn hendelse. Dama trenger åpenbart hjelp og dette må ha vært veldig forvirrende og kjipt for deg. Det er veldig bra at du slipper å forholde deg til henne. Samtidig bør du være bevisst på å ikke skylde et uunngåelig brudd på hennes diagnose og atferd, hvis det faktisk ikke er sånn at det var så mye følelser der i utg. Det er poenget. Man dater jo for forhold og man vet som oftest kjapt om man er genuint interessert eller ikke. Anonymkode: a4e8e...fbe Det er jo ikke det han skriver, synes du legger veldig mye i teksten hans som i hvert fall jeg ikke kan se. Anonymkode: 6e15a...fb9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #90 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo ikke det han skriver, synes du legger veldig mye i teksten hans som i hvert fall jeg ikke kan se. Anonymkode: 6e15a...fb9 Det står jo det jeg skriver. Misforstå meg rett. Dama trenger hjelp og han bør komme seg vekk, men det er ikke uvanlig å benytte seg av anledninger for å bryte noe som egentlig var dødfødt, også følelsesmessig. Synes bare man bør være bevisst på det. Det er lett å gjemme seg bak syke mennesker eller mer "konkrete ting" for å slippe å si man ikke har følelser. Jeg prøvde bare å beskrive hvorfor jeg fikk det inntrykket. Har ikke noe å gjøre med at han bør være sammen med en kontrollerende dame. Det bør han helt åpenbart ikke. Anonymkode: a4e8e...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #91 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hun har ikke truet med noe, hun har ikke vært voldelig på noen måte, hun har ikke skadet seg selv eller noen andre Leste du i det hele tatt før du svarte? Anonymkode: d2b94...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå