AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Helst bør den vokse så kjapt som mulig. Gjerdet er 2,5 meter. Bør være en klatreplanter som klatrer selv og ikke er avhengig av espalier. Bør kunne plantes ut ganske snart. fordel om den er vintergrønn, men ikke noe must. Noen som har peiling? Anonymkode: 483d2...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Spørs hvor du bor. Jeg hadde nok valgt villvin (ikke vintergrønn) eller klatrerose. Ikke så mange klatreplanter som er vintergrønne, tror jeg..? Hadde eføy/bergflette der vi bodde før (H3), deler av den holdt seg ganske grønn og den vokste fort. Anonymkode: c9e38...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Vær obs på at hjort og rådyr elsker eføy. Anonymkode: 0d3d7...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor må det skje kjapt? Anonymkode: b7bcf...7e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Det er mye raskere å erstattet det stygge gjerdet med et penere gjerde. Hvis gjerdet er av tre, vil det raskt råtne om det dekkes med planter som skaper skygge og holder på fukt slik at gjerdet tørker dårlig opp etter ned Anonymkode: 5785f...9f5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Spørs hvor du bor. Jeg hadde nok valgt villvin (ikke vintergrønn) eller klatrerose. Ikke så mange klatreplanter som er vintergrønne, tror jeg..? Hadde eføy/bergflette der vi bodde før (H3), deler av den holdt seg ganske grønn og den vokste fort. Anonymkode: c9e38...2b1 Oslo. Takk for tips Anonymkode: 483d2...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvorfor må det skje kjapt? Anonymkode: b7bcf...7e1 Fordi jeg får psyken av å se på det😅 Har akkurat flyttet inn. Det er ikke mitt gjerde. Tror det er kommunens Anonymkode: 483d2...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Eføy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Vinterkaprifol. Vokser styggfort og er vintergrønn. Må klippes jevnlig, ellers tar den helt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Druer er en mulighet. Ikke vintergrønn men vokser som fy og hvis du ikke beskjærer så blir det ganske tett av grener. Anonymkode: 66c38...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Klatreplanter trenger noe å klatre på, det ligger i navnet... Men hva legger du i at de skal vokse raskt? Anonymkode: 07af1...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Humle. Vokser veldig Anonymkode: 61053...ef1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helst bør den vokse så kjapt som mulig. Gjerdet er 2,5 meter. Bør være en klatreplanter som klatrer selv og ikke er avhengig av espalier. Bør kunne plantes ut ganske snart. fordel om den er vintergrønn, men ikke noe must. Noen som har peiling? Anonymkode: 483d2...74c Raskere å bygge nytt fjerde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fordi jeg får psyken av å se på det😅 Har akkurat flyttet inn. Det er ikke mitt gjerde. Tror det er kommunens Anonymkode: 483d2...74c Ikke bedriv hærverk på andre sin eiendom. Anonymkode: 41f8c...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Du får ikke noe til å vokse fort på denne tiden av året.... Anonymkode: 39c33...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Hva med en svær hekk som vokser seg tett? Kunne det vært noe? Anonymkode: 62434...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fordi jeg får psyken av å se på det😅 Har akkurat flyttet inn. Det er ikke mitt gjerde. Tror det er kommunens Anonymkode: 483d2...74c Da ville jeg ha vært forsiktig med å plante noe som vokser oppover gjerdet, spesielt om det er kommunens… Anonymkode: 3f998...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da ville jeg ha vært forsiktig med å plante noe som vokser oppover gjerdet, spesielt om det er kommunens… Anonymkode: 3f998...19a Enig. Sett heller opp en tujahekk foran gjerdet på din tomt. Anonymkode: 26641...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå