Gå til innhold

Navnendring og oppdatering av førerkortet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..lurer på om noen har byttet navn nylig og vet hva en må ha med for å oppdatere førerkortet?? Er det kun nåværende førerkort eller må en ha med attesten fra folkeregisteret på navnendrings bekreftelse ?? Får en da midlertidig førerbevis frem til nytt førerkort kommer i posten?? 

Anonymkode: d2f9f...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Du kan fortsatt bruke førerkortet men etter navneendring så har du et krav på å fornye førerkortet så det blir oppdatert med korrekt navn. Dette skal gjøres så raskt som mulig.

Du må da bestille time på en trafikkstasjon og møte med førerkort og bekreftelse på navneendringen.

Du må også signere på nytt på trafikkstasjonen for å få en signatur med det korrekte navnet.

Hilsen Statens vegvesen i samarbeid med ung.no"

https://www.ung.no/oss/kUTp535CG8vJaUapP6SiTm

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måtte ha med meg attesten på navneendring og det gamle førerkortet, og måtte ta nytt bilde + ny signatur. Fikk så midlertidig førerkort og måtte ha med meg attesten og det gamle passet fram til det nye kortet kom (trafikkstasjonen beholdt det gamle førerkortet, derfor pass). Usikker på hva de gjør om det gamle passet er utgått?

Anonymkode: 4e8f5...14e

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 22.20):

Måtte ha med meg attesten på navneendring og det gamle førerkortet, og måtte ta nytt bilde + ny signatur. Fikk så midlertidig førerkort og måtte ha med meg attesten og det gamle passet fram til det nye kortet kom (trafikkstasjonen beholdt det gamle førerkortet, derfor pass). Usikker på hva de gjør om det gamle passet er utgått?

Anonymkode: 4e8f5...14e

Printet du ut attesten eller viste du bare den du fikk på altinn?? Eller måtte du bestille attest fra folkeregisteret?? 

Anonymkode: d2f9f...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...