Gå til innhold

Føler jeg ble kastet ut fra helsestasjonen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt greit at jeg ikke fikk være med. Men dere synes jo det er ok at hun ga beskjeden på en så kvass måte. Ja hun gjorde faktisk det. Tror ikke halvparten av dere her hadde likt å få beskjeden på den måten. Det går faktisk an å gi beskjeder på en profesjonell måte.

Anonymkode: 03fc9...cdf

Men herrejesus. Har du aldri i ditt profesjonelle liv sagt noe som ble oppfattet annerledes enn du mente? Har det aldri skjedd at noen har opplevd seg en smule misforstått eller dårlig behandlet av deg? 

Som helsepersonell er du jammen ikke nådig med dine kolleger. 

Anonymkode: d6178...3d4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Pasienten" her er barnet. 

Pasienten er en liten baby. Ja jeg er enig i at små babyer skal ha personvern. Samtidig så bryr de seg neppe. Men når de blir så store så de begynner å snakke så ville jeg ikke like lett ha blitt med om veninna mi spurte. Jeg hadde jo ikke blitt med den6 på 4 års- kontroll foreksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herrejesus. Har du aldri i ditt profesjonelle liv sagt noe som ble oppfattet annerledes enn du mente? Har det aldri skjedd at noen har opplevd seg en smule misforstått eller dårlig behandlet av deg? 

Som helsepersonell er du jammen ikke nådig med dine kolleger. 

Nei. Ikke som jeg kan huske. Jeg er bevist på at jeg skal snakke til folk på en hyggelig måte, også hvis det er sånne beskjeder. Hun er jo ikke min kollega, jeg jobber ikke på den helsestasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men da kan vi vel konkludere med at det er mitt ansvar at veninna mi spurte meg om jeg ville bli med? Er det ingen som retter blikket mot henne her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du fokuserer jo både i HI, resten av tråden og den andre du har laget på det at du ikke fikk være med inn, og spør om det er sånn det skal være. 
Alle er vel enige i at man skal si fra på en ok måte. Men jeg er ganske sikker på at om man hadde fått denne helsesykepleier en sin versjon av hendelsen ville det vært annerledes. 

Anonymkode: 00f14...ec4

Hvilken andre tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken andre tråd?

Den om veterinæren? Jeg fikk jo bli med inn til veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jada! Utrolig hva folk kan la seg provosere av.

Uansett, alle har rett på  personvern. Både babyer, katter, meg og piggsvinene under verandaen 😄

Litt humor er greit.

Natta!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med svigermor en gang!

Den helsesykepleieren hadde jeg gitt en tilbakemelding til, hun trenger overhode ikke være frekk, ærlig talt! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men da kan vi vel konkludere med at det er mitt ansvar at veninna mi spurte meg om jeg ville bli med? Er det ingen som retter blikket mot henne her? 

- Beklager, venninne, jeg har en lang utdannelse og kan alt om personvern for det har jeg hatt i utdannelsen min. Min kollega, helsesykepleieren dere har time hos, har helt sikkert behov for å snakke med dere alene, og hun vil sikkert ikke sette pris på at jeg som profesjonell også skal være til stede. Men, kjære venninne, ring meg gjerne og spør hvis det er noe du lurer på i etterkant. 

Sånn, da var det fiksa. 

Anonymkode: 29f85...f32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Humas skrev (3 timer siden):

En mor som vil ha med seg venninne på helsestasjonen? Dette må være noe helt nytt, tror aldri det har skjedd før de siste årene. Det å føle at man ikke blir snakket til på en bra måte er din egen oppfatning. Men at en mor mener hun trenger å ha med støtte til helsesøster. Jeg skjønner godt hun sa fra, det burde være unødvendig å si det i det hele tatt, du skulle ikke vært der. Er du med til lege, gynekolog, psykolog også?

Kanskje du skal vurdere nytt yrke om du er så spydig på jobb som du er her. 

Anonymkode: 9671a...8e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Pasienten er en liten baby. Ja jeg er enig i at små babyer skal ha personvern. Samtidig så bryr de seg neppe. Men når de blir så store så de begynner å snakke så ville jeg ikke like lett ha blitt med om veninna mi spurte. Jeg hadde jo ikke blitt med den6 på 4 års- kontroll foreksempel.

Du kan umulig være helsepersonell. Dette er laber resonnering. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan umulig være helsepersonell. Dette er laber resonnering. 

Bare tanker som jeg skrev ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

- Beklager, venninne, jeg har en lang utdannelse og kan alt om personvern for det har jeg hatt i utdannelsen min. Min kollega, helsesykepleieren dere har time hos, har helt sikkert behov for å snakke med dere alene, og hun vil sikkert ikke sette pris på at jeg som profesjonell også skal være til stede. Men, kjære venninne, ring meg gjerne og spør hvis det er noe du lurer på i etterkant. 

Sånn, da var det fiksa. 

Anonymkode: 29f85...f32

Ja hun kan jo ringe om det skulle være noe i senere. Men så er jeg litt opptatt av å skille mellom jobb og privat, så jeg kan jo ikke snakke med henne som helsepersonell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Venninne di har sikkert misforstått saker og ting, ikke akkurat uvanlig for nybakte mødre. Mange av dem hadde mista eget hode om det ikke var skrudd fast.

Anonymkode: 373d5...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flott for helsesøster eller for meg?

Det er veldig lenge siden det het helsesøster… (6 år). De som er helsesykepleiere selv kaller seg jo ikke helsesøster lenger, de som ikke er det derimot…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er veldig lenge siden det het helsesøster… (6 år). De som er helsesykepleiere selv kaller seg jo ikke helsesøster lenger, de som ikke er det derimot…

Skrev det noen ganger rett og slett fordi jeg skrev feil da jeg er ganske trøtt nå i kveld. Men jeg sier jo at jeg er helsesykepleier når jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen her tror på at jeg er helsesykepleier. Greit nok, det kan jeg leve fint med. Men jeg derimot har problemer med å tro på at noen av dere andre som har svart i denne tråden er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt med venninne mange ganger til hs, trygt og godt når man har en mann som jobber mye borte. 
Det er faktisk foreldrene som tar avgjørelser på vegne av barnet, det er ikke hs som bestemmer om det vi skal ta opp er for privat. 
Her hadde jeg byttet hs tvert, slik snakker man ikke til andre uansett hvordan mening man har. 
Viser hva slags menneske denne helse sykepleieren er. 

Anonymkode: b1336...53e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...