AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er det noen som har erfaring med å ha barn med noen som jobber på sjøen, der de kan være borte i 4 uker og 4 uker hjemme? Og mulig at det kan bli perioder der en er bort i 2måneder også. Eventuelt, hva er deres erfaring, kan det gå bra? Er redd for å havne i en situasjon der jeg føler meg som en gift alenemor som bare jobber og passer barn. Går selv inn i et yrke med både dag/kveldsvakter og eventuelt nattevakter. 2/4-rotasjon virker greit, men 4 uker og mer borte synst jeg hørres tungt ut alene når man skal ha jobb selv også. Er også redd for at jeg skal føle «sjalusi» for at han kan slappe av når han ser familien, men jeg er sliten etter jobb. Eller at jeg ikke kan ha en jobb med ok lønn fordi han er borte lenge og jeg må passe barn (aka kan ikke jobbe kveld)Tar gjerne i mot tips og erfaringer Anonymkode: 421c7...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det er tungt for gressenka og barna at far jobber 4/4, for man er alenemamma den perioden mannen er på sjøen. Hvis du ønsker barn, samt ikke er komfortabel med å være periodevis alenemamma, så er det ikke noe å anbefale. Det er en livsstil man må trives med, og man må trives med å være alene halve året. Anonymkode: ab7b9...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Det er nok sånn at ditt liv forventes tilpasset mye den som jobber langturnus. Fordi med barn blir dine jobb muligheter innskrenket til 8-16 hvis dere ikke ha en god nettverk rundt dere (besteforeldre som gjerne vil stille opp mye). Også ferietid som du har er veldig knyttet til barnehagens rute/ stengetid for eksempel i noen turnus år. Jeg er gressenke i 10 år med 4 barn (hadde 2 da han startet). Jeg er veldig gjerne alene og veldig fornøyd med min usosiale hobbyer og liker å bruke tiden min med barna mine. Jeg har hatt en lederjobb som var veldig tilrettelagt (mer jobb når han var hjemme, mindre når jeg var alene) - men jeg har en mann da som stiller opp 200% minst når han er hjemme. Alt av huset, middag, vask osv er gjort til jeg kommer hjem fra jobb når han er hjemme - pluss at han vasker alt tipp topp før han drar ut igjen for å lette mest mulig på min hverdag. Han elsker sin jobb og vet at det er bare grunnet meg at han kan ha drømmejobb og drømmefamilie. Barna er veldig vant til det, ja de savner hverandre men ingen av dem husker eller ha hatt det annerledes. Anonymkode: d0a8c...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå