AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Mannen trenger mye hjelp og veiledning i hverdagen. Det er nesten ikke en eneste oppgave som går av seg selv. Hvis han gjør noe på egenhånd må det svært ofte rettes opp i. Barna krever selvfølgelig også sitt siden de er små, men det plager meg ikke så mye. Det som derimot plager meg en del er alt jeg må gjøre på vegne av barna etter mannen har vært med dem. Vått tøy ligger i en krøll, votter fulle av gjørme ligger igjen i sekken eller på gulvet, matpakkene blir liggende i sekken over helgen, de legges i skittent tøy fra barnehagen.. som eksempler. Avtaler er det ingen oversikt over, så plutselig står jeg der alene hele morningen uten å ha fått beskjed om en legetime han hadde eller han tar på seg en vakt midt i legetime for et barn han skulle følge. Jeg holder på å miste vett og forstand. Jeg er så sliten. Hva gjør man med slike mannfolk? Jeg vet hvis det blir skilsmisse og han skal ha samvær i ukedagene er det jeg som må rydde opp i rotet hans uansett. Anonymkode: e0d18...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen trenger mye hjelp og veiledning i hverdagen. Det er nesten ikke en eneste oppgave som går av seg selv. Hvis han gjør noe på egenhånd må det svært ofte rettes opp i. Barna krever selvfølgelig også sitt siden de er små, men det plager meg ikke så mye. Det som derimot plager meg en del er alt jeg må gjøre på vegne av barna etter mannen har vært med dem. Vått tøy ligger i en krøll, votter fulle av gjørme ligger igjen i sekken eller på gulvet, matpakkene blir liggende i sekken over helgen, de legges i skittent tøy fra barnehagen.. som eksempler. Avtaler er det ingen oversikt over, så plutselig står jeg der alene hele morningen uten å ha fått beskjed om en legetime han hadde eller han tar på seg en vakt midt i legetime for et barn han skulle følge. Jeg holder på å miste vett og forstand. Jeg er så sliten. Hva gjør man med slike mannfolk? Jeg vet hvis det blir skilsmisse og han skal ha samvær i ukedagene er det jeg som må rydde opp i rotet hans uansett. Anonymkode: e0d18...374 Send reklamasjon til moren hans😁 Anonymkode: f292b...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Sett opp en felles digital kalender. Det kan f.eks. gjøres med Gmail. Deretter må alle avtaler legges inn der. Sørg for at begges gjøremål og felles gjøremål vises. Alternativet er analog kalender på kjøkkenet, men der kreves det at man husker å føre opp. Skriv en liste med gjøremål i løpet av en uke og gjør klart for hverandre hvem som gjør hva og hva som må gjøres når den ene er borte. Ikke ta oppgavene hans, men minn ham på å ta ansvar. Jeg har vært borti ganske mange menn i både forsvaret og HV hvor vi bor sammen over tid, og det er alltid én av 30 som er skikkelig surrehode, men det store flertallet er skikkelige folk som ser hva som trengs å gjøres. Anonymkode: 6d3e1...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mannen trenger mye hjelp og veiledning i hverdagen. Det er nesten ikke en eneste oppgave som går av seg selv. Hvis han gjør noe på egenhånd må det svært ofte rettes opp i. Barna krever selvfølgelig også sitt siden de er små, men det plager meg ikke så mye. Det som derimot plager meg en del er alt jeg må gjøre på vegne av barna etter mannen har vært med dem. Vått tøy ligger i en krøll, votter fulle av gjørme ligger igjen i sekken eller på gulvet, matpakkene blir liggende i sekken over helgen, de legges i skittent tøy fra barnehagen.. som eksempler. Avtaler er det ingen oversikt over, så plutselig står jeg der alene hele morningen uten å ha fått beskjed om en legetime han hadde eller han tar på seg en vakt midt i legetime for et barn han skulle følge. Jeg holder på å miste vett og forstand. Jeg er så sliten. Hva gjør man med slike mannfolk? Jeg vet hvis det blir skilsmisse og han skal ha samvær i ukedagene er det jeg som må rydde opp i rotet hans uansett. Anonymkode: e0d18...374 Du har jo helt selv valgt han som far til dine barn, og i flertall! Hvorfor valgte du han??? Anonymkode: 7051b...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har jo helt selv valgt han som far til dine barn, og i flertall! Hvorfor valgte du han??? Anonymkode: 7051b...a82 Så nyttig innspill Anonymkode: 8af2c...6d9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hva med Familievernkontoret? Anonymkode: 8af2c...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Send reklamasjon til moren hans😁 Anonymkode: f292b...07a Kan heller sende reklamasjon til faren hans, han har sikkert vært et dårlig forbilde mens moren har måttet ta seg av alt. Anonymkode: 2d7d2...3fe 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Kutt ut organiseringen slik at han får kjenne på konsekvensene. Ikke alt nødvendigvis, men for eksempel kutt ut å planlegge middag, så blir det knekkebrød hele uka. Eller reis tidlig på jobb selv en dag, så kan han stå der og ta jobben selv. Ikke vask klærne hans eller legg de på plass for ham. Ikke kjøp inn den maten han forventer du skal kjøpe. Anonymkode: 46dc4...ba8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Ble han sånn etter at dere fikk barn, eller fikk du barn med en dust? Anonymkode: 84ac2...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Du visste vel hvem du fikk barn med? Anonymkode: e1a88...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du visste vel hvem du fikk barn med? Anonymkode: e1a88...3ba Folk rydder sjelden i barnehagesekker og skitne votter eller holder styr på andres legetimer før man får barn? Jeg hadde i hvert fall ikke skjenker noe av det en tanke før jeg fikk barn selv. Anonymkode: 2d7d2...3fe 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Mannen trenger mye hjelp og veiledning i hverdagen. Anonymkode: e0d18...374 Jeg ble litt nyskjerrig på denne. Sånn du skriver dette, så virker det som en person med ekstra hjelpebehov. Jeg tror du må utdype litt før vi kan gi deg råd. Anonymkode: 8ae38...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kjenner meg litt forvirret av innlegget ditt, har mannen din PU, eller andre diagnoser som gjør det ekstra vanskelig? Basert på din skriftlige fremstilling virker du veldig oppegående, og jeg kan ikke tenke meg at du har valgt en mann som er noe annet enn oppgående også. Høres ut som du er fryktelig sliten, og det forstår jeg godt, for en tenker jo ikke at en skal stå alene om foreldreskapet når en er sammen med en annen voksen! Du hadde fortent avlastning og en toukers alene på et eksotisk reisemål ❤️ Hvis han er en oppgående mann uten noen diagnoser, så har jeg noen forslag, men kjenner meg litt forvirret på det siden du sier han trenger så mye hjelp og veiledning i hverdagen, så trenger litt klarhet før jeg begir meg ut på noen konkrete tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Mannen trenger mye hjelp og veiledning i hverdagen. Det er nesten ikke en eneste oppgave som går av seg selv. Hvis han gjør noe på egenhånd må det svært ofte rettes opp i. Barna krever selvfølgelig også sitt siden de er små, men det plager meg ikke så mye. Det som derimot plager meg en del er alt jeg må gjøre på vegne av barna etter mannen har vært med dem. Vått tøy ligger i en krøll, votter fulle av gjørme ligger igjen i sekken eller på gulvet, matpakkene blir liggende i sekken over helgen, de legges i skittent tøy fra barnehagen.. som eksempler. Avtaler er det ingen oversikt over, så plutselig står jeg der alene hele morningen uten å ha fått beskjed om en legetime han hadde eller han tar på seg en vakt midt i legetime for et barn han skulle følge. Jeg holder på å miste vett og forstand. Jeg er så sliten. Hva gjør man med slike mannfolk? Jeg vet hvis det blir skilsmisse og han skal ha samvær i ukedagene er det jeg som må rydde opp i rotet hans uansett. Anonymkode: e0d18...374 Du må sende han en sms om at dere må ta en prat i kveld o.l etter at ungene er lagt eller at dere må ta en prat før ungene hentes i barnehagen imorgen. Dette er et akutt problem for familien AS. I denne praten må du nevne konkrete eksempler på det som er kjipt med å leve med han og hvordan dette gjør hverdagen din enormt mye dårligere enn om du faktisk hadde alt ansvaret alene uten han tilstede i den. Er det sånn at han ikke tar ansvaret så blir det et brudd etterhvert eller at du selv må redusere stillingen din på jobb evt at du blir utbrent. Familien AS blir uansett sterkt skadelidende 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen trenger mye hjelp og veiledning i hverdagen. Det er nesten ikke en eneste oppgave som går av seg selv. Hvis han gjør noe på egenhånd må det svært ofte rettes opp i. Og derfor forlater man de!!! Det er faktisk uendelig mye lettere å være uten en slik 'mann'! Anonymkode: 65252...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Barnet mitt er funksjonshemmet, så har laminerte ark hengende, med hva man skal gjøre. Feks på gangen er det bilde og tekst: heng opp jakken, ta matboksen ut av sekken osv. Kanskje prøve noe sånt? Anonymkode: 88e28...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke ta oppgavene hans, men minn ham på å ta ansvar. J Det blir jo bare nok en oppgave for henne!! Idiotisk forslag! Anonymkode: 65252...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Det hjelper selvsagt ikke på mannen din, men barna kan selv pakke ut av sekk. Dette kan bli en fin rutine for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det blir jo bare nok en oppgave for henne!! Idiotisk forslag! Anonymkode: 65252...2cc I motsetning til ditt konstruktive forslag! 🤡 Anonymkode: 6d3e1...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå