Gå til innhold

Føler jeg ble kastet ut fra helsestasjonen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Saken er at jeg var med venninnen min på helsestasjonen med babyen hennes. Hun spurte selv om jeg ville være med. Da helsesøster kom ut og tok i mot så sa hun til meg at du har ikke noe her og gjøre så du kan gå ut. Veninnen min sa det gikk bra og jeg var med henne, det hjelper ikke sa helsesykepleier. Så da måtte jeg gå ut. Hva i all verden er dette? Er det vanlig praksis? Selvfølgelig respekterer jeg at jeg måtte gå, jeg har jo heller ikke barn så sånn sett har jeg jo ikke noe der å gjøre,  men hun kunne kanskje sagt det på en litt hyggeligere måte...

Anonymkode: 03fc9...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gå ut av selve helsestasjonen eller rommet? Vil ikke si det er vanlig praksis nei. 

Anonymkode: ecc3a...ea1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helsestasjonen er ikke en kafé, akkurat. Hvis alle skal ha med en venn blir det fullt. Skjønner at det kan gå litt varmt for helsesykepleierene i noen tilfeller. 

Anonymkode: b7c01...f9b

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det var helt ok at hun ga beskjed om at du måtte gå ut. At man kan gjøre det på en hyggelig måte? Ja så absolutt :) 

Anonymkode: cca91...e53

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ble ikke kastet ut. Sykepleier sa fra at hun ville snakke aleine med mor, som hadde avtalen med barnet sitt. 

Anonymkode: 373d5...867

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helsestasjonen er ikke en kafé, akkurat. Hvis alle skal ha med en venn blir det fullt. Skjønner at det kan gå litt varmt for helsesykepleierene i noen tilfeller. 

Anonymkode: b7c01...f9b

Som ny mor bør de ha stor forståelse for at mødre har med en støttespiller.  

Hadde far blitt kastet ut, siden en ekstra er en for mye, og det ikke er en cafe?

• Liker 21
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loboto skrev (1 minutt siden):

Som ny mor bør de ha stor forståelse for at mødre har med en støttespiller.  

Hadde far blitt kastet ut, siden en ekstra er en for mye, og det ikke er en cafe?

Nei.

Ærlig talt…..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så vanskelig for (enkelte) folk å akseptere at det fins grenser, og at de grensene settes av andre enn dem? 

Anonymkode: 29f85...f32

• Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange uerfarne mødre kan føle seg overkjørt av helsesykepleier. Syns det er helt innafor å vinne ha med seg støtte. 

• Liker 6
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så galt å ønske å ha med seg ei venninne? 

Anonymkode: 98709...5f4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gå ut av selve helsestasjonen eller rommet? Vil ikke si det er vanlig praksis nei. 

Anonymkode: ecc3a...ea1

Ja måtte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ble ikke kastet ut. Sykepleier sa fra at hun ville snakke aleine med mor, som hadde avtalen med barnet sitt. 

Anonymkode: 373d5...867

Men mor sa at hun ville ha henne med.

Så da har faktisk ikke sykepleier noe med å kaste henne ut. Moren burde i dette tilfellet bedt om helsesøsters navn og skrevet en formell klage. 

Mor kan - påregnelig - ha behov for å ha med seg noen. Emosjonell støtte, fysisk støtte, tidligere dårlige erfaringer med helsepersonell, behov for vitne til uanstendig adferd. Etc. Det har hun lov til. Nektes hun? Da bør vedkommende som nekter henne få seg en alvorsprat med sin leder om hvorvidt en som føler seg berettiget til å bølle med pasientene sine egner seg til pasientkontakt

Ts kunne ha blitt med sin venninne til legen. Helt inn på undersøkelsesbenken. De ville hatt rett til å spørre pasienten (i enerom) om hen ønsket bistand. Men om pasienten sier «ja» så er det ståa.

Anonymkode: baa34...717

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det så vanskelig for (enkelte) folk å akseptere at det fins grenser, og at de grensene settes av andre enn dem? 

Anonymkode: 29f85...f32

Jeg aksepterer det jo. Syns bare hun var litt krass. Og veninna mi hadde jo spurt selv om jeg ville være med så det var jo derfor jeg ble med henne.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det ordrett det hs sa, ts?

Anonymkode: 3d3ce...851

Ja det var det faktisk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig spesielt. Hvis man har behov for at en person er med så burde vel det være greit? Jeg ser liksom ingen gode argumenter for at man ikke skal få lov til det. «Det er ikke en kafé» blir for dumt, det er vel hyggeligere plasser man heller går for å være sosial enn helsestasjonen. Det burde jo være åpenlyst for alle at mor trenger en trygg støttespiller der og at det ikke er noe som blir gjort som en hyggelig sosial greie? Rart at en helsesykepleier ikke klarer å se det, og for en uprofesjonell måte å forholde seg til folk på om det virkelig var slik hun snakket til deg, ts. 

Anonymkode: 7d3b5...36c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mor som vil ha med seg venninne på helsestasjonen? Dette må være noe helt nytt, tror aldri det har skjedd før de siste årene. Det å føle at man ikke blir snakket til på en bra måte er din egen oppfatning. Men at en mor mener hun trenger å ha med støtte til helsesøster. Jeg skjønner godt hun sa fra, det burde være unødvendig å si det i det hele tatt, du skulle ikke vært der. Er du med til lege, gynekolog, psykolog også?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syns det var helt ok at hun ga beskjed om at du måtte gå ut. At man kan gjøre det på en hyggelig måte? Ja så absolutt :) 

Anonymkode: cca91...e53

Ja så klart. Men jeg var jo med fordi veninna mi ønsket det. Jeg hadde ikke blitt med om hun ikke hadde spurt meg om det. Hun forklarte jo til helsesøster, men helsesykepleier sa det hjalp ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man går på helsestasjonen for at barnet har rett til helsetjeneste. Det er altså ikke mor eller far sin time, men barnets time. Det skal gjøres vurderinger av barnet uten forstyrrelser fra venner som faktisk ikke har noe der å gjøre. Og så har det med personvern ovenfor barnet også. 

Anonymkode: dccfe...0f3

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja så klart. Men jeg var jo med fordi veninna mi ønsket det. Jeg hadde ikke blitt med om hun ikke hadde spurt meg om det. Hun forklarte jo til helsesøster, men helsesykepleier sa det hjalp ikke.

Hadde det vært mor sin legetime for eksempel så hadde det vært noe annet, men dette er barnets time.

Anonymkode: dccfe...0f3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...