AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Hei. Tenker tanken på å prate om åpent forhold. Han har nevnt at vi kan ha det når jeg har nevnt at jeg er usikker på om jeg vil bli i forholdet eller ikke. Det har ikke falt meg inn tidligere med åpent forhold. Men har begynt å tenkt så smått på det etter at han nevne det. Men er redd det vil såre han og da ødelegge forholdet vårt mere. Noen som har erfaring, gode eller dårlige? Vil jo tro det måtte vært noen regler. For min del tenker jeg tanken for å få litt mere nærhet inn i bildet, føle meg sett og litt mere glede i livet. Han har nevnt tidligere at det er kjempe lett for meg som er dame å finne noen i forhold til han som er mann, han har nok rett i det. Hvordan gjør andre det med tanke på regler? Er dere åpen om møtene. Jeg er redd for at hvis jeg drar ut av huset for å gjøre andre ting, at han tror jeg drar for å ha samleie med noen, at han blir såret. Å at jeg får dårlig samvittighet nesten hver gang jeg drar ut døra. Litt skeptisk til dette. Men samtidig en liten del av meg som tenker om det kan være lurt. Også litt redd for om jeg er med en fast, om det til slutt kan føles bedre/lettere enn slik vi har det i samlivet vårt. Å ikke minst rykter. Jeg er også redd for at dette vil gjøre at han vil gi meg mindre nærhet og kos, at han skal tenke "æsj" fordi jeg har vært med noen andre. Anonymkode: e17cc...1dd
Langline Skrevet 6. mars #2 Skrevet 6. mars Jeg er usikker på om dere er klar for et åpent forhold slik du formulerer deg her. Hvis dere allerede har et vaklende forhold, jeg tolker det slik pga at du er usikker på om du vil bli i forholdet, så vil jeg IKKE anbefale et åpent forhold. Vi har et stabilt og kjærlig forhold, et aktivt sexliv og god kommunikasjon. Vi må likevel hele tiden snakke om følelsene det å møte andre innebærer og vi har klare regler. Av og til kan vi møte noen som aktiverer sterkere følelser, så det må det være bevissthet rundt. Vi praktiserer åpenhet rundt hvem, når og hvordan. Det er generelt mye enklere for kvinnen i forholdet å ha tilgang til andre partnere enn mannen. Men det er sikkert unntak. Jeg sier ikke at måten vi praktiserer åpent forhold på er fasiten altså, alle må finne sin måte som fungerer for seg. Men som sagt innledningsvis; tenk godt og grundig på om dette er det rette i deres situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars Langline skrev (23 minutter siden): Jeg er usikker på om dere er klar for et åpent forhold slik du formulerer deg her. Hvis dere allerede har et vaklende forhold, jeg tolker det slik pga at du er usikker på om du vil bli i forholdet, så vil jeg IKKE anbefale et åpent forhold. Vi har et stabilt og kjærlig forhold, et aktivt sexliv og god kommunikasjon. Vi må likevel hele tiden snakke om følelsene det å møte andre innebærer og vi har klare regler. Av og til kan vi møte noen som aktiverer sterkere følelser, så det må det være bevissthet rundt. Vi praktiserer åpenhet rundt hvem, når og hvordan. Det er generelt mye enklere for kvinnen i forholdet å ha tilgang til andre partnere enn mannen. Men det er sikkert unntak. Jeg sier ikke at måten vi praktiserer åpent forhold på er fasiten altså, alle må finne sin måte som fungerer for seg. Men som sagt innledningsvis; tenk godt og grundig på om dette er det rette i deres situasjon. Ja, jeg er skeptisk siden forholdet vårt ikke er slik det en gang var. Kanskje vi bare blir mere usikker på hverandre. Men kanskje jeg kan føle meg litt mere bra med en annen. Å han får kanskje et mere spennende sexliv. Siden han i utgangspunktet vil ha trekant, men det vil ikke jeg. Anonymkode: e17cc...1dd
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg er skeptisk siden forholdet vårt ikke er slik det en gang var. Kanskje vi bare blir mere usikker på hverandre. Men kanskje jeg kan føle meg litt mere bra med en annen. Å han får kanskje et mere spennende sexliv. Siden han i utgangspunktet vil ha trekant, men det vil ikke jeg. Anonymkode: e17cc...1dd Med dette utgangspunktet vil det være bedre for deg å finne en annen uten denne nissen på lasset. Altså gjøre det slutt og finne en mann som vil ha deg, bare deg. Anonymkode: 14e09...a21 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Med dette utgangspunktet vil det være bedre for deg å finne en annen uten denne nissen på lasset. Altså gjøre det slutt og finne en mann som vil ha deg, bare deg. Anonymkode: 14e09...a21 Har absolutt tenkt den tanken. Men vi har barn. Å han har ikke lyst til å splitte lag. Så holder enda på å tenke, ikke godt å såre dem. Å ikke godt å savne barna og få dårligere økonomi. Han mener han vil ha meg, selvom jeg ikke helt får det til å stemme. Anonymkode: e17cc...1dd
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har absolutt tenkt den tanken. Men vi har barn. Å han har ikke lyst til å splitte lag. Så holder enda på å tenke, ikke godt å såre dem. Å ikke godt å savne barna og få dårligere økonomi. Han mener han vil ha meg, selvom jeg ikke helt får det til å stemme. Anonymkode: e17cc...1dd Han mener han ikke ville ha dårligere økonomi eller flytte. Han vil ha pose og sekk. Anonymkode: 14e09...a21
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Skrevet 7. mars Tror ikke noe på å opne forholdet i desperasjon fordi en er redd for å miste en partner. Da bruker en heller energien på å tilfredsstille og møte partner i forholdet, en kan ikke be parter om å søke ut av forholdet fordi en ikke gidder prøve å gjøre noe med det internt. Da blir det til syvende og sist bare rot og sjalusi utav dette. Men å opne forholdet når begge er lystne på det, og som utforskende, samtykkende partnere, der begge synes dette er spennende, er noe helt anna. Anonymkode: 33adb...4e2
Pippi Lotta Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har absolutt tenkt den tanken. Men vi har barn. Å han har ikke lyst til å splitte lag. Så holder enda på å tenke, ikke godt å såre dem. Å ikke godt å savne barna og få dårligere økonomi. Han mener han vil ha meg, selvom jeg ikke helt får det til å stemme. Anonymkode: e17cc...1dd Om dere har barn er det jo veldig viktig at dere greier å samarbeide godt. Sjalusi å drama hjelper aldri på sammarbeidet! Åpne forhold bør være en noe man vurderer når man har det bra og er tryge på forholdet. Det fikser aldri problemer! Har dere barn synes jeg det er uansvarlig å forsterke problemene med mer sjalusi på denne måten. Har dere prøvd terapi? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #9 Skrevet 7. mars Pippi Lotta skrev (28 minutter siden): Om dere har barn er det jo veldig viktig at dere greier å samarbeide godt. Sjalusi å drama hjelper aldri på sammarbeidet! Åpne forhold bør være en noe man vurderer når man har det bra og er tryge på forholdet. Det fikser aldri problemer! Har dere barn synes jeg det er uansvarlig å forsterke problemene med mer sjalusi på denne måten. Har dere prøvd terapi? Ja, vi er i terapi. Anonymkode: e17cc...1dd
Pippi Lotta Skrevet 7. mars #10 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, vi er i terapi. Anonymkode: e17cc...1dd Så bra! Jeg ville ventet med å åpne til dere er stabile og sikre på at dere skal holde sammen. Selv om dere ender opp med å gå fra verandre, så kan terapien gjøre brude enklere for både dere og barna. Åpner dere forholdet så øker dere sjansen for brud, og brude vil sansynligvis bli vere for alle inkludert barna. Forstår det er tøft nå, men du kommer deg gjenom dette❤️
AnonymBruker Skrevet 7. mars #11 Skrevet 7. mars Pippi Lotta skrev (16 minutter siden): Så bra! Jeg ville ventet med å åpne til dere er stabile og sikre på at dere skal holde sammen. Selv om dere ender opp med å gå fra verandre, så kan terapien gjøre brude enklere for både dere og barna. Åpner dere forholdet så øker dere sjansen for brud, og brude vil sansynligvis bli vere for alle inkludert barna. Forstår det er tøft nå, men du kommer deg gjenom dette❤️ Takk ❤️ Tenkte å vente litt med å prate med han om hva han tenkte på da han nevne at jeg kunne ha sex med andre. Om han i utgangspunktet tenkte bare at jeg skulle det, eller han også. I det han nevnte det var jeg helt i mot det og tenkte at det bygger ikke opp forholdet vårt. Må få orden på mine tanker og følelser først før jeg evnt kan prate med han om det. Det er nok en slags desperasjon fra hans side om at vi fortsatt skal være sammen. Jeg tror jeg ville fått det bedre uten han. Så for å være "snill" å ikke dra, så kanskje dette kunne vært en løsning. Men da selvfølgelig at han også kunne vært med noen. Men så er det jo den frykten for at det bare blir mere drama/nedturer i forholdet, at jeg er redd for å såre han og er redd for å få mindre nærhet i hverdagen og at han skal synes jeg er ekkel til slutt, siden jeg har rørt en annen mann. Er jo langt i fra sikkert at det vil hjelpe meg å være litt med en annen, for i utgangspunktet vil jeg bare føle meg nok hos han jeg har. Om det ble slutt og jeg på sikt fant en ny, ville jeg ikke vurdert et åpent forhold. Om det til slutt ender med brudd, så har jeg et håp om at vi kan samarbeide bra med barna. Anonymkode: e17cc...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå