Gå til innhold

Lån til bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før i tiden fikk du billån slengt etter deg. Men hører nå flere får avslag?. Stemmer det?.  Hvem er best å søke hos?.

Anonymkode: d8c49...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

santander er nesten alltid best på billån

Anonymkode: 3d93a...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det vel svært mange som har lån til langt over pipa, og er utlåner seriøs og sjekker opp hva kunden er kapabel for, blir det for mye i utgifter pr.mnd.

Anonymkode: 69ea2...0df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lån inkludert billån, boliglån osv skal ikke overstige 5 x inntekt. Noen banker forholder seg til 4 x inntekt. I tillegg så er det jo selve lånet. Skal det finansieres 100 prosent, så sier banker oftere nei nå, pga verdifall og usikkert marked, samt rentene. 

Anonymkode: 0ee02...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før i tiden fikk du billån slengt etter deg. Men hører nå flere får avslag?. Stemmer det?.  Hvem er best å søke hos?.

Anonymkode: d8c49...0f6

Jeg anbefaler bruktbil i stedet, slik at du unngår lån. Men skal du først låne så er det vel best å øke boliglånet litt, fordi bolilånrenta bruker å være vesentlig lavere enn billånrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler bruktbil i stedet, slik at du unngår lån. Men skal du først låne så er det vel best å øke boliglånet litt, fordi bolilånrenta bruker å være vesentlig lavere enn billånrente.

Mange må ha lån på bruktbil også. Vi hadde aldri klart å cashe ut en bil uten lån.  I hver fall ikke mer enn 80-90 000,- (og det sitter hardt i). Men en trenger jo ikke kjøpe den dyreste bilen, selvsagt. Eneste jeg har som krav, er a den ikke skal være pitteliten og så kollisjonssikker som mulig. 
Enig med deg at det økonomisk lureste hvis en må ta lån, er å låne opp via boliglån. Det finnes mange løsninger hvor en får samme rente som resten av boliglånet, men betaler ned på eget faktura pr mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange må ha lån på bruktbil også. Vi hadde aldri klart å cashe ut en bil uten lån.  I hver fall ikke mer enn 80-90 000,- (og det sitter hardt i). Men en trenger jo ikke kjøpe den dyreste bilen, selvsagt. Eneste jeg har som krav, er a den ikke skal være pitteliten og så kollisjonssikker som mulig. 
Enig med deg at det økonomisk lureste hvis en må ta lån, er å låne opp via boliglån. Det finnes mange løsninger hvor en får samme rente som resten av boliglånet, men betaler ned på eget faktura pr mnd. 

Er jo ofte høyere rente på boliglån enn billån.. 

Jeg har billån med 1,99% rente, hadde aldri verden lønt seg å bake det inn i boliglånet 😅

Anonymkode: f6bf0...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bilforhandlere har gode tilbud på finansiering, så det er verd å sjekke og evnt. sammenlikne med andre muligheter.

Det som har endret seg fra tidligere, er at vi nå har fått dette gjeldsregisteret hvor man enkelt kan se hvor mye kreditter og lån folk har fra før. Det gjør at bankene nå får informasjon om kredittkort og forbrukslån du har, som de ikke hadde tilgang til tidligere, og dette kan nok bidra til at flere lånesøknader avslås. Bankene skal jo tjene penger, og de vil ikke låne ut penger til folk hvis det er høy risiko for at de ikke får pengene tilbake som avtalt. Slike vurderinger er bankene skikkelig profesjonelle på, derfor tenker jeg at om du får avslag på et lån, da er ikke dette lånet noe du bør ta, selv om du kanskje finner en annen bank som gir deg det, for da har du nok ikke egentlig så god råd til det.

Anonymkode: 8869e...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...