AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #61 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott at du gjorde det Anonymkode: dccfe...0f3 Flott for helsesøster eller for meg? Anonymkode: 03fc9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 3 timer siden #62 Del Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): De viktigste personene i verden er jo gravide de som har små barn tydeligvis, og barn så klart! Er man ingen av delene så er man vist bare en byrde! Dere får snakke med venninnen min da siden jeg tydeligvis har gjort noe veldig kriminelt. Men hun er ansvarlig for at det skjedde. Tror dere jeg hadde hengt meg på og blitt med om hun ikke hadde spurt meg? Anonymkode: 03fc9...cdf Dette hørtes bittert ut. Har du det bra med deg selv? Kjempefint at du ville stille opp for venninnen din og at du ble med på stell etc etter timen At du ikke fikk være med inn handler nok om, som andre sier, at en slik time på helsestasjonen er barnets time, ikke mor. Barnet har også et personvern. Fint at helsesykepleier er tydelig på at personer som ikke har time og ikke er ledsager skal forlate helsestasjonen. Det er fort et sårbart sted for uro med mange små babyer og ofte mye folk som venter på timer, gruppetimer, barselgrupper etc. Endret 3 timer siden av Anononyma 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #63 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): For noe tull. Jeg vet om ei på Tik Tok som hadde med ei venninne på fødsel. Anonymkode: 95e92...169 Det er ikke barnets innleggelse når mor føder... Anonymkode: dccfe...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #64 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når jeg får barn skal jeg ha med venninnen min på helsestasjonen og se om det samme skjer da. Anonymkode: 03fc9...cdf Jeg tror ikke et sekund på at du er helsesykepleier. Anonymkode: 00f14...ec4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #65 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når man føder så blir man jo barnets ledsager da når barnet kommer. Anonymkode: 03fc9...cdf Nei, mor er innlagt på barsel på lik linje som barnet. Er barnet innlagt etter fødsel på nyfødt intensiv, har barnet rett på ledsager i tillegg til mor som er innlagt på barsel. Anonymkode: dccfe...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #66 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er helsesykepleier selv. Ikke på den helsestasjonen men en annen i nærmeste by. Jeg er sykemeldt nå så derfor hadde jeg mulighet til å bli med henne. Denne helsesykepleieren vet da hvem jeg er, men jeg kjenner henne ikke personlig. Hun burde da vite at jeg har samme utdanning som henne. Men det er sikkert ikke relevant uansett. Anonymkode: 03fc9...cdf Det er ikke relevant Anonymkode: dccfe...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #67 Del Skrevet 3 timer siden Anononyma skrev (5 minutter siden): Dette hørtes bittert ut. Har du det bra med deg selv? Kjempefint at du ville stille opp for venninnen din og at du ble med på stell etc etter timen At du ikke fikk være med inn handler nok om, som andre sier, at en slik time på helsestasjonen er barnets time, ikke mor. Barnet har også et personvern. Fint at helsesykepleier er tydelig på at personer som ikke har time og ikke er ledsager skal forlate helsestasjonen. Det er fort et sårbart sted for uro med mange små babyer og ofte mye folk som venter på timer, gruppetimer, barselgrupper etc. Neida. Men følte meg nok litt som en byrde. Ja, poenget var at hun kunne sagt fra på en hyggeligere måte. Hun var nemlig veldig kvass. Man bør jo oppføre seg litt profesjonelt i et sånt yrke. Ja, jeg ville støtte venninnen min fordi hun spurte meg. Jeg hadde jo ikke blitt med hvis hun ikke hadde spurt meg Anonymkode: 03fc9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #68 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke et sekund på at du er helsesykepleier. Anonymkode: 00f14...ec4 Jeg er litt annerledes på jobb en privat da vettu. Anonymkode: 03fc9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #69 Del Skrevet 3 timer siden Hvis det var mitt barn hadde jeg bare selv sagt at venninnen min skulle være med, punktum. Ellers hadde jeg og gått. Ærlig talt. Anonymkode: 78525...244 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #70 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det var mitt barn hadde jeg bare selv sagt at venninnen min skulle være med, punktum. Ellers hadde jeg og gått. Ærlig talt. Anonymkode: 78525...244 Så bra 👍 Anonymkode: 03fc9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #71 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. TS hadde fått akkurat samme beskjed på sykehuset og for eksempel. Det er barnet og ledsager som skal være der, ikke venninner. Anonymkode: dccfe...0f3 Jeg har hatt med både bestevenninne og min mamma på sykehuset med barnet. Ingen har reagert noen gang. Jeg jobber selv på sykehus, vi gir fullstendig f i hvor mange pårørende som er med på pårørendesamtaler foreks, eller hvis de vil ha med flere i legesamtaler, det er ikke noe vi legger oss opp i. Anonymkode: 78525...244 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #72 Del Skrevet 3 timer siden Jeg opplevde noe liknende selv en gang. De første turene til helsestasjonene etter fødsel så var de så opptatt av å si at hit var det trygt å komme, og man kunne komme innom hvis man var i nærheten og trengte et sted å skifte/amme osv uavhengig av om man hadde time. Så jeg tenkte det var helt greit at venninnen min kunne vente mens jeg hadde time, hun kom langveisfra og skulle være i noen dager og vi tenkte å benytte sjansen etter timen til tur ut. Men det ble overraskende ubehagelig, hun ble ikke kastet ut direkte, men det var så tydelig at hun ikke var velkommen. Hun endte med å traske på utsiden og vente imens... Så jeg vet ikke, kanskje det er vanlig praksis? Bare så synd at de sa til meg at man bare kunne komme innom uavhengig av time. Og er da ikke uvanlig at man er med en venninne når man er ute på farten.. Anonymkode: 1bdc8...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #73 Del Skrevet 3 timer siden Jeg må jo si at det høres ut som dere tror at jeg tilfeldigvis hang meg på og bare ble med henne. Det er sånn at hun spurte meg. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken om å bli med henne om hun ikke hadde spurt meg. Dere må jo forstå at jeg ikke kan styre hva hun tenker og hva hun sier. Så at hun spurte meg om dette er noe ingen andre en hun kan stå til ansvar for. Håper jeg var tydelig nok nå. Syns egentlig helsesykepleier burde sagt til henne da vi sto på venterommet hvordan reglene var på en hyggelig måte så klart og ikke glefse til meg som om jeg hadde funnet på selv at jeg skulle bli med henne. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er litt annerledes på jobb en privat da vettu. Anonymkode: 03fc9...cdf Anonymkode: 03fc9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #74 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg opplevde noe liknende selv en gang. De første turene til helsestasjonene etter fødsel så var de så opptatt av å si at hit var det trygt å komme, og man kunne komme innom hvis man var i nærheten og trengte et sted å skifte/amme osv uavhengig av om man hadde time. Så jeg tenkte det var helt greit at venninnen min kunne vente mens jeg hadde time, hun kom langveisfra og skulle være i noen dager og vi tenkte å benytte sjansen etter timen til tur ut. Men det ble overraskende ubehagelig, hun ble ikke kastet ut direkte, men det var så tydelig at hun ikke var velkommen. Hun endte med å traske på utsiden og vente imens... Så jeg vet ikke, kanskje det er vanlig praksis? Bare så synd at de sa til meg at man bare kunne komme innom uavhengig av time. Og er da ikke uvanlig at man er med en venninne når man er ute på farten.. Anonymkode: 1bdc8...ca1 Høres ut som du misforsto det de sa til deg. Det er jo nettopp ikke plass til at gravide og ammende fritt kan stikke innom, hvis pasienter tar med seg venninner. Anonymkode: 373d5...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #75 Del Skrevet 3 timer siden Man har da lov å ha med følge til helsevesenet om man ønsker det? Kanskje helsesøster tenkte på at de skal snakke om barnets private helseinformasjon? Anonymkode: f955d...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3 timer siden #76 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. TS hadde fått akkurat samme beskjed på sykehuset og for eksempel. Det er barnet og ledsager som skal være der, ikke venninner. Anonymkode: dccfe...0f3 Hahaha, serr. Du skulle bare vist hvor mange venninner som er med som støtte. Til og med venninner av barnet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #77 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man har da lov å ha med følge til helsevesenet om man ønsker det? Kanskje helsesøster tenkte på at de skal snakke om barnets private helseinformasjon? Anonymkode: f955d...f2b Ja, sikkert det med helseinformasjon. Anonymkode: 03fc9...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #78 Del Skrevet 3 timer siden For å si det sånn , når en har blitt forelder så må en kunne greie å møte på helsestasjonen uten å måtte ha med seg ledsager. Det er en samtale mor skal ha med helsesøster , og ingen venninnegreie Anonymkode: 82042...9b6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #79 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vidt jeg husker så var tante med når jeg var på førskolekontroll da jeg var liten, som jo er mange år siden. Det var mamma, tante og broren min. Vil ikke si at jeg tok skade av det. Og helsesøster sa ingenting på det. Anonymkode: 03fc9...cdf Nå har gdpr lov og personvern endret seg en del de siste årene. Helseopplysninger er sensitiv informasjon. Så helsestasjonen må overholde det. Da holder det at mor er der. Anonymkode: a0cf6...7a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #80 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må jo si at det høres ut som dere tror at jeg tilfeldigvis hang meg på og bare ble med henne. Det er sånn at hun spurte meg. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken om å bli med henne om hun ikke hadde spurt meg. Dere må jo forstå at jeg ikke kan styre hva hun tenker og hva hun sier. Så at hun spurte meg om dette er noe ingen andre en hun kan stå til ansvar for. Håper jeg var tydelig nok nå. Syns egentlig helsesykepleier burde sagt til henne da vi sto på venterommet hvordan reglene var på en hyggelig måte så klart og ikke glefse til meg som om jeg hadde funnet på selv at jeg skulle bli med henne. Anonymkode: 03fc9...cdf Hvis du er helsesykepleier selv, slo det deg ikke da venninnen din spurte at det kanskje ikke var så lurt? Jeg syns det er rart du ikke reflekterer over at for mange av oss som har gått i diskusjon med deg, mener du har et selvstendig ansvar for å ha bidratt til dette. Jeg er en helt vanlig sykepleier og det ville aldri falt meg inn å bli med venninnen min og barnet på noe sånt. Anonymkode: 29f85...f32 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå