AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg trenger noen gode råd her. Samboer er så konfliktsky at det går ut over alle områder i livet hans og jeg orker snart ikke mer. Viktige ting blir glemt, han gir meg ikke beskjed om viktige ting fordi han syns det er ubehagelig. I fjor fikk han stor baksmell og turte ikke å fortelle om det før flere måneder etterpå, han gikk til og med så langt som å lyve om at han ikke hadde mottatt den. Samme skjedde med EU-kontroll... Det var så ubehagelig å fortelle meg om prisen at han han latet som det ikke var noe galt?!? Han konsekvent lar vær å fortelle eller opplyse meg om ting som han tror kan føre til noe ubehagelig for han. Istedenfor så venter han så lenge at det virkelig blir helt krise.... Dette gjør han gang på gang og jeg lurer veldig på hva et sånt mønster kommer av? Han ødelegger for seg selv gang på gang fordi han ikke liker å stå i ubehag. Jeg har forklart han så mange ganger at det e MYE bedre for meg å få vite om ting med en gang fremfor senere når det er for sent.... Jeg føler at jeg ikke kan stole på han fordi han ofte ikke forteller om ting før jeg spør x antall ganger... Han har også tidligere fått noen viktige brev med svarfrist og disse han har bare unnlatt å svare på til fristen er ute og det får konsekvenser. Vi har snakket om dette så mange ganger og han lover å bli bedre, men det skjer NULL... Anonymkode: 8e056...669 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trenger noen gode råd her. Samboer er så konfliktsky at det går ut over alle områder i livet hans og jeg orker snart ikke mer. Viktige ting blir glemt, han gir meg ikke beskjed om viktige ting fordi han syns det er ubehagelig. I fjor fikk han stor baksmell og turte ikke å fortelle om det før flere måneder etterpå, han gikk til og med så langt som å lyve om at han ikke hadde mottatt den. Samme skjedde med EU-kontroll... Det var så ubehagelig å fortelle meg om prisen at han han latet som det ikke var noe galt?!? Han konsekvent lar vær å fortelle eller opplyse meg om ting som han tror kan føre til noe ubehagelig for han. Istedenfor så venter han så lenge at det virkelig blir helt krise.... Dette gjør han gang på gang og jeg lurer veldig på hva et sånt mønster kommer av? Han ødelegger for seg selv gang på gang fordi han ikke liker å stå i ubehag. Jeg har forklart han så mange ganger at det e MYE bedre for meg å få vite om ting med en gang fremfor senere når det er for sent.... Jeg føler at jeg ikke kan stole på han fordi han ofte ikke forteller om ting før jeg spør x antall ganger... Han har også tidligere fått noen viktige brev med svarfrist og disse han har bare unnlatt å svare på til fristen er ute og det får konsekvenser. Vi har snakket om dette så mange ganger og han lover å bli bedre, men det skjer NULL... Anonymkode: 8e056...669 Gjelder dette bare økonomiske greier eller andre ting? Anonymkode: 314b9...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Du har ingenting med skatten hans å gjøre. Forstår godt at han ikke forteller deg ubehagelige ting hvis du har en tendens til sinne. Anonymkode: d10de...df9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ingenting med skatten hans å gjøre. Forstår godt at han ikke forteller deg ubehagelige ting hvis du har en tendens til sinne. Anonymkode: d10de...df9 Sinne? Hva prater du om? Vi har felles økonomi, selvfølgelig skal jeg vite om en stor baksmell, akkurat han som skal få vite om det hvis jeg får det..... Mener du at det er bedre å holde en baksmell på 50k skjult for parteren sin og bare la være å betale den fordi man ikke kan betale den fra felles kontoer...? Anonymkode: 8e056...669 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gjelder dette bare økonomiske greier eller andre ting? Anonymkode: 314b9...b15 Alt, alt fra ubehageligheter i vennskap, jobbsituasjoner og økonomi. Økonomi er vel der det har blitt mest synlig for meg den siste tiden Anonymkode: 8e056...669 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Vært der selv, og han vil ikke bli bedre. Han vil fortsette å holde ting skjult for deg. Dra før han ødelegger deg mer økonomisk og helsemessig. Anonymkode: 9456b...de6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt, alt fra ubehageligheter i vennskap, jobbsituasjoner og økonomi. Økonomi er vel der det har blitt mest synlig for meg den siste tiden Anonymkode: 8e056...669 Dette er jo veldig typiske tegn på at han nok ble kjeftet mye på som barn eller eventuelt straffet, eller fratatt retten til kjærlighet og omsorg for ting som går galt etc. Da har man lett for å utvikle slike tendenser. Det beste du kan gjøre, er å møte han med omsorg i stedet for sinne når han først forteller noe. For hver gang, vil han føle seg tryggere og tryggere, og vil fortelle ting raskere. Føles urettferdig for deg, som må holde dine følelser i sjakk for å hjelpe hans, men det er bedre enn å fortsette i det kaoset. Anonymkode: 2096c...4bf 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Her ville jeg ha krevd at mannen dro til samtaleterapeut el psykolog for å få jobbet med dette. Sånn kan du jo ikke ha det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Har har angstproblemer. Da skygger de unna alt Anonymkode: 6dd8b...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Han er for ustabil til å være i forhold, så dere burde ta en pause eller slå opp. Dere kan hvertfall ikke ha noen felles økonomiske forpliktelser! Du kan ikke gjøre noe som helst for å hjelpe han, han må ta tak i det selv. Anonymkode: 4796c...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi har snakket om dette så mange ganger og han lover å bli bedre, men det skjer NULL... Anonymkode: 8e056...669 Han må i terapi da. Om han nekter det, er neste steg enten å kutte ut felles økonomi eller avslutte forholdet. Dette går jo ikke å leve med på sikt. Anonymkode: 7193b...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har vært borti det samme selv, og det er helt utrolig frustrerende. Har dessverre ingen andre råd enn at han må jobbe med dette, og det kan jo virke som han kan trenge profesjonell hjelp? Slike ting sitter ofte veldig dypt. Mannen min har antydninger også, men heldigvis ikke like alvorlig som din mann. For min mann handler det om at han generelt ønsker å unngå ubehagelige ting. Så det er ikke først og fremst meg han skjuler ting for, men seg selv. Men dermed også meg da, ettersom han ikke tar ting inn, men fortrenger det. Vi har løst det ved at jeg har tilgang til alt jeg kan ha tilgang til, og vi ser alltid på slike ting som skattemeldinger og slik sammen. Han er veldig klar over problemet, og forstår psykologien bak det basert på hans barndomsopplevelser, og har med årene blitt bedre og bedre på dette ❤️ Anonymkode: 6f78b...956 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Min erfaring viser at dette er noen stikkord for barndommer som kan ende i slik adferd i voksen alder: Fått for mye kjeft eller fått "for lite" kjeft (at aldri noen har brydd seg). Fått for store konsekveser av feil eller aldri fått konsekvenser av feil. Det har vært for mye konflikt i hjemmet, eller aldri sett konflikt og dermed aldri har erfart at normal konflikt ikke er farlig. Du lurte jo på hvor det kommer fra, passer noe av dette til barndommen til mannen din? Anonymkode: 6f78b...956 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi har snakket om dette så mange ganger og han lover å bli bedre, men det skjer NULL... Hva kan du gjøre for å komme ham i møte? Dersom han virkelig er konfliktsky, er det ikke sannsynlig at kjeft alene vil hjelpe…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Snok1 skrev (6 minutter siden): Hva kan du gjøre for å komme ham i møte? Dersom han virkelig er konfliktsky, er det ikke sannsynlig at kjeft alene vil hjelpe…. Han får ikke kjeft. Ofte blir jeg bare så frustrert eller lei meg at jeg begynner å grine fordi jeg innser at det har skjedd IGJEN... Anonymkode: 8e056...669 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Angst går det ikke an å bli kvitt forresten. Symptomene kan bedres med uproposjonale tiltak/innsats, altså må det 90% innsats og tid inn for en 10% bedring. Nervene hans er så sensitive fordi han enten er født sånn eller fått utviklingsskader. Han må altså jobbe mot noe som er skadet på DNA-nivå omtrent. Traumer er synlig på DNAet og kan derfor være arvelig. Så derfor anbefaler jeg at du går fra han. Anonymkode: 4796c...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Er du samboer med eksmannen min? Spøk til side, vi hadde det også sånn, og det som skjedde med meg var at jeg begynte å tro at det var meg det var noe galt med og jeg ble veldig, veldig urolig inni meg. Det er det jeg merket best med å skille meg fra ham, det var at jeg fant igjen roen i meg selv. Det var han som hadde problemer. Vi gikk til samtaleterapeut, men det var skilsmisse som skulle til for at jeg selv fikk det bedre. Dessverre, han hadde mange andre gode sider og jeg tror han var oppriktig glad i meg. Anonymkode: 5e8e8...f2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Angst går det ikke an å bli kvitt forresten. Symptomene kan bedres med uproposjonale tiltak/innsats, altså må det 90% innsats og tid inn for en 10% bedring. Nervene hans er så sensitive fordi han enten er født sånn eller fått utviklingsskader. Han må altså jobbe mot noe som er skadet på DNA-nivå omtrent. Traumer er synlig på DNAet og kan derfor være arvelig. Så derfor anbefaler jeg at du går fra han. Anonymkode: 4796c...abf Kilder på dette? For angst kan man fint bli kvitt. Anonymkode: b6c5b...f4e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Når man lyver om det meste så vil det neppe bli bedre. Hadde ikke orket det her. Anonymkode: 11690...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han får ikke kjeft. Ofte blir jeg bare så frustrert eller lei meg at jeg begynner å grine fordi jeg innser at det har skjedd IGJEN... Anonymkode: 8e056...669 Han er kanskje veldig sensitiv for din reaksjon så selv om du tror du skjuler det så merker han det. Kanskje lese deg opp på unnvikende pf, ikke at han må ha den diagnosen men du vil kanskje forstå han bedre. Anonymkode: 06a7b...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå