AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg hater alle «gratulerer med dagen» telefonene som kommer på bursdagen min. Mannens familie er grei nok, de sender en sms hver. Men min familie ringer. Alle sammen. Én om gangen. Starter på morgen, og varer til kveld. I dag har jeg bursdag, og jeg har også fri fra jobb (tilfeldig), mannen er på jobb, og barna er på skole/barnehage. Dette er første dagen jeg har noen timer hjemme alene på flere måneder, og alt jeg ønsket meg var en rolig dag med fred og ro. Men så er det jo bursdagen min, og telefonen har plinget og ringt i ett sett. Meldinger og telefoner fra kl 08. Og så må man svare alle sammen på hva jeg gjør, hva jeg har tenkt å gjøre resten av dagen, hvordan det føles osv. (Jeg har en jobb hvor jeg kan ringes i arbeidstid, så derfor ringer de på dagtid uansett, ingen visste at jeg hadde fri). Nå er jeg allerede lei, og vurderer å bare sette telefonen på lydløs resten av dagen, selv om det snart ikke har så mye å si, for mann og barn er jo snart hjemme uansett. Jeg har ikke fått laget meg lunsj engang. Hver gang jeg begynner, så ringer det. Og dataspill kunne jeg bare glemme, jeg ville unne meg noen timer med gaming for første gang på flere uker. Jeg HAR tatt dette opp med familie maaaange ganger, men får bare til svar at «de må få lov å gratulere meg med dagen». Og at det blir fryktelig trist for meg hvis ingen ringer (helt utenkelig for dem at folk har ulike preferanser og behov). Jeg inviterer heller ikke til selskap, og det maser dem om hvert år. *frustrasjonstråd* Anonymkode: 3fa74...bb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Slutt å bry deg så mye om hva andre mener er mitt råd. Sett pålydløs når du føler behov for det (er mulighet å sette opp slik at de du ønsker får du varsel på). Gratulerer med dagen. Anonymkode: f05b7...c94 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jeg oppfatter deg som sær. Så heldig du er som har så mange rundt deg som er glad i deg og bryr seg! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vea Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Sett telefonen på ikke forstyrr, du kan sette slik at mann og skole feks kommer gjennom likevell. Så enkelt er det 😅 Nyt fridagen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å bry deg så mye om hva andre mener er mitt råd. Sett pålydløs når du føler behov for det (er mulighet å sette opp slik at de du ønsker får du varsel på). Gratulerer med dagen. Anonymkode: f05b7...c94 Anonymkode: f05b7...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Stor pike skrev (2 minutter siden): Jeg oppfatter deg som sær. Så heldig du er som har så mange rundt deg som er glad i deg og bryr seg! Året har 365 dager, det går 364 dager uten at jeg hører fra flesteparten av dem. Jeg er sterkt uenig i at dette bunner i at dem er glad i meg og bryr seg, det handler mer om at «det er slik det skal gjøres» og dem har bursdagen min lagret i en kalender. TS Anonymkode: 3fa74...bb0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er hyppig bruker av «ikke forstyrr», hvor barn, mann og min mor passerer igjennom uansett. Men bruker jeg den funksjonen hele dagen, så møter motparten «opptattsignal» og noen av dem prøver igjen og igjen og igjen, for så å bli sure fordi «jeg har hatt tid til å snakke med alle andre, men ikke dem». Siden de tolker det som at jeg har vært i telefon med andre hver gang de har ringt. Og har jeg på lydløs er det galt at jeg «ignorerer dem». Som en kamp jeg ikke kan vinne… Det har rett og slett blitt lettere å bare ta telefonene, enn å høre på sutringen etterpå. Men akkurat i dag burde jeg nok heller satt på lydløs eller ikke forstyrr, jeg angrer nå. Så kunne jeg slappet av når jeg først hadde huset for meg selv. Neste gang! ps: takk for støtte på at det er greit å skru av lyd! TS Anonymkode: 3fa74...bb0 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har alltid telefonen på lydløs, og det der hadde jeg ikke giddet. Legg den i en skuff og ha fred. Anonymkode: b7933...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Herregud bare sett på ikke forstyrr da og legg den vekk, eller scroll på den eller hva enn du vil. Hvis folk blir sint bare si at du satt den på ikke forstyrr siden du ville ha fred. Alle i min omgangskrets vet at jeg nesten alltid har på ikke forstyrr og at hvis de kommer gjennom der må det være veldig viktig. Jeg tar beskjeder når jeg har energi til det og når det passer meg. Det er mottaker som har ansvar for å sette grenser her. De som ringer kan da umulig vite at du står midt oppi noe eller bare ønsker fred. Anonymkode: 18822...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Har ikke alle telefonen alltid på lydløs nå??? Anonymkode: 2ec89...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er litt todelt her, kjenner jeg. Skjønner at folk vil gratulere, men hadde også blitt irritert hvis jeg hadde sett fram til å slappe av og så ende opp med å måtte snakke om det samme i telefonen en hel dag med x antall mennesker. Men du hadde kanskje unngått de fleste telefonene hvis du hadde invitert folk til et uformelt selskap i kveld? Anonymkode: 7c6ca...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Du er jo ikke pliktig å svare alle som ringer selv om du skulle ha på lyd. Anonymkode: f9817...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Hva slags jobb har du der du egentlig kunne snakket i telefonen dagen lang? Det er vel bare å sette på lydløs og om de begynner å sutre så si i etterkant at dere ikke får ta så mye personlige telefoner på jobb lenger. Anonymkode: 5b44e...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Det er DIN telefon, ts. Det er derfor kun - og kun bare - du som bestemmer om, når, for hvem etc du er tilgjengelig. Du behøver egentlig ikke «ta det opp» med noen som helst. Skru av lyden (sett på lyd fra unger og partner om du det vil) og legg den bort. Etterpå kan du ringe opp igjen de du har lyst til å ringe opp igjen. Når det passer deg. De du ikke har lyst til å ringe opp igjen? De kan du bare ignorere. Spør noen deg? Bare si at du ikke var tilgjengelig den dagen. Spør de hvorfor? Si «det har du ikke noe med» på normalt høflig vis. For det har de faktisk ikke noe med. Og å spørre er ufint, så da irettesetter du lett. Ber de deg invitere til selskap? Svar «nei, det kommer jeg ikke til å gjøre». Og spør de igjen? Da er det utenfor normal folkeskikk. Så da irettesetter du dem. Det er, ts, normal høflighet å grensesette og irettesette ufine voksne. Å bare la dem fortsette å velge å være ufine er ikke normal høflighet, det er bare å la seg tråkke på. Så begynn å være normalt høflig. Altså rimelig så bestemt. Anonymkode: f4fd8...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Gratulerer med dagen, ts. Jeg kan forstå om du irriterer deg over de familiemedlemmene som ringer på bursdag med forventning om svar når dere ellers gjennom året ikke har kontakt. Jeg tenker det er din telefon, du svarer når du ønsker? Du kan jo ringe opp igjen i morgen eventuelt? Det er ditt valg hva du ønsker å gjøre og hvordan du ønsker å prioritere tiden på bursdagen din ☺️ Jeg har også bursdag i dag. Ingen venner eller familie å feire med. Har tatt fri fra jobb for bursdager er ekstremt smertefult når man er helt alene i livet. Ingen meldinger og ingen telefoner. Hadde blitt glad om jeg hadde noen som ønsket å snakke med meg. Anonymkode: b167c...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå