AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Jeg lever med en fyr som ikke behandler meg så bra. Jeg blir helt satt ut av spill følelsesmessig flere ganger i uken og gråter enormt mye. Han sårer meg, setter meg ut av spill og driver hele tiden med hersketeknikker for å dra meg ned. Jeg planlegger så klart å forlate han, men helt til den tiden har kommet må jeg bare spørre om tips. Hvordan kan jeg lære meg å ikke reagere emosjonelt på det han sier og gjør? Jeg er så enormt lei av å bli sint og gråte. Jeg må bare finne en måte å ikke bry meg helt til jeg har klart å dra. Tips? Anonymkode: 8624c...cf7
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Skrevet 6. mars Du har allerede med deg en historie så reaksjoner i dag har med seg fortiden. Klarer du å distansere deg fra livet og ham den tiden det tar å komme deg bort? Jeg klarte fint å spille et spill inntil en uke før jeg flyttet. Da fikk han beskjed. Mannen dro bort så jeg fikk flytte i fred. Anonymkode: 88c49...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lever med en fyr som ikke behandler meg så bra. Jeg blir helt satt ut av spill følelsesmessig flere ganger i uken og gråter enormt mye. Han sårer meg, setter meg ut av spill og driver hele tiden med hersketeknikker for å dra meg ned. Jeg planlegger så klart å forlate han, men helt til den tiden har kommet må jeg bare spørre om tips. Hvordan kan jeg lære meg å ikke reagere emosjonelt på det han sier og gjør? Jeg er så enormt lei av å bli sint og gråte. Jeg må bare finne en måte å ikke bry meg helt til jeg har klart å dra. Tips? Anonymkode: 8624c...cf7 Om du kan klare å ikke agere på hans utspill. Vær helt følelseskald. Mulig det kan hjelpe i forhold til å ikke la seg påvirke. Har ikke prøvd det selv, for jeg var nødt til å reise pga barna.... Anonymkode: 8e5d5...c61 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars https://psychcentral.com/health/grey-rock-method#how-to-do-it Anonymkode: 16601...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars Min erfaring er at de ikke gir seg hvis man tar på seg ett steinansikt. Din reaksjon er ett av målene. Den dagen jeg hadde bestemt meg for å forlate han, og begynte planleggingen, så begynte hans "vanlige" kommentarer og oppførsel prelle av, jeg reagerte ikke like mye lengre, for jeg viste inni meg at jeg snart kom meg bort. Men han eskalerte bare... Det eneste positive i det var at han ble så stygg mot slutten at jeg aldri en eneste gang i ettertid har tenkt "var det egentlig så ille?" eller "vi hadde jo gode perioder"... Anonymkode: 4e10d...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Skrevet 7. mars Ignorere mest mulig. Gi korte svar. Ikke vise følelser. Ikke gjør noe felles aktiviteter. Alt narsissisten gjør og sier er manipulering. Anonymkode: e0581...352 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Skrevet 7. mars Lite å gjøre annet enn at du finner styrke i det å være på vei ut. Ville kontaktet krisesenter, om enn bare for en samtale eller to. For meg løsnet det da jeg visste at jeg var ferdig. Den siste tiden med forberedelser bare fliret jeg ham opp i ansiktet hver gang han prøvde seg. Tok tlf og bare gikk, eller lo høyt av forsøkene. Nå er dette noe jeg kunne gjøre fordi han aldri ville vunnet en fysisk kamp og heller ikke turde prøve. Men akk, så deilig det blir for deg når du har en klar "utdato" å forholde deg til. Stay strong og kom deg vekk. Selv dro jeg fra halvparten av tingene mine og det var det verdt. Anonymkode: 142b0...b2e
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ignorere mest mulig. Gi korte svar. Ikke vise følelser. Ikke gjør noe felles aktiviteter. Alt narsissisten gjør og sier er manipulering. Anonymkode: e0581...352 Jepp. Rett og slett, bli en gråstein. Tenk på gråstein hele tiden og ikke la deg affisere. Si ingenting, gjør ingenting og for all del, aldri forklar noe! Anonymkode: 6bc95...237 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #9 Skrevet 7. mars Noen ganger MÅ man bare svare noe. Min mor blir gal når jeg stryker henne med hårene: "ja jeg forstår at dette må være veldig vondt for deg" eller "tusen takk for at du deler dine synspunkter om saken" eller "det må være vanskelig for deg", "beklager at du føler det sånn" og andre totalt intetsigende setninger som ikke gir henne noe som helst. Og greyrocking, så klart. i størst mulig grad så greyrocker jeg, men noen ganger er det være greit å være "klar for kamp" og ha noe lurt på lur. Skifte tema over til det de helst bil snakke om, la dem prate i veg, kozemozeoverdoze Kill them with kindness.. Men du, om dere BOR sammen så hadde jeg begynt på en exit strategi. Det kommer ingenting godt av å leve sammen med en slik energi- og gledestyv. Anonymkode: 200e1...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå