Gå til innhold

Klarer ikke finne den perfekte pizzasausen. Blir alltid skuffet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Maleficenta skrev (12 timer siden):

Prøvd å lage selv?

Mente oppskrift. Lager alt fra bunn.

Men tar i mot tips på glass og om man har det travelt.

Trådstarter 

Anonymkode: d6315...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du prøvd å lage pizzasaus i ovnen?  Sist tok jeg bare en håndfull cherrytomatene jeg hadde + noen  overmodne store tomater, en liten løk, mange hvitløksfedd, salt og pepper, teskje sukker, litt olivenolje. Kuttet opp grovt, 15-25 minutter i ovnen ca 200 grader (husker ikke nøyaktig) brukte en stavmikser på det etterpå. Smakte veldig mye og nydelig smak synes jeg. Lagde sausen mens jeg ventet på at deigen skulle heve. 

Hvis jeg har dårlig tid tar jeg bare tomatpuré, olje, hvitløk, sukker, salt og pepper, kanskje pizzakrydder, litt vann til den har riktig konsistens. 

Anonymkode: 0feed...822

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å lage denne, synes den er veldig god:

400 g hermetiske hele tomater gjerne cherrytomater
2 ts olivenolje
2 ts rødvinseddik
1 hvitløksfedd revet
1 ts salt
1/2 ss sukker
1/2 ss tørket oregano
1/4 ts pepper

La tomatene renne av i et dørslag i to minutter mens du måler opp resten av ingrediensene i en bolle.
Bland alt sammen med en stavmikser i 20–30 sekunder, eller kjør det i food prosessoren til det er jevnt blandet.

Anonymkode: 9adb2...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 18.27):

Jeg lager min egen. Koker godt modne cherrytomater med løk, hvitløk, timian, merian og oregano i et par timer og kjører det glatt med stavmikser. Litt salt og litt sukker om det er nødvendig. 

Om jeg ikke gidder det bruker jeg Mutti sin. 

Anonymkode: 3ba56...c7f

Enig. Hjemmelaget er desidert best! Jeg gjør innimellom dette jeg også, men putter gjerne litt paprika også inn i blandingen. Ikke for mye, men litt. Det er derimot ganske tidkrevende så ikke alltid jeg gidder. Mutti sin er god ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (11 timer siden):

Ja lakris er godt det nei anis er ikke så godt det off usj te med lakrissmak høres ikke godt ut :( liker bare lakris intet annet evt karamell bra det har løst seg for det ja det er veldig viktig og hjelpe hverandre i sånne tilfeller ja lakrisen i twistposen er god den den nye er litt rar i smaken men funker den h:D ehe sorterer ut lakristwisten og den til slutt har funnet ett sted som selger lakristwist i løs vekt :D 

Jeg elsker te med lakrissmak 🥰😋 Kan anbefales 😁 Både lakris med kanel fra Pukka, og ren lakriste fra Yogi er begge gode og uten denne anissmaken 😊

Lurt å kjøpe favorittene i løsvekt, eller spare godbitene til slutt ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...