AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Meg: Hei, jeg ringer for å øke kilometerstanden på en bil jeg har i dødsbo *Kundevert ber om avdødes personnummer og mitt personnummer. Og får dette* Kundevert: hva var det du ringte for? Meg: Jeg ser i forsikringspapirene at bilen i dødsboet har kjørt rett over grensen, siden den fortsatt må kjøres litt i forbindelse med verkstedkjøring, trenger vi å øke kilometerstanden i forsikringen Kundevert: Hvor mye er bilen kjørt? Meg: Rett over 120.000km Kundevert: Den kan bare kjøres 119.800km innen 5.mai Meg: jeg så det i papirene, det er derfor jeg ringer for å endre dette Kundevert: Hvorfor har dere kjørt bilen over grensen? Meg: Det kan jeg ikke svare på, men håper å få endret dette nå Kundevert: Ringer du om en bil som ikke er din? Meg: Ja og nei, jeg ringer om min fars bil, han er avdød, jeg er bostyrer, bilen hører til dødsboet Kundevert: Har du levert skifteattest? Meg: Ja Kundevert: Det står her at xxx er fullmaktig, kun xxx kan endre forsikringen Meg: ja, det er meg Kundevert: ok. Bilen kan ikke kjøres mer enn 119.800km frem til 5.mai i år Meg: Jeg vet det, jeg ringer for å prøve å endre dette Kundevert: Hvis eier av bilen er gått bort, er det ikke nødvendig å gjøre mer med forsikringen nå Meg: Bilen må EUgodkjennes før salg, så vi må kunne kjøre den, og da ha gyldig forsikring Kundevert: Hvis bilen skal kjøres over 119.800km før 5.mai, må forsikringen økes Meg: Det er derfor jeg ringer Kundevert: Hvor mye er bilen kjørt nå? Meg: Rett over 120.000km Kundevert: Den kan bare kjøres 119.800km, hvorfor er bilen blitt kjørt lengre? Meg: far er død, jeg vet ikke hvorfor han har kjørt lengre, men jeg prøver å fikse opp i dette nå. Kan vi øke kilometerstanden slik at vi kan bruke bilen til den skal selges? Kundevert: bare fullmektig kan gjøre slike endringer, da må jeg snakke med fullmektig xxx *jeg klarer ikke mer og sier at jeg må ringe en annen dag, og legger på* Dette er bare én av maaange håpløse samtaler jeg har hatt med kundeservice i det siste. Dette var ett menneske, ikke en robot. Jeg blir sprø! Anonymkode: 285b4...0a0 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Skrevet 6. mars Wow! Hvilket forsikringsselskap er dette? Jeg jobber i et forsikringsselskap, og dersom dette er oss, skal jeg ta det videre der 😄 Anonymkode: 89d77...dd8 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars Sikker på at det ikke er en bot? Høres jo veldig ut som em bot som blir stuck i sånne evige looper. Anonymkode: 75265...a7f 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Skrevet 6. mars Wow, denne samtalen hadde jeg sendt inn til en overordnet. Det burde ikke være mulig å være så borte vekk. Anonymkode: 78220...807 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Skrevet 6. mars Jøsses ...! Det er nesten så jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis du lot som om du hentet "fullmektig xxx", forandret stemmen litt og så presenterte deg som "fullmektig xxx" ...? 🫣😆 Anonymkode: 51cf9...917
stan Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars Jeg har jobbet på kundesenter. Når jeg får slike som dette, så sier jeg bare takk for samtalen or ringer på nytt. Sjansen for å få samme er liten og da ordner det seg. 1
Mardina Skrevet 7. mars #9 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meg: Hei, jeg ringer for å øke kilometerstanden på en bil jeg har i dødsbo *Kundevert ber om avdødes personnummer og mitt personnummer. Og får dette* Kundevert: hva var det du ringte for? Meg: Jeg ser i forsikringspapirene at bilen i dødsboet har kjørt rett over grensen, siden den fortsatt må kjøres litt i forbindelse med verkstedkjøring, trenger vi å øke kilometerstanden i forsikringen Kundevert: Hvor mye er bilen kjørt? Meg: Rett over 120.000km Kundevert: Den kan bare kjøres 119.800km innen 5.mai Meg: jeg så det i papirene, det er derfor jeg ringer for å endre dette Kundevert: Hvorfor har dere kjørt bilen over grensen? Meg: Det kan jeg ikke svare på, men håper å få endret dette nå Kundevert: Ringer du om en bil som ikke er din? Meg: Ja og nei, jeg ringer om min fars bil, han er avdød, jeg er bostyrer, bilen hører til dødsboet Kundevert: Har du levert skifteattest? Meg: Ja Kundevert: Det står her at xxx er fullmaktig, kun xxx kan endre forsikringen Meg: ja, det er meg Kundevert: ok. Bilen kan ikke kjøres mer enn 119.800km frem til 5.mai i år Meg: Jeg vet det, jeg ringer for å prøve å endre dette Kundevert: Hvis eier av bilen er gått bort, er det ikke nødvendig å gjøre mer med forsikringen nå Meg: Bilen må EUgodkjennes før salg, så vi må kunne kjøre den, og da ha gyldig forsikring Kundevert: Hvis bilen skal kjøres over 119.800km før 5.mai, må forsikringen økes Meg: Det er derfor jeg ringer Kundevert: Hvor mye er bilen kjørt nå? Meg: Rett over 120.000km Kundevert: Den kan bare kjøres 119.800km, hvorfor er bilen blitt kjørt lengre? Meg: far er død, jeg vet ikke hvorfor han har kjørt lengre, men jeg prøver å fikse opp i dette nå. Kan vi øke kilometerstanden slik at vi kan bruke bilen til den skal selges? Kundevert: bare fullmektig kan gjøre slike endringer, da må jeg snakke med fullmektig xxx *jeg klarer ikke mer og sier at jeg må ringe en annen dag, og legger på* Dette er bare én av maaange håpløse samtaler jeg har hatt med kundeservice i det siste. Dette var ett menneske, ikke en robot. Jeg blir sprø! Anonymkode: 285b4...0a0 Du er jaggu mer tålmodig enn jeg hadde vært 😄 Jeg hadde blitt irritert etter 3-4 ganger med samme spørsmål 😄
AnonymBruker Skrevet 7. mars #10 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meg: Hei, jeg ringer for å øke kilometerstanden på en bil jeg har i dødsbo *Kundevert ber om avdødes personnummer og mitt personnummer. Og får dette* Kundevert: hva var det du ringte for? Meg: Jeg ser i forsikringspapirene at bilen i dødsboet har kjørt rett over grensen, siden den fortsatt må kjøres litt i forbindelse med verkstedkjøring, trenger vi å øke kilometerstanden i forsikringen Kundevert: Hvor mye er bilen kjørt? Meg: Rett over 120.000km Kundevert: Den kan bare kjøres 119.800km innen 5.mai Meg: jeg så det i papirene, det er derfor jeg ringer for å endre dette Kundevert: Hvorfor har dere kjørt bilen over grensen? Meg: Det kan jeg ikke svare på, men håper å få endret dette nå Kundevert: Ringer du om en bil som ikke er din? Meg: Ja og nei, jeg ringer om min fars bil, han er avdød, jeg er bostyrer, bilen hører til dødsboet Kundevert: Har du levert skifteattest? Meg: Ja Kundevert: Det står her at xxx er fullmaktig, kun xxx kan endre forsikringen Meg: ja, det er meg Kundevert: ok. Bilen kan ikke kjøres mer enn 119.800km frem til 5.mai i år Meg: Jeg vet det, jeg ringer for å prøve å endre dette Kundevert: Hvis eier av bilen er gått bort, er det ikke nødvendig å gjøre mer med forsikringen nå Meg: Bilen må EUgodkjennes før salg, så vi må kunne kjøre den, og da ha gyldig forsikring Kundevert: Hvis bilen skal kjøres over 119.800km før 5.mai, må forsikringen økes Meg: Det er derfor jeg ringer Kundevert: Hvor mye er bilen kjørt nå? Meg: Rett over 120.000km Kundevert: Den kan bare kjøres 119.800km, hvorfor er bilen blitt kjørt lengre? Meg: far er død, jeg vet ikke hvorfor han har kjørt lengre, men jeg prøver å fikse opp i dette nå. Kan vi øke kilometerstanden slik at vi kan bruke bilen til den skal selges? Kundevert: bare fullmektig kan gjøre slike endringer, da må jeg snakke med fullmektig xxx *jeg klarer ikke mer og sier at jeg må ringe en annen dag, og legger på* Dette er bare én av maaange håpløse samtaler jeg har hatt med kundeservice i det siste. Dette var ett menneske, ikke en robot. Jeg blir sprø! Anonymkode: 285b4...0a0 🙈😅 Anonymkode: a57f2...58d
AnonymBruker Skrevet 7. mars #11 Skrevet 7. mars TS blir spurt hvilket forsikringsselskap dette er, men svarer ikke? Det burde være i TS sin interesse at dette blir tatt videre. Anonymkode: 1e333...a10 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS blir spurt hvilket forsikringsselskap dette er, men svarer ikke? Det burde være i TS sin interesse at dette blir tatt videre. Anonymkode: 1e333...a10 Tatt videre - ja Hengt ut i et offentlig forum - nei Anonymkode: 9250e...2d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå